איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 448

גיליון מספר 448עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 23 ליוני 2016
הצעת חוק רישוי השירותים לרכב – סיום העבודה הפרלמנטרית:
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

הסתיים הפרק הארוך והעיקרי בעבודת החקיקה על הצעת חוק רישוי השירותים לרכב בראשות יו”ר ועדת הכלכלה, חה”כ איתן כבל והשותפים העיקריים מקרב חברי הוועדה (ח”כ ביטן, ח”כ פרי, ח”כ פרייג’, ח”כ יחיא, ח”כ מקלב). בימים אלו מבוצעת עבודת הכנה לקריאה שניה ושלישית.

הצעת החוק, שעברה תהליך ארוך, שתי כנסות ומספר הרכבים של וועדת הכלכלה, נולדה במקור לצורך יישום מסקנות הוועדות להגברת התחרות בשוק הרכב, וכן לאיחוד והסדרת הרישוי בענף (שכיום מוסדר באמצעות צווי פיקוח). המדובר בהצעת חוק ארוכה ומורכבת במיוחד, המונה מעל 250 סעיפים, הכוללים הסמכה לשר התחבורה לפעול הן להגברת התחרות בענף והן להליכי רישוי למקצועות ועיסוקים בתחום הרכב (הן מקצועות שדרשו רישוי בעבר והן מקצועות שהחוק מחיל עליהם לראשונה חובת רישוי, כגון: סוחר רכב ברכב חדש, סוחר רכב ברכב משומש, מתווך ליבוא אישי, יבואן זעיר, יבואן עקיף, מ”מ למנהל מקצועי במוסך, מוסך מומחה ועוד).

החוק מגלם מהפכה רצינית ומעמיקה בענף הרכב הישראלי ועדיין אינו המילה האחרונה, שכן תידרש גם עבודה מאומצת בכתיבת התקנות לחוק וביישום הליכי ומנגנוני אכיפה ולמעשה גם שינוי ארגוני מקיף באגף הרכב במשרד התחבורה.

הרפורמה שיזם ודחף שר התחבורה הנוכחי, שלקח את המשימה בשיא הרצינות ובאופן הכי מעמיק שראינו כאן בעשורים האחרונים, היא רפורמה המתחילה מבניית המסד והתשתיות עליהן בנוי הענף דרך יישום והתערבות ממשלתית בכל המקומות שהופקרו בעבר על ידי רגולטורים אחרים שהיו אמורים להיות שומרי הסף של התחרות בישראל.

דוגמאות לכשלי תחרות קיימים ופוטנציאליים, שמשרד התחבורה יהיה מוסמך להתערב בהם בעתיד:

יחסי יבואן רכב – מוסך שירות; תנאים לתחרות אנכית בין מוסכי יבואן באזור שיווק; תחרות וסחר בחלקי חילוף; תנאים להתקשרות בין שמאי רכב לחברות ביטוח; תנאים להתקשרות בין מוסכים לחברות ביטוח; תנאים לתיקונים באחריות יצרן לרכבים שיגיעו לישראל שלא באמצעות היבואן הישיר; הסמכת מוסכים מומחים לתוצרי רכב ושאינם קשורים עם יבואני רכב ועוד.

רפורמה זו תשתלב עם הרפורמה של שר האוצר, משה כחלון, בכל הקשור לחסמי התקינה בישראל וכן עם הרפורמה המסתמנת  של  החלת סטנדרטים של מבטח על חברות ליסינג.

אנו מעריכים ומקווים, כי יישום התקנות וביצוע הרישוי והאכיפה שיחלו, ככל הנראה, בשנת 2017 – יביאו תוך שנים מועטות לשינוי פני ענף הרכב בישראל. נוכל לראות שחקנים חדשים בתחומים רבים בכל הקשור לייבוא כלי רכב, מוסכים מומחים ומוסכי יבואן, שוק רכב חדש בעולם נזקי התאונות – ללא השפעות על שמאי הרכב וללא יתרונות תחרותיים למוסך ספציפי שהתקשר עם חברת ביטוח (אנו מקווים שהשר יחליט בסופו של דבר לבטל לחלוטין את ניגוד העניינים המובנה במוסך הסדר) וכד’.

בכדי לבלום את השחקנים החזקים שנהנו עד כה מיתרונות של חסמי התחרות שהיו נהוגים בענף במשך עשורים רבים ולהביא לשיפור משמעותי במצב המוסכים והשירות לציבור –  נציגי איגוד המוסכים השתתפו בכל פגישה ובכל דיון, הגישו כתבי עמדה רבים, ונערכו על ידינו דיונים פנימיים רבים שהשתרעו על פני אלפי שעות ובשיתופם של בעלי מקצוע רבים ומגוונים.

השקענו בחקיקה היסטורית זו שתשנה דרמטית את פני הענף, משאבים ומאמצים רבים – ונשאנו פרי.

על פי נתוני הכנסת, איגוד המוסכים השפיע והניע יותר מ- 50 סעיפים מהותיים בחוק ואנו גאים בכך שהיינו שותפים פעילים וראויים למימוש הרפורמה בענף הרכב מבית מדרשו של השר ישראל כץ אותה הובלנו יחד עם יו”ר וועדת הכלכלה, חה”כ איתן כבל, עם הצוות הנאמן של משרד התחבורה בהובלת סמנכ”ל בכיר אינג’ אבנר פלור, מנהל אגף הרכב משה ויצמן, מנהל אגף הפיקוח וההכשרות משה קירמאיר וצוות היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה והוועדה.

השינויים המהותיים – אלה שהוגשו ביוזמת משרד התחבורה ואלה שאנו יזמנו וששולבו בהצעת החוק יאפשרו, כך מצופה, לשגשוג מחודש של שוק תיקוני הרכב ואולי נוכל סוף סוף לגייס דור חדש ואיכותי לענף ולהבטיח לדור הצעיר –  ביטחון תעסוקתי וכלכלי מכובד.

 

פרישת מנכ”ל משרד התחבורה, מר עוזי יצחקי

השבוע פורסם כי מנכ”ל משרד התחבורה מר עוזי יצחקי הודיע על פרישתו מן התפקיד וזו ההזמנות לאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו.

עוזי יצחקי עבד בעבר ישירות מול איגוד המוסכים בצמתים רבים ובהם – מבצעי בדיקות החורף המשותפים, הכרזת שנת הצמיג והטמעת כלל בדיקות הצמיגים במבחני הרישוי השנתיים, תקנות לייבוא חלקי חילוף, רישוי חברות הליסינג בישראל ופעולות נוספות להסדרת התחום, נושא הסדרי המוסכים, איחוד מקצועות הרכב ועוד. בשנים האחרונות עת התמנה למנכ”ל המשרד התרכז הטיפול של עוזי ביישום חזון התשתיות והתחבורה הציבורית אותו, כולל הרכבת הקלה בירושלים ובתל-אביב, אותו מוביל שר התחבורה ישראל כץ. את תוצאות הפעילות היישומית של עוזי יצחקי, ניתן לראות ולחוות יום יום עת אנו נעים ממקום למקום בישראל. תפקיד מנכ”ל משרד התחבורה הוא תפקיד מורכב מאד וחולש על פני תחומים רבים ביבשה, באוויר ובים ובהחלט ניתן לומר כי חלה מהפכה בכלל התחומים הללו בימיו כמנכ”ל.

את עוזי יצחקי תחליף קרן טרנר, סמנכ”ל משרד השתיות ואנו מאחלים לה ולכולנו הצלחה בתפקיד.

מקצועות הרכב והכשרות מקצועיות

במקביל לעבודת החקיקה והרפורמה, האיגוד מסייע בשנים האחרונות למשרד התחבורה ולמשרדי הכלכלה והחינוך לגבש את תכניות הלימודים, צמצום המקצועות, שדרוג הידע של מנהלי המוסכים החדשים ועוד.

במסגרת זו, סייענו לכתיבת תכניות הלימוד להנעות החלופיות של הרכב העתידי – גז טבעי, היברידי, חשמלי וכד’. כמו כן היינו שותפים לכתיבה ולביצוע של הליך הסבת רוב המנהלים המקצועיים בפרויקט ה E-  CAR;  סייענו בעבודה לצמצום מקצועות הרכב וליישומם בתכניות הלימוד משלב התיכון והלאה, ועוד.

בחודשים האחרונים, אנו פועלים בשיתוף פעולה עם כלל מכללות הרכב בישראל להחלת תכניות הלימוד למימוש איחוד מקצועות המכונאות החשמל והמיזוג ועוד.

תערוכת טכנומוטור 2016

תערוכת טכנומוטור תיערך השנה בין התאריכים 4-6/7/2016. בתערוכה יוצגו כלי רכב מענפים שונים:
משאיות, רכבים מסחריים, נגררים, טרקטרונים, מלגזות, ציוד צמ”ה וקטנועים.

ציוד למוסכים הכולל: כלי עבודה, חלקי חילוף, שמנים ותוספים, ליפטים, צמיגים, מצברים, ציוד צביעה, ציוד לפנצ’ריות, ציוד לדיאגנוזה ועוד.

ניתן להירשם לתערוכה דרך הקישור הבא:      http://tcar.hinet.co.il/

כנס איגוד המוסכים במסגרת תערוכת “טכנומוטור 2016”

כלל חברי האיגוד ובעלי המוסכים מוזמנים לכנס האיגוד שייערך במרכז הירידים, ביתן 10, אולם 5 ב 5.7.2016 החל מהשעה 18:00 בערב. אורחי הכבוד של האיגוד יהיו חה”כ מר איתן כבל שאמון על העברת הצעת חוק רישוי השירותים והמקצועות לרכב ומר אבנר פלור, סמנכ”ל משרד התחבורה וכן נציגי ממשל וחברים נוספים. תוכלו לפני הכנס ליהנות מכיבוד איכותי ולבקר בביתני המציגים.

סניף חיפה והצפון – צוות חדש:

אנו שמחים לבשר, כי גייסנו את מר חזי ברק לניהול סניף חיפה והצפון ולמתן שירותים לחברינו באיזור .

חזי ברק הינו בעל מוסך לשעבר מאזור הצפון ולו ידע, ניסיון, והכרות רבת שנים עם הענף ועם בעלי מוסכים ועוסקים בענף מהצפון.

הנהלת האיגוד הסמיכה את מר ברק לפעול לקידום הפעילות וממתן מכלול השירותים לרבות הכשרות מקצועיות.

אנו מאמינים כי חזי יזכה לשיתוף פעולה מבעלי המוסכים ויביא לשיפור השירות לחברינו בצפון.

חזי יהיה נוכח בסניף מדי יום, ובעלי המוסכים חברי האיגוד מוזמנים לפנות אליו בכל עניין.

שבת שלום,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

יצרניות רכב בפנייה לנתניהו: עצור את חוק שירותי הרכב

גניבות רכב: ירידה של 18.9% בחמשת החודשים הראשונים של השנה

בשוק הרכב נערכים ל”תרחיש יום הדין”: קלושים הסיכויים שנתניהו יתייצב מול הכוחנות של כץ

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
לרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

 
אתר השבוע
 מוסך בילי 
 

מאז הקמנו את מוסך בילי אנו משתדלים לעמוד בקריטריונים הגבוהים של שירות אותם הגדרנו לעצמו ועל רמת הצלחתנו במשימה זו יעידו הלקוחות שמלווים אותנו זמן רב. לקוחות מוסך בילי נהנים משירות איכותי הנתמך בידע ממוקד ועדכני ולשמחתנו מלווים אותנו עד היום ואף ממליצים על מוסך בילי בכל פה.

מוסך בילי מעניקים שירותים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר אנו גאים במיוחד בקשר ההדדי והמפרה שנוצר במהלך השנים עם הלקוחות.אנו שואפים לתת לרכבם פתרון כולל על מנת להביאו למצב אופטימאלי ללא הוצאות מיותרות.גישת הטיפול שלנו גורסת שיש לבצע דיאגנוסטיקה מקיפה של כמה מומחים במערכות השונות ברכב לפני תחילת כל טיפול על מנת לתת פתרונות ממוקדים אפקטיביים וכדאיים ללקוחות.קשר טוב עם הלקוח אשר יודע להעריך חוות דעת אמינה וטיפול רציני הוא סוד ההצלחה שלנו.

מוסך “בילי בע”מ” – מוסך מורשה יבואן דייהטסו וסאנג-יונג– ונותן שרותי רכב כללי.
המוסך נוסד בשנת 1990וזכה לתעודות רבות כעסק המובחר. ברשותנו תעודות הוקרה רבות שאת חלקן תוכלו לראות באתר.

מוסך בילי בע”מ ” מבין ויודע כי שירות מדויק יעיל וחסכוני ללקוח הוא רווחי ומשתלם הן ללקוח והן למוסך.עיקרון הONE-STOP-SHOP מהווה נר לרגלנו ואנו שואפים לתת בטיפול אחד ערך מוסף מיידי ללקוח. פתרון בעיות הרכבים עכשיו ובפעם אחת, מביא לחיסכון בזמן, והתוצאה בדרך כלל היא ביקור חד שנתי במוסך.
אנו מתמחים בטיפוליים תקופתיים, בעיות חשמל, פחחות וצבע, אביזרי פלסטיק דיאגנוסטיקה עמוקה ומיזוג אויר לרכב. מוסךבילי בע”מ” מספק סל פתרונות מקיף ללקוחותיו. כלומר, מענה כולל ומושלם לכל סוגי הטיפולים והשירותים הנדרשים לרוב סוגי הרכב ובכל הרמות המכאניות הנדרשות.

במוסך מועסקים טכנאים ומכונאים בעלי תעודות הסמכה כל אחד בתחומו המקצועי. כל זאת על מנת לתמוך ביעילות בכל סוגי הבעיות ותיקונם המהיר. המוסך מהווה מרכז שירות לרכבים מכל המרכז והשרון.
מוסך “בילי בע”מ” אינו מתפשר על בקרת איכות קפדנית. הלקוח מקבל הסבר מפורט על מהות הבעיה ודרכי הפתרון האפשריות. על מנת שיקבל את ההחלטה בהמלצתנו הטובה ביותר בשבילו. בסוף הטיפול בדיקה איכות מקיפה להבטחת איכות מדוקדקת.

שירות אוטו חלופי – חווית תאונה הגעת למוסך בילי בע”מ אנחנו דואגים ללקוח לרכב חליפי. אנו עובדים מול השמאים על מנת שתקבל את השירות היעיל והמהיר ביותר מול אירוע חוויתי שאין לך ניסיון בו. כל זאת על מנת שתצא עם התוצאה הטובה ביותר לך ורכבך.
אנא על תהסס לבדוק אותנו עכשיו

בילי אישי :0505303262

 
 

תיאור: תיאור: image06

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות