איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 453

גיליון מספר 453עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 04 לדצמבר 2016
IGA-LOGO
חינוך טכנולוגי – מייסטר ושיתוף פעולה ישראל גרמניה
בקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
בקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
    

capture

בשבוע שעבר יצאנו, משלחת של חברי הנהלת האיגוד (רונן לוי, משה סומך, אהרון שיטרית, איתי בן חיים וקובי אביטל) ביחד עם מנכ”לית משרד החינוך מיכל כהן וד”ר עופר רימון מנהל המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך לבאדן-וירטמברג בגרמניה לטקס חתימות על אמנות שיבססו את עקרונות הקשר המקצועי בין המדינות ושיאפשרו לנו – משרד החינוך בישראל ואיגוד המוסכים בישראל, שדרוג והתאמת לימודי מקצועות הרכב בישראל לעידן ולרכב המודרני.

image008

 מימין לשמאל : הרטמוט מטס מנהל מנהל החינוך המקצועי באדן וירטמברג, מר רייכהולד ריינר יו”ר לשכת המסחר והמקצועות בשטוטגרט, מנכ”ל משרד החינוך באדן וירטמברג, דן שחם קונסול ישראל במינכן, מר סטף וורטהיימר, מיכל כהן מנכ”ל משרד החינוך, רונן לוי יו”ר איגוד המוסכים בישראל, עופר רימון מנהל מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, קובי אביטל סמנכ”ל פיתוח והכשרות באיגוד המוסכים

ביום ג ה29/11/2016 נערך הטקס ובו משרד החינוך חתם על  מסמך   Cooperation in the Field of Technical Education and Training” עם משרד החינוך של באדן ויטמברג שיעגן את החלפות המידע בתחום מערכי הלימוד, עזרי הלימוד, לימודי הוראה, מבניות מערכי השיעור, עזרי לימוד, תקצוב ועוד. חילופי ושיתוף המידע יסייעו למשרד החינוך הישראלי ליישם את מודל החינוך הטכנולוגי המקצועי בישראל.

אנו, באותו המעמד, חתמנו על הסכם הבנות עם ארגון העל המאחד את הארגונים המקצועיים באזור,

 Handwerkskammer Region Stuttgart of Baden-Württemberg , והוא זה שמוסמך לבחון ולהעניק תעודות מקצוע “MEISTER” בכל ענפי מקצועות הרכב בגרמניה וכן במקצועות אחרים.

הטקס היה מרגש מאד ונכחו בו אורחים רמי דרג משתי המדינות, שהתחייבו כולם להתחיל לעבוד וליישם את ההבנות כבר החל מ- 2017.

השהות הקצרה-אך-אינטנסיבית בגרמניה כללה ביקור שלנו ושל  צוות משרד החינוך במכללת איגוד המוסכים בפרנקפורט, בבית ספר מקצועי בשטוטגרט ובו נכחנו בטקס חניכת כיתה חדשה ללימודי הטכנולוגיה של רכב חשמלי והיברידי, ביקור במרכז שירות ומכירות של מרצדס באיזור שטוטגרט, ביקור מרגש בבית ספר ובבית תפילה של הקהילה היהודית בשטוטגרט, ביקור במכללת איגוד המוסכים של מינכן, וכן פגישה עם שר החינוך של אזור בוואריה.

image010

ההבנות שגובשו ביננו לבין לשכת המסחר והמקצועות של שטוטגרט, הגוף הבוחן והמסמיך את בעלי תעודות המייסטר, יאפשרו לנו לשדרג את כלל מערך הלימוד וההסמכה בישראל – בכל הגילאים ובכלל מקצועות הרכב.

תודות שלוחות למיכל כהן מנכ”ל משרד החינוך שאימצה את הרעיון ואפשרה לצוותים שלנו ושל משרד החינוך להכין את הרקע ואת התשתית לכלל ההבנות שגובשו.

תודה מיוחדת למר לסטף וורטהיימר שהנושא כה חשוב לו עד כי הגיע במיוחד לכבד אותנו ואת הצוות הגרמני על ההישג הנפלא.

ברכות והערכה לנציגנו, קובי אביטל, שהלהיב את כלל השותפים למיזם, שגייס למאמץ גם את הקונסוליה הישראלית במינכן שעבדה במרץ בשנתיים האחרונות עד להשגת המטרה, וכן אירגן באופן קפדני את סידורי הנסיעה והטקס.

תודה מקרב לב גם למר דן שחם, קונסול ישראל במינכן על ההירתמות הנפלאה שלו למיזמים שלנו ועל כל מה שטרח ועשה עבור מטרה זו ובכלל.

אנו מקווים שהסכם זה יהווה פריצת דרך לשדרוג אמתי של לימודי הרכב ובניית ציר ברור ללימודי הרכב התיאורטיים והמעשיים ולהסמכות המקצועיות בתחום.

 

הסדרי המוסכים והשמאים בתחום ביטוח הרכב

ביום א’ ה- 27.11.16  עתרנו לבית המשפט העליון בבקשה להורות לרשות ההון הביטוח והחיסכון לבטל את האישור שנתנה לאחרונה לחברת כלל ביטוח המשווקת בימים אלה – ובאופן מתריס במיוחד דווקא כאשר הנושא עובר הסדרה רגולטורית בחסות וועדת הכלכלה – תכנית ביטוח כ”ברירת מחדל” ובה מבוטח רוכש מראש פוליסת נבחרת מצומצמת של מוסכי הסדר בתמורה להנחה מזערית ברכיב מחיר הפוליסה, ובעצם נשלל ממנו הכיסוי הביטוחי אם אינו מתקן באחד מהמוסכים ברשימה.

כזכור, פרסמנו את עקרונות הסיכום בין משרדי הממשלה בחודש יולי 2016. סיכום מחייב זה היה אמור להתגבש לכלל תכנית אופרטיבית עד ליום 1.11.16 ולאחר מכן להיכלל בתקנות באמצעות וועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חה”כ איתן כבל.

image012

לצערנו וחרף ההתחייבויות, משרדי הממשלה לא הצליחו לגבש בשלב זה את הדרך להסכים ביניהם ולא את הדרך לממש הידברות ועבודה משותפת ולבטל, כמצופה, את פרקטיקת ה”אפרטהייד” של חברות הביטוח – בידול בהשתתפות העצמית בין מוסכי הסדר למוסכים חופשיים ומתן אישור להפנות מבוטחים באמצעות  “הטבות/סנקציות” למוסכים ספציפיים על ידי חברות וסוכני ביטוח.

איגוד המוסכים, כידוע,  פועל לטובת צרכני המוסכים והענף וכל זאת בתנאי הזדמנות שווה לכל בעל עסק שקיבל רישיון כדין, ושמירה על ההזדמנות השווה והתחרות אינה פוגעת בטובת הציבור והמבוטחים – נהפוך הוא. לא נוכל להסכים כי המוסכים המיוצגים על ידינו ינהלו עסקים במדינה דמוקרטית תחת אפליה וטרור מסחרי. חומרה מיוחדת יש בכך שמשרד ממשלתי מבצע מחטף לא מוסרי ולא חוקתי ומעל ראשם של שר התחבורה ושל חברי וועדת הכלכלה ובניגוד למסוכם עמו ותוך החמרת הפגיעה בתחרות, בבטיחות ובעקרונות הדמוקרטיה והחופש להתחרות.

בנוסף לאמור, טרם נמצאה הנוסחה הבינמשרדית שתגן על שמאי הרכב בצורה אבסולוטית מפני השפעות בקרי חברת הביטוח אודות מהות התיקון – איכות החלקים והחלטות מקצועיות.

image014

ככל שלא יבוטלו כליל ההסדרים האנטי תחרותיים של חברות הביטוח והשפעתם הפסולה על מיהות המתקן ומהות התיקון – הכיצד יוכל משרד התחבורה לקיים אכיפה וכיצד יוכל לחסות תחת הצדקה מוסרית, בעודו מאפשר שתי פעילויות סותרות תחת מעטפת של חוק אחד?

 

מחטפים ופרשנויות משפטיות ע”ייבואני הרכב טרם הותקנו תקנות לחוק

יבואני הרכב לא ממתינים עד שיאושרו אמות המידה שלהם (תנאי ההתקשרויות עם מוסכי השירות) וחלקם כבר פרסמו באתרי האינטרנט שלהם את תנאי ההתקשרות עם מוסכי שירות קיימים וחדשים.

עוד טרם פרסום התנאים, מספר רב של מוסכי שירות קיימים קיבלו מכתבים המודיעים להם על ביטול ההתקשרות (המבטא, בין היתר, אובדן של כלל ההשקעות הקודמות שלהם בתשתיות, בציוד ובהכשרות העובדים) מסיבות שונות ומשונות וזאת מבלי שפורסמו כללי ההתקשרות וביטולי ההתקשרות עם מוסך שירות.

בנוסף לאלה שבוטלה עימם ההתקשרות, חלק ממוסכי השירות קיבלו בקשות בהולות לחתום על הסכמים חדשים עם תנאים חדשים ומבלי לדעת להכיר את תנאי אמות המידה החדשים – כלומר, לחתום  “בלנקו” על חוזים ארוכים ודרקוניים המחייבים אותם לקבל כל תעריף וכל התקשרות שעורך היבואן, להשקיע כל השקעה שידרוש היבואן וזאת מבלי שמוסך השירות יוכל לכלכל את צעדיו המסחריים.

image016

כזכור, משרד התחבורה עדיין עמל על נוסח תקנות למוסכים ולשמאי הרכב וכן לעניין הקשר בין מוסכי השירות לבין יבואני הרכב המסחריים, ואלו טרם הוגשו לוועדת הכלכלה וממילא טרם נדונו.

הנהלת איגוד המוסכים סבורה כמובן שאמות המידה של יבואני הרכב המסחריים צריכות להיות בפיקוח ולבטח שלא יהוו חסם כניסה בלתי אפשרי ולבטח שלא יהיו שונים או מחמירים מאמות המידה הנהוגות בחו”ל על ידי היצרנים עצמם.

השבוע הוגשה תביעה לביטול הודעת הפסקת התקשרות בין יבואן לבין מוסך שירות ואנו מעריכים כי מוסכים אחרים הנפגעים בימים אלה מ”מבול ” מכתבי ביטול של יבואני רכב שונים “בתקופת הדמדומים” יפנו לבתי המשפט בכדי לקבל סעד.

גם משרד התחבורה ראה את ההתנהלות הזו כהתנהלות פסולה ושאינה במקום וביום  21.11.2016 מנהל אגף הרכב שלח ליבואני הרכב מכתב  בזו הלשון :

הנדון: דרישה להפסקת פעילותכם לחידוש חוזי התקשרות עם מוסכי רשת היבואן

           

  1. הובא לידיעתנו כי מאז תחילתו של חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע”ו-2016 (“החוק”) ביום 18.10.16, הפצתם בקרב המוסכים הנמנים על “רשת מוסכי היבואן” שלכם נוסח חדש של חוזה התקשרות אחיד, אשר על פניו אינו עולה בקנה אחד עם כוונת המחוקק ורוח החוק, תוך שמוסך שאינו מסכים לקבל על עצמו את נוסח החוזה החדש האמור, מוצא מרשת מוסכי היבואן לאלתר.

 

  1. בכפוף למהימנות תיאור פני הדברים כפי שנמסרו לנו כאמור, אנו רואים את ההתנהלות המתוארת בחומרה רבה, כניסיון ל”הצבת עובדות בשטח” תוך סיכול כוונת המחוקק בנושא מוסכי רשת היבואן מבעוד מועד, עוד בטרם פורסמו התקנות שמטרתן הסדרת הנושא.

 

  1. לאור האמור, נבקשכם להפסיק לאלתר את הפעולות החד צדדיות שאתם נוקטים מול מוסכי “רשת היבואן” שלכם, וזאת עד למועד פרסומן של תקנות בנושא מכוחו של החוק, תוך ביטול מעשים שכבר בוצעו בנושא זה.

 

  1. ככל שפנייתנו זו לא תיענה בחיוב, ובדיקת המידע שהובא בפנינו תימצא כי הוא מדויק, נשקול אמצעים אחרים העומדים לרשותנו מכוחו של החוק וזאת לצורך מניעת סיכול כוונת המחוקק בתחום זה של ההסכמים בין יבואני הרכב למוסכים.

image019

אנו סבורים ששיכרון כוחם של יבואני הרכב ושאיפתם לשליטה על אזורי שיווק וניהול השוק, השכיחו מליבם את החוקים הג’נטלמניים וכללי ההגינות הבסיסיים המקובלים בעולם המסחרי, והם מנצלים את העובדה שמדינת ישראל טרם אימצה חוקי מגן על זכיינים התלויים באופן מלא במזכה ושהשקיעו הון רב ברכישת הזיכיון ובבניית שווקים.

חורף

החורף כבר כאן ואנו מזכירים לחברים כי גם השנה מבצע הכן רכבך לחורף מסופק ללא תשלום ללקוחות המוסכים החברים באיגוד. כפי שאתם ודאי כבר שומעים בתקשורת, אנו מזמינים את הציבור להיכנס למוסכים ולבצע בדיקה רצינית ומקיפה ללא תשלום בכדי לאפשר לבעלי הרכב לנהוג בכלי רכב בטוחים ומוכנים לאתגרי החורף.

image021

ניתן, כבכל שנה, לרכוש את מדבקות השמשה בסניפי האיגוד.

שבוע טוב,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

כך מנסות חברות הביטוח להחזיר את מוסכי ההסדר

תביעה ראשונה כנגד יבואנית לפי חוק שירותים לרכב

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
א.ס עבדולהאדי סוכנות משנה טויוטה 

חברת א.ס עבדולהאדי פועלת בענף הרכב החל משנת 1982 וביססה את מעמדה החזק במשך השנים בין סוכנויות הרכב המובילות בארץ .החברה מנוהלת על ידי מר אמין עבדולהאדי שהוא הבעלים היחידים של החברה ובעזרתם של בניו ובני המשפחה שבהם הנחיל תרבות שלמה של ניהול ורמת שרות גבוהה ללקוח. סוכנוות המשנה ממוקמות בנפרד בכניסה לנצרת ועומדת באמות המידה המחמירות ביותר שמוכתבות על-ידי היצרנים והיבואנים. החברה מספקת בשני המוקדים את השירותים הבאים :

  • מכירת רכב חדש
  • שרות טכני (מוסך) ,פחחות וצבע
  • מכירת חלפים מקוריים
  • שירותי טרייד-אין

בין לקוחתנו הרבים אשר מגיעים מכל קצבי הארץ נמצאים גם גופים גדולים כגון משטרת ישראל,חברת חשמל,מקורות,, MSD חברות ליסינג וחברות פרטיות. כחברה הרואה את הלקוח במרכז אנו מבצעים כדרך חיים שיפור מתמיד בכל התחומים בהם אנו עוסקים ושואפים לשביעות רצון מלאה של לקוחותינו.

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות