שיווק הרכב החשמלי בישראל, שבשלב זה
מתבסס על סוללות נטענות בלבד, מצטרף לרכבים ההיברידיים שכבר משווקים בישראל מספר
שנים. חברת בטר-פלייס הצהירה שהיא תשלים בקרוב את בנייתן של כ 40 תחנות החלפת
סוללות וכי באפשרותה להתקין עמוד טעינה לכל רוכש פוטנציאלי – בביתו הפרטי או בבניין
משותף. אלו כנראה רק סנוניות ראשונות, ונחזה ביצרנים נוספים שיפיצו רכבים כאלה. עם
זאת, יש ספק רב בדבר המוכנות הישראלית מבחינת תשתית ורגולציה. לפי פניות שקיבלנו
מנציגי יצרנים,קיים חשש בדבר היכולת לשרת ולטפל ברכבים אלה,
ולחלצם מתאונות דרכיםוכן חשש נוסף בשל אי-המוכנות הישראלית
לקלוט כמות רחבה של דגמים המבוססים על סוללות להם אפשרות טעינה בלבד.
בביקורנו האחרון בגרמניה למדנו כי
שם, כמו גם במדינות אחרות באירופה עדיין לא ביצעו מהלך מלא של רגולציה בכל הקשור
למעטפת השירות ללקוחות רכבים אלה. כפי שדווח לנו מידידינו הגרמנים, היצרנים, בשלב
זה מבצעים רגולציה עצמית בכל הקשור לבטיחות הרכב ולאחזקתו לרבות התקינה, ההדרכה
ואספקת האישורים למוסכים ולבעלי המקצוע ובשלב זה השימוש והשירות לרכבים אלה מתבסס
על הוראות היצרן.
לעומת זאת, דווקא בישראל איננו
שוקטים על השמרים ונעשה רבות לכתיבת תכניות לימוד והדרכה וכן מנסים להתגבר על קשיי
הבירוקרטיה ולדון בכל סיכוני הבטיחות הכרוכים בטיפול ברכבים אלו. מהניסיון הקצר
בשיווק כלי הרכב ההיברידי נראה כי "השד" לא נורא כ"כ וכי בהכשרה טובה ועל בסיס
תשתיות מתאימות, רכבים אלה יכולים לזכות בטיפול מקצועי ובשימוש תקין.
איגוד המוסכים נערך בשנים האחרונות
לביצוע תכניות העשרה לחבריו ולכל דורש בכדי להפחית את הרתיעה ובכדי להכין את חבריו
לשינוי אשר עומד לחדור לעולם הרכב. אנו פועלים לכך, שתכניות ההסמכה לעובדי המוסכים
וכן לתקינת המוסכים שיורשו לטפל ברכב החשמלי ייפתחו בעתיד לכל מי שיחפוץ לעסוק בכך.
בשלב זה ככל הידוע לנו, הוכשרו מוסכים מועטים בלבד לקלוט את החידוש החשמלי ואנו
כמובן מברכים את החברים החלוצים הללו ומקווים שאכן הקליטה תצליח וכי נזכה לראות
כמות מכובדת של כלי רכב חשמליים נעים על הכבישים בשנים הקרובות. אנו מקווים כי
תימצא הדרך גם להוזיל את עלויות כלי הרכב הללו בעתיד בכדי לאפשר רכישה ושימוש
לציבור יותר רחב.
המלצות וועדת זליכה
השבוע, הודלפו מספר המלצות מוועדת
זליכה ואנו מניחים כי הדלפות אלה אשר פורסמו על ידי עיתונאים נעשו במכוון בכדי
לייצר הליכי "שימוע" אחרונים טרם המלצות אלה יוגשו לשר התחבורה ולממשלה. קראנו
השבוע בשקיקה את עמדת חברות הליסינג אודות השפעתן החיובית על שוק הרכב שהציגו
לוועדות השונות העוסקות בימים אלו בנושא הריכוזיות בענף הרכב. טבעי שהן תצגנה את
היתרונות שהביאו לשוק, ואנו למעשה מסכימים כי ישנם תחומים רבים בהם חברות הליסינג
יצרו שינוי חיובי במאזן כוחות השוק. יחד עם זאת, טבעי גם שעמדתן אינה מציעה פיתרון
לבעיות האמת שיצרה מדיניות המיסים המעוותת והבלתי חוקתית אשר יצרה את הביקוש
לליסינג ולאחריו את תופעות הלוואי השליליות הרבות על המשק הישראלי, על ערכי החברה
והדמוקרטיה, הפגיעה בעסקים החוקיים והריאליים ועוד. בימים אלו, מתגייסים טובי
היועצים לשכנע את משרדי הממשלה ואת האזרחים כי פערים חברתיים ואפליה משרתים את
הציבור!!! ברור כי הממשלה ובייחוד משרד האוצר הם אלה המייצרים ומזינים בפועל את
החולי החברתי ואת השלכותיו הכלכליות המסוכנות ולא עוסק זה או אחר.
חברות הליסינג ויבואני הרכב פשוט
אוהבים את השיטה המחבקת אותם ומייצרת להם גישה כמעט חופשית לכסף שמקורו מקופות
החיסכון של כלל אזרחי ישראל. ברור גם שאינם מעוניינים להיפרד ממנה....
הריכוזיות פשתה בכל ענף ובכל נקב
בעולם העסקים הישראלי (שיווק מזון, קניונים, טקסטיל וכד'), והיא חמורה במיוחד בענף
הרכב. קיים צורך המיידי לבזר ולפזר את מאזן הכוחות הפועל בשוק הרכב וכן לייצר תחרות
בריאה וריאלית. בכדי להגיע להבראה מלאה של השוק, המדינה חייבת גם להסיר את ידיה
ממעורבות בתחרות ועליה לייצר שוויון מיידי בין הצרכנים ובין העוסקים באותו ענף. ענף
הרכב הישראלי היום הוא ענף דו מסלולי בו גורם אחד משווק מוצר במחיר מלא וגורם הפועל
לצידו משווק את אותו המוצר במסלול מיסוי המגלם הנחה משמעותית ללקוח (הפער משולם
לעוסקי מסלול זה על ידי רשות המיסים ולמעשה על ידי משלמי המיסים כולם). עיוות זה
פועל בשוק מזה כעשור.
אנו מקווים שיושבי הוועדות השונות לא
ילכו שולל אחרי המלל המתקתק המנסה לשמר את השיטות המעוולות, וכי הרגולציה מצידו של
משרד התחבורה תחסום את התופעות השליליות ותייצר פתיחה אמיתית ותועלת וכי משרד האוצר
יסיר את מעורבותו הבוטה בתמהיל השווקים ובסוגי הלקוחות (ללא קשר למרכיב מס הקניה על
הרכב) וטוב אם יעשו כן מהר ולא "בתהליך".
ומעל לכל - אנו מקווים שההמלצות
תיערכנה במקצועיות ועל בסיס נתוני אמת וצרכי אמת ולא על בסיס השפעות פוליטיות כאלה
או אחרות. אחרי כן, אנו מקווים כי תיושמנה, ולא תמוססנה.
נמשיך להיות אופטימיים...
שבת שלום,
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל
ופורום התיקון הבטוח. שלח דוא"ל
"יש עודפי מלאי של 100
אלף מכוניות; נראה תחרות עזה כדי להיפטר ממנו" דה מרקר/08.01.2012
עודפי
מלאי של יבואני הרכב יביאו למבצעים והנחות בחודשים הקרובים, כך מעריך סמנכ"ל
השיווק של UMI,
ירון גורטלר. לפי הערכתו, הצורך "להעיף" את המכוניות יוריד את מחירי המכוניות
בפועל, ויתרום להמשך הקיפאון בשוק המכוניות המשומשות.לכתבה.
חברת הראל לעובדים:ותרו על
הליסינג - וקבלו תוספת למשכורת דה מרקר/ 09.1.2012
עליית מחירי הליסינג והדלק עשויה לצמצם את ציי הרכב של
החברות. ל-TheMakrer
נודע כי חברת הביטוח והפיננסים הראל הציעה לעובדיה להחזיר את מכונית הליסינג,
תמורת תוספת של 4,000 שקל ברוטו למשכורת. כלומר, העובדים לא ייאלצו לשלם שווי
שימוש ברכב בסכום של 3,050 שקל ויקבלו תוספת של 950 שקל.לכתבה.
וועדת זליכה: האם אגרות החוב של חב' הליסינג בסכנה?
11.1.2012
סקטור סקטור, רפורמה רפורמה, וועדה וועדה, (על בסיס:
זנגה זנגה, דאר דאר, בת' בת(לאחר
וועדת ששינסקי ומסקנותיה הנחרצות על סקטור חיפושי הנפט והגז בישראל, ווועדת
טרכטנברג והשפעותיה על ענף הנדל"ן למגורים. מגיעה כעת וועדת זליכה אשר בודקת את
תחרותיות שוק הרכב בישראללכתבה.
פינה משפטית:
מדוע חברות הביטוח
מתנערות מפיצוי?
אנו נוהגים לאמר:
"ברור כשמש", כי על קיומה של השמש לא תיתכן מחלוקת. מזל שהשמש
היא לא מרכיב בפוליסה, כי אחרת גם לגביה היו מעוררות חברות
הביטוח מחלוקת
המחוקק קבע כי "בירור החבות" ייעשה ע"י חברת הביטוח במהירות
ובתום לב, אך כנראה לא צפה שהבירור האמיתי בו עסוקות חברות הביטוח הוא כיצד
להימנע מתשלום למבוטחים. ואם "הבירור" לא מעלה שום "עובדה" אפשר להסתפק גם
בספקולציה. מי יודע, אולי המבוטח יתייאש בינתיים, ואולי אפילו בתי המשפט "יקנו"
את הספקולציה? ועד אז – "אלוהים גדול", והכסף נשאר בינתיים בכיס של חברת
הביטוח.
היום הבאנו שני מקרים – אחד מתחום
נזקי הרכוש ואחד מתחום נזקי הגוף, בשניהם טענו חברות הביטוח שהתאונות כלל לא
קרו או שלא קרו באופן שטען המבוטח או
בקיצור: "להד"ם". לא היו להן שום ראיות לתמוך בכך חוץ מטענה כללית ש-"המבוטח
משקר", אך הן לא ממש התרגשו מזה. לאקטוארים שיושבים במגדלים המפוארים לא ממש
אכפת ש- ע"ט, בחור צעיר, נפצע בתאונה ויש לו נכות צמיתה, והגבלות ביכולת לעבוד
ולהשתכר לשארית חייו. מקל וחומר שלא אכפת להם ממ"ק ש- "בסך הכל" פגע בה רכב
מאחור ונגרמו לה הפסדים והרבה עוגמת נפש.למאמר
המלא...
פקיד תביעות טכני
הגדרת תפקיד: טיפול בתביעות במסגרת האחריות,
ריכוז התביעות המגיעות מהמוסכים, בדיקתן
והעברתן ליצרן. ניתוח הזנה של נתונים למערכת.
כישורים נדרשים : הנדסאי רכב/מכונות, ידע
באנגלית: חובה.
רקע בתחום הרכב: חובה.
היכר מערכת ה – SAP: יתרון.
שעות עבודה א'-ה' 8:00-17:00עבודה
בראשון לציון. חשמלאי למחלקת מסירת משאיות –ראשון לציון הנדסאי רכב /תעודת הסמכה –יתרון
עדיפות לניסיון בדיזל . שעות עבודה : א'-ה' 7:30 -17:00
ימי שישי – על פי דרישה . לפרטים לפנות לקרן אהרון מחלקת משאבי אנוש 03-5689996
●דרוש
למוסך מרכזי בפתח תקווה דרוש/ה מכונאי/ת, תנאים טובים למתאימים לפרטים טל':
03-9120075, פקס: 03-9116075 מייל:
שעות העבודה גמישות , אפשרות במשמרות.שעות
נוספות גם בימי שישי.אשמח
לעמוד לרשותך – אלי חכם רכז גיוס. 050-7203655.
●דרוש
לפנצ'רייה בצומת מסמיה, דרוש פנצ'ר מכר ממוצא יהודי עם ותק של 5 שנים לפחות
וניסיון בעבודה במשאיות וטרקטורים.לפרטים נוספים, יש
לפנות לאברהם בנייד: 050-5213809.
●דרוש למוסך רשת יבואן באזור באר שבע דרוש בעל הסמכה לחשמל ומיזוג אויר
לרכב. לשלוח קורות חיים לפקס 6280777 או למייל FOR_MULA@ZAHAV.NET.IL
●
דרוש
למוסך בשרון דרוש פחח רכב מקצועי. לפרטים
יחזקאל-
054-4479785.
●
דרושים
פנסיונר בעל הסמכה בטכנולוגיה מתקדמת למוסך באזור הצפון (רצוי מהקריות או חיפה)
לפרטים לפנות לזאב אלטמרק טל': 04-8418852 פקס: 04-8492610.
●
דרושים
לייבואן רכב פ"ת דרושים מכונאים למשרה מלאה.
מכונאי- מכונאי רכב למשרה מלאה א' -ה'
7:30-16:00 ימי ו' 7:30-12:00 דרישות התפקיד- ניסיון של 2-3
שנים במכונאות רכב. יתרון משמעותי לניסיון בעבודה עם משאיות.
תעודת מכונאי מוסמך יסודיות, ירידה לפרטים, אחריות, סדר
וארגון. נכונות לעבודה מאומצת (פיזית) * תנאים טובים למתאימים.
מכונאי בכיר- משפץ
מכלולים.תיאור
תפקיד: מכונאי רכב המשפץ מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה: א'-ה' 7:30-16:00 ימי ו' 7:30-12:00דרישות
התפקיד:הכשרה מקצועית סוג 3 במכונאות רכב.ניסיון
בשיפוץ מכלולים(תיבות הילוכים, מנועים)יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.יסודיות, ירידה לפרטים, סדר וארגון. *תנאים טובים למתאימיםהמשרה מיועדת לנשים וגברים. ניתן לפנות ליעל 03-9120075 או בפקס 03-9116075 או במייל yaelc@uti.co.il
● דרושים
פרונטאים עם או בלי הסמכה, מכונאים עם הסמכה
לבדיקות קנייה, צמיגאים עם או בלי הסמכה.
למרכז שירות
חיים לוי בירושלים דרוש נציג שירות לקוחות, בעל תודעת שירות גבוהה, ידע טכני
בסיסי חובה. משרה מלאה – כולל ימי שישי. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. טלפון
לתיאום סיגל: 02-6225996.
●
דרוש
ליבואן משאיות מוביל בענף הרכב באזור
המרכז דרוש מכונאי בכיר- משפץ מכלולים.
תיאור התפקיד: מכונאי רכב המשפץ
מכלולים לרבות תיבות הילוכים ומנועים.
היקף העבודה: משרה מלאה א'- ה' שעות 07:30- 16:00, יום ו' שעות 07:30- 12:00.
דרישות התפקיד:
הכשרה מקצועית סוג 3
במכונאות רכב.
ניסיון בשיפוץ מכלולים
(תיבות הילוכים, מנועים) .
יכולת לקרוא ספרות יצרן
באנגלית- כלומר אנגלית טכנית.
●
דרוש למוסך מרכזי בחיפה דרוש/ה בוחן/ת
יועץ/ת שירות עם רקע טכני בעל/ת יחסי אנוש מעולים, כושר מכירה, מוסר עבודה,
כריזמה. קו"ח לשלוח למייל pitaron5@gmail.com .
●
דרוש למוסך דרך השטח בשרון שבקיבוץ שפיים דרוש עובד מחלקת
חשמל ודיאגנוסטיקה. המשרה הינה משרה מלאה. קורות חיים יש לשלוח לפקס-
09-9523440 או במייל
eyal.dhs@gmail.com.
● דרוש
דרוש צבעי רכב מקצועי למוסך
באזור השרון 054-4479785
● דרוש
דרוש חשמלאי רכב
ומכונאי רכב למוסך ברחובות .
לפרטים: 08-9460401,
08-9467081.
●דרושים
דרוש יועץ שירות למוסך
UMI
ברעננה.
תיאור המשרה – דרוש/ה יועץ
שירות למוסך UMI
ברעננה, התפקיד כולל: קבלת הרכב מהלקוח, בירור בעיות, פתיחת
כרטיס עבודה, טיפול בהצעות המחיר ללקוחות, אחריות על ניהול
עבודת המוסך.
דרישות התפקיד- בעל/ת ידע בתחום
הרכב (מכונאות), תודעת שירות גבוה, יכולת עבודה בסביבה
ממוחשבת, ניסיון משמעותי כיועץ שרות.
המודעה מתייחסת לנשים וגברים
כאחד, שנות ניסיון 3-4, איזור המרכז, השרון.
פקידה עם ניסיון רב במוסכים
וידע בתוכנות מוסכית, תבל ונשר מחפשת עבודה באזור המרכז.
לפרטים גולדי 050-4266359.
● מחפש עבודה
איתי גלבוע, בוגר קורס "הכרת
הרכב-יסודות המכונאות" מעוניין לעבוד במוסך באזור ירושלים.
לפרטים
נייד: 054-6461058
● מחפש עבודה
בעל 4 תעודות הסמכה- מכונאות,
חשמלאות, מיזוג אויר וקרבורטורים, הזרקת דלק, דיאגנוסטיקה
ומחשבים, בעל מוסך לשעבר עם ניסיון ותק מעל 35 שנה, מחפש עבודה
כמנהל מקצועי ומשרדי חצי משרה באזור המרכז והסביבה.
לפרטים : בנימין נייד-
054-9810622 טל'- 077-3350693.
●מחפש עבודה
מעוניין להיכנס כשותף/ משקיע
למוסך פעיל באזור המרכז/ השרון, רצוי למוסך רשת. רוני
09-9508983.
●מחפש עבודה
בעל ניסיון רב בענף הרכב, בעל
תעודת הסמכה במכונאות, הנדסאי רכב ומנהל מוסך בפועל, מחפש
עבודה באזור הצפון. דניאל 052-2378199.
●מחפש עבודה
בעל תעודת הסמכה לאופנועים
וקטנועים ,בעל ותק וניסיון של מעל 20 שנה פנוי להצעות עבודה.
לפרטים יוסי 052-2600225.
●מחפש עבודה
בעל תעודת הסמכה במכונאות רכב
מחפש עבודה באזור המרכז. מלמד צבי 052-2557188.
●מחפש עבודה
בעל הסמכה במכונאות רכב, בעל
מוסך לשעבר מחפש עבודה לחצי משרה באזור המרכז.
יבואני הרכב נאלצים להתמודד עם מלאי ענק של מכוניות שלא
הצליחו למכור. על פי ההערכות, כמאה אלף כלי רכב נמצאים בנמלים ללא דורש. בדקנו
אם זה יוביל בקרוב להורדת מחירים
לצפייה.
מרכז שירות גשר
כרמיאל
מורשה מזדה פורד, נבחר
מזה 3 שנים ברציפות למוסך
מצטיין ארצי ברשת דלק מוטורס
– יבואנית מאזדה פורד. בזכות
שיטות העבודה היעילות, השירות
המקצועי והאיכותי לרכבי
הלקוחות, הקדמה במוסך והיחס
האישי ללקוח.
לאתר.
גבר חוזר
הביתה מהעבודה מוקדם מהרגיל
ולפתע שומע מחדר השינה קולות
מוזרים. הוא רץ למעלה ומגלה
את אישתו ערומה על המיטה,
מזיעה ומתנשפת.
"מה קורה פה?" הוא שואל.
"אני עוברת התקף לב!" עונה לו
האישה.
הגבר ממהר למטה כדי להזמין
אמבולנס. ברגע שהוא מתחיל
לחייג, בנו בן ה-4 רץ אליו
וצועק"אבא, אבא, הגנן מתחבא
בארון שלך!"
הגבר טורק את הטלפון וחוזר
למעלה בריצה. הוא ניגש לארון,
פותח אותו בכוח ומגלה שם את
הגנן בדיוק כמו שאמר הבן.
"אתה לא מתבייש? חוצפן!" צועק
הגבר, "אישתי עוברת התקף לב
ואתה עסוק בלשחק מחבואים עם
הילדים?!
חחבר לה"ב-לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל
מסונף למועצה
האירופיתהמשותפת לסחר ושרותי רכב
איגוד המוסכים בישראל ®
חבר פורום ארגוני
ענף הרכב בישראל ®
הפורום להבטחת תקינות
ובטיחות בתיקוני רכב ®
המכללה
הטכנולוגית
לרכב בע"מ ®
'השבוע ברכב' הינו עיתון דוא"ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים,
בתדירות שבועית.
הנושאים המרכזיים
בהם הוא עוסק:
רכב ותחבורה,
ביטוח, ליסינג,
בטיחות בדרכים
ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות
וידאו-'ערוץ
הרכב', מידע
צרכני, מאמרים
משפטיים, הכשרה
מקצועית, כנסים,
תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-"אגוד המוסכים") לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר./span>
אתרwww.iga.co.ilשולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל webmaster@iga.co.il