הרפורמה בשוק הרכב
השבוע
היה שבוע לחוץ מאד ואת רוב רובו הקדשנו לעבודה על חוק רישוי
שירותים לרכב שטרם הבשיל, לדעתנו, כחוק אשר אמור לשאת בחיקו את
בשורת התחרות לעוסקים ולצרכני הרכב בישראל.
החוק
בנוסחו עד כה, אינו מותאם סופית לשחרור החסמים הרבים בתחומי היבוא
של הרכב וחלקי החילוף. בנוסף, בעיית הריכוזיות בענף הכוללת את
יבואני הרכב, חברות הליסינג וחברות הביטוח אינה נפתרת וחובה עלינו
לדאוג כי יבוצעו עוד תיקונים רבים בכדי שהחוק יבשיל לחוק הפותח
תחרות ומאפשר חופש עיסוק וחופש תחרות לשחקנים רבים ומגוונים.
מאחר ושר
התחבורה מעוניין לסיים את העבודה על הצעת החוק עד למועד הבחירות,
קיימנו דיונים קדחתניים עם נציגי משרד התחבורה בכדי שאלה יממשו
את ההבטחה של שר התחבורה לאמץ את כל ההמלצות של פרופ' זליכה.
מי ששם
לב להימשכות הזמן והתהליכים – הצהרות, הבטחות, מינוי וועדות, מינוי
וועדות בדיקה, מינוי וועדות יישום, מינוי חברות ייעוץ, הגשת הצעת
חוק לכנסת, מינוי יועצים מטעם וועדת הכנסת ועוד, מבין שהטענות
הקבועות שלנו נכונות : פוליטיקאים שלא מעוניינים לשנות מצב -ממנים
וועדות. פוליטיקאים שמעוניינים לשנות מצב – עושים.
בשלב זה,
אנו נמצאים בישורת האחרונה של מסמוס רוב ההבטחות המנהליות
והממשלתיות שניתנו, ואנו עומדים על כך שהממשלה באמצעות שריה
ונציגיה יעמדו בהבטחות שנשאו כותרות אינסוף לרפורמה ושבסופו של דבר
עלולות להסתיים בקול ענות חלושה ולסגור כל פתח לתקווה – לנו
ולאזרחי המדינה.
השבוע
ניהלנו קרב מאסף בנידון ובשלב זה הצלחנו למנוע את סיום הליך החקיקה
בנוסחו האנמי הנוכחי ואני מקווה כי צוות העבודה של משרדי הממשלה
המטפלים בחוק ביחד עם שר התחבורה ויו"ר וועדת הכלכלה, יתעשתו ויעשו
את שהבטיחו לבוחריהם וגם לנו.
קבלת
מידע על עבר תאונתי של רכב
במהלך
הדיונים השבוע על חוק רישוי השירותים לרכב והעובדה שמשרד התחבורה
לא מילא אחר החלטת הממשלה מחודש אפריל 2013 לתיקון חוק הגילוי
הנאות ברכב משומש המחייב פעולות להקמת מאגרי מידע אודות היסטוריית
תיקונים ותאונות לכלי רכב, מצאנו כי איגוד חברות הביטוח מאפשר
לבעלי רכב לקבל מידע אודות רכב שנרכש. רצ"ב הקישור לאתר האינטרנט
של איגוד חברות הביטוח. תוכלו להדריך את בעלי הרכב המגיעים אליכם
ושזקוקים למידע. מידע על תאונות כלי רכב - http://www.igudbit.org.il/Index.asp?ArticleID=2762&CategoryID=121
הכשרות מורים לענף הרכב
כפי
שדיווחתי בשבוע שעבר, השבוע נחתו בישראל אורחי האיגוד, נציגי משרד
החינוך של מדינת בוואריה במטרה לקדם יוזמה לאומית להכשרת מורים
ומרצים לרכב שאותה מוביל מר קובי אביטל - סמנכ"ל מו"פ של האיגוד
בסיוע הקונסול הכללי של ישראל במינכן ד"ר דן שחם.
במהלך
השבוע האינטנסיבי נפגשו האורחים עם בעלי פונקציות מקשת רחבה של
הכשרות מקצועיות בענף הרכב בארץ, החל מסמנכ"ל וראש החוג להנדסה
במכללת אפקה, מנכ"ל המכללה הטכנולוגית רופין ונצרת, ראשי ומרכזי
מגמות רכב ממכללות על-תיכוניות של משרד החינוך , מורים ומרצים לרכב
מתיכון מקצועי וכפרי נוער ברחבי הארץ וכמובן גם סטודנטים שהתעניינו
מאוד בסמינר ההכשרה הבינ"ל.
בתום
עיבוד הנתונים ומיפוי הצרכים, נערך מפגש סיכום במשרד החינוך עם מר
גרשון כהן ראש האגף תחום חינוך טכנולוגי,ומר משה קירמאיר ראש תחום
הדרכה שמאים ופיתוח ממשרד התחבורה, אריה אשד וקובי אביטל מאיגוד
המוסכים ונציגי משרד החינוך מגרמניה.
בדיון
הוגשה טיוטת הצעה ראשונית לסמינר להכשרת מורים לרכב מישראל שתכלול
כ-15 מורים מקצועיים מתוך המערכת, הנדסאי ומהנדסי רכב כמועמדים
חדשים להצטרף לסגל ההוראה בישראל, שיעברו בהצלחה מיון מקצועי.
שלב
הראשון של הסמינר יעניק כלים דידקטיים ומתודולוגיים וייערך בארץ
והשלב השני יתחלק לשנים לשני חלקים : שדרוג הרמה המקצועית של
המורים לרמת מייסטר ובהמשך אימון המורים להוראה פרקטית במעבדות
רכב. שני מודולי הכשרה אלו יתקיימו במכללה הגבוהה למייסטרים במינכן
בסיועם של איגודי המוסכים ישראל וגרמניה במכללה האקדמית של יצרן
הרכב .
BMW
המורים
שיעברו את המסלול בהצלחה יזכו להכרה באמצעות תעודת הוראה מטעם
משרד החינוך של ישראל.
בתום
בחינת העליות ע"י איגוד המוסכים ישראל, תוגש התכנית התקציבית למשרד
החינוך לאישור.
אני מאחל
בהצלחה לצוות המקצועי שלנו שעמל קשה למימוש הביקור וסיכומו המוצלח.
שבת
שלום,
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל
|