חוק רישוי השירותים לרכב – פרק היבוא המקביל
השבוע
התקיים דיון
נוסף בוועדת הכלכלה בכנסת,
והפעם, משנושא פתיחת יבוא הרכב לתחרות קרוב
לליבו - השתתף בדיון גם שר התחבורה מר ישראל כץ.
להזכירכם, זה אינו הסיבוב הראשון בניסיון הרגולטיבי לעידוד היבוא
המקביל – רפורמה ברוח זו נדונה בכנסת עוד בשנת
2004 בתקופת
כהונתו של מאיר שיטרית כשר התחבורה – ללא הועיל, באופן בו נוסחה
ויושמה אותה רפורמה ראשונית לא היה ניתן לנצח את אינטרס יצרני הרכב
בעולם והיבואנים הישירים והמסורתיים (והכי חשוב – הבלעדיים) כאן.
הפעם
הוטמעו (לא בלי ויכוחים ומסע שכנועים ארוך) בנוסח הרפורמה הגלומה
בסעיפי חוק החדש, תלונות ומצוקות היזמים שניסו - ושעדיין לא ממש
הצליחו - לייבא כלי רכב לישראל.
שר
התחבורה הנוכחי החליט ליישם את המשילות שאנו כל כך כמהים לה
כאזרחים ועוסקים, באמצעות
שינוי בסיסי בחוק, לפיו יהיה ניתן לרשום בישראל רכב, כרכב חדש
אם יעמוד בתנאים הבסיסיים הבאים :
1. רכב
שלא עברו 12 חודש מיום ייצורו.
2. רכב
חדש עם 0 ק"מ (מוגבל עד 150 ק"מ).
3. הרכב
ישלח לישראל תוך 30 מיום רישומו במדינת החוץ.
4. הרישום
יהיה על שמו של הדילר הישיר ו/או על שמו של "ברוקר" הרוכש כדין כלי
רכב מדילר ישיר.
5. היבואן
המקביל יספק הצהרה, התחייבות וערבות כספית להבטחת השירות, האיכות
ותנאי הרישיון.
6. יבואן
רכב עקיף שישווק רכב ללא אחריות יצרן יהיה חייב ליידע את הרוכש
אודות עובדה זו מראש וטרם ביצוע העסקה.
7. כלי
רכב בתקינה מתאימה ותואמת את כלי הרכב במשווקים בישראל גם היום.
היינו
גאים מאד לשמוע את הצהרת הנציגה המשפטית של משרד האוצר בפני משתתפי
הדיון בוועדת הכלכלה כי בחקיקה החדשה דנן התקבלה הצעת איגוד
המוסכים בישראל לשחרור החסמים שעד כה מנעו מהרפורמה להתממש. גם
נציג רשות המיסים שסיפר על דרכי העלמות מס ביבוא האישי, תמך בהצעת
האיגוד מהדיונים הקודמים ובנוסח החדש שהתקבל.
זו הפעם,
היה רק ח"כ אחד שעדיין אחז בטיעוני ההפחדה אודות הפגיעה בבטיחות אם
"חלילה" יפתח השוק לתחרות (לצערנו ח"כ זה לא השתתף באותו להט
בדיונים אודות הפסקת פס הייצור הישראלי לאי-בטיחות = שיטת האובדן
להלכה הישראלית). שאר חברי הוועדה תמכו ובסופו של דבר הצביעו חברי
הוועדה בעד הסרת החסמים.
אופק חדש
זה ליצירת תחרות ולביזור הכוחות של המפיצים והמשווקים כלי רכב
חדשים ומשומשים בישראל תביא, כך מצופה, לפריחה מחודשת בשוק החוקי
של תיקוני הרכב בישראל ותשמר את היכולת שלנו לרענן את השורות ולשלב
דור חדש וטכנולוגי לענף לטובת כל עם ישראל.
השתלמות חובה - E-
CAR
נשוב
ונזכיר, כי לפי הוראות משרד התחבורה, על המנהלים המקצועיים במוסכים
לעבור השתלמות חובה ולהתעדכן בחידושי הטכנולוגיה של כלי הרכב
המשווקים בישראל עד שנת 2016.
מספר רב
יחסית של מכללות אושרו על ידי משרד התחבורה לביצוע הכשרת המנהלים
המקצועיים וביניהן כמובן גם המכללה
הטכנולוגית של איגוד המוסכים הפותחת
כמעט מדי שבוע מחזור חדש של חניכים ברחבי הארץ. השבוע נפתחו שני
מחזורים בחיפה ובירושלים.
רמת
הלימודים לקורס זה למנהלים המקצועיים במוסכים היא טובה ומומלץ
להירשם ולא להמתין לרגע האחרון.
ניסיון
העבר , מלימודי החובה בתחילת שנות ה – 2000 מלמד, כי בעלי מוסכים
כמעט ואיבדו את רישיון המוסך מאחר והתעצלו או שכחו לגשת ללימודים
או לבחינות.
מאבק
מוסכי ועסקי ב"ש בדרישת העירייה לעדכון תשלומי ארנונה
בחודשים
האחרונים מנהלים בעלי מוסכים ועסקים אחרים בב"ש מאבק כנגד עיריית
ב"ש שהחליטה לעדכן את סיווגי העסקים בעיר והוציאה למספר בעלי עסקים
דרישות לתשלום אודות הפערים הנטענים.
בין
מובילי המאבק, יו"ר סניף איגוד המוסכים בב"ש, מר איציק זילברמן
ולהלן פרטי
הראיון שנערך עימו
בגלי צה"ל ביום ד' ה- 8.1.2014.
הטיפול בתלונות מוסכים על אי-אספקת אישורי תקינות בסניף האיגוד
בחיפה
נוכח
התקלה באספקת השירות לחברי איגוד המוסכים בצפון, הנהלת האיגוד
תיערך לספק פיתרון למוסכי הצפון בשבוע הבא לצורך מתן השירות השוטף
והמיטבי.
אנו
מתנצלים על תקלה בלתי צפויה זו ועד שהשירות יוחזר לקדמותו באזור
הצפון, ניתן להזמין אישורי תקינות בסניף הראשי של האיגוד (שמחה או
שירלי) והאישורים ישלחו עם שליח ישירות למוסך וללא תוספת תשלום.
רצ"ב טופס
ההזמנה אותו ניתן
לשלוח לסניף הראשי באמצעות פקס' .
שבת
שלום,
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל