איגוד המוסכים בישראל

מיוחד לבעלי מוסכים

איך תתמודדו מול יבואני הרכב, חברות הביטוח וחברות הליסינג?

באיגוד המוסכים נפתח קורס מנהלי עסקים המיועד לבעלי מוסכים

היום, נפתח במכללה הטכנולוגית של איגוד המוסכים קורס מנהלי עסקים המיועד לבעלי מוסכים.

היוזמה החדשה נולדה בשנים האחרונות. לדברי גורמים באיגוד, לאור ההתמודדות היום יומית של המוסכים בניהול השוטף של המוסך מול סוגיית הריכוזיות במשק הרכב- חברות הביטוח, חברות הליסינג ומוסכי יבואן השולטים מבחינה מקצועית וכלכלית על מוסכים רבים. בנוסף, התפתחות טכנולוגיית-מידע הביאה עמה ערך משמעותי לעסקים וללקוחות לשיפור המצוינות התפעולית והשיווקית. מידי יום, בפני מנהל המוסך עומדים אתגרים המחייבים אותו לשיקול דעת ענייני ויצירתי במטרה להעניק פתרונות ניהוליים, עסקיים וטכניים בזמן אמת.

הניסיון המעשי בתחומי הניהול הופך להיות הפרמטר המרכזי בשימור וקידום תפקודו היעיל של העסק, לנוכח התפיסה המסורתית שהסתפקה בהתמחות מקצועית במערכות – רכב וציידה את בעל כתב ההסמכה בכלי ניהול אלמנטאריים בלבד.

במכללה הטכנולוגית יצאו לדרך רק לאחר ניתוח מעמיק ומיפוי הצרכים והכוחות הפועלים בשוק. הקורס הייחודי שנבנה לאחר מחקר זה, כולל 136 שעות אקדמאיות ממוקדות עם מיטב המומחים בתחום שיסייעו ויעניקו פרספקטיבה חדשה לבלי המוסכים בניהול המוסך שלהם וייקנו באמצעות סדנאות ומתודיקה מרוכזות ומצומצמות, כלים פרגמאטיים שיקדמו את משתתפי הקורס ברמה המקצועית וישדרגו את יכולות וכישורי הניהול שלהם. בנוסף, הלימודים כוללים 4 לילות בחו”ל: סיור לימודי באחד ממרכזי השירות הגדולים והמפוארים בגרמניה, הרצאה של מנכ”ל מרכז השירות ומנכ”ל איגוד המוסכים בגרמניה ו סיור במפעל AUDI ובמוזיאון החדש של PORSCHE.

לדברי קובי אביטל, מנכ”ל המכללה הטכנולוגית לרכב:” גם בעידן הנוכחי, בו התאגידים הגדולים “חונקים” את המוסכים, אנו מאמינים כי לנהל מוסך מצליח ומשגשג זה לא מדע בדיוני וכל אחד יוכל לעשות זאת אם רק יקבל את ההנחיה והכלים הנכונים.ההזדמנות מגיעה לאלה שמוכנים לאזור אומץ ולהניע את השינוי הנדרש”.