כנסים אזוריים
בשבוע שעבר דיווחתי כאן, כי אנו מתחילים בסבב של כנסים
איזוריים ומקצועיים למוסכים – הן חברי האיגוד והן מי שאינם
חברי איגוד, בתקווה שאלו האחרונים יחשפו לאשר יש לנו לאמר
ולהציע, ויצטרפו לשורותינו.
ביום ג' השבוע, קיימנו את הכנס האיזורי הראשון - כנס מוסכי
ירושלים. הכנס נערך באולם הכנסים במלון בקיבוץ רמת רחל,
וכלל גם ארוחת ערב בחסות ובאדיבות חברת פרוטק וחברת וולקן
מצברים. בכנס נרשמה נוכחות מכובדת מצד בעלי מוסכים, לרבות
כאלו שאינם חברי איגוד.
בכנס זה, דיווחנו למוסכים על פעילותינו בשנים האחרונות
וחשפנו את בעלי המוסכים לשירותים הרבים והמגוונים הניתנים
להם ע"י האיגוד ואת מארג העשייה הענף שלנו בשנים האחרונות.
כמו כן, הצגנו בפניהם את הצוות המקצועי המנהל את ענייני
האיגוד והעומד לרשות המוסכים. על פי התרשמותנו והתגובות
החמות שקיבלנו, המגיעים לכנס ניהנו הן מהתכנים והן מהחברותה
של עמיתיהם בעלי המוסכים עימם החליפו רשמים ודיעות (וחלקו
עימם את הצרות המשותפות...).
משיחות אשר ניהלתי עם בעלי מוסכים בכנס זה, כמו גם בשיחות
עם אי אלו אשר פרשו מהאיגוד (ואשר כיום מנסים לקומם התארגנות
חדשה תוך חבירה לבעלי אינטרסים פיננסיים), נוכחתי לדעת,
כי חלק מבעלי המוסכים (חלק קטן אומנם, אך עבורנו כמובן
כל אחד חשוב), אינו ער לשינויים הדרמטיים שחולל איגוד
המוסכים (הן במסגרת פורום התיקון הבטוח והן במסגרת האיגוד
עצמו) בשנים האחרונות בשוק ובענף הרכב כולו.
בעלי מוסכים אלו, כך התרשמתי, אינם פתוחים לראות את העשיה
והשינויים, באשר, עדיין ולמרות חלוף הזמן וחילופי האישים,
נקודת היחס מבחינתם הינה מקרים פרטניים שהתרחשו בעבר הרחוק
ואשר לצערי, עדיין צרובים באופן משמעותי בתודעתם ובזיכרונם.
הנהלת האיגוד הנוכחי, הינה זו שנהנית מאמון החברים ושנבחרה
לשנות ותקן את הליקויים אשר אין להכחיש כי התגלו אי פה
אי שם באופן תיפקוד האיגוד בעבר. זאת - בעבודה נמרצת ועקבית,
ואני גאה לציין, כי אנו בהחלט מבצעים ומקדמים את כל הרפורמות
עליהן התחייבנו עת כניסתנו לתפקיד ועומדים ביעדים אשר
הצבנו לעצמנו (ראו
תוכנית העבודה לשנת 2007, הכוללת
רשימת שינויים צפויים).
צוות הנהלת האיגוד הכולל את הצוות המקצועי, הינו צוות
מוכשר מסור וראוי העובד במלוא המרץ, וכל המדווח והמפורסם
מעל במה זו וכן ומעל במות תקשורתיות רבות אחרות להן אנו
זוכים, הינו תולדה ופרסום של עשייה ברוכה ולא של סיפורים
וירטואליים.
אנו מנסים, בכנות וביושר, לצרף חברים רבים ככל הניתן לעשייה
ולתת מקום לרעיונותיהם ולדעותיהם של בעלי מוסכים רבים
הפונים אלינו וכל רעיון ומיזם נבדק על ידנו ברצינות, וחלקם
אף מתבצע הלכה למעשה במקצועיות רבה.
מה אנו עושים כל היום? מה ממתין מעבר לפינה
אתן מספר דוגמאות :
שעתון הצבע של איגוד המוסכים:
מיזם זה הינו תולדה של מצוקת צבעי הרכב הנובעת מתת-שימוש
של שמאי הרכב ברכיבי עלות עבודות הצבע בתוכנות השמאות
(שלוש במספר) הנמצאות בשימוש בישראל.
נכון להיום, מחירי עלות עבודות הצבע, וזאת להבדיל מהקורה
בצבעיות הרכב בעולם המערבי, נקבעים באופן גלובלי לצרכן.
הנוהג הנ"ל, התאים אולי לשנות השמונים, אך בעולם הטכנולוגי
המתקדם של צבעי הרכב, שימוש בנוהל הישן, מעכב את התקדמות
תעשיית צבעות הרכב בישראל ומקשה על יצרני הצבע להטמיע
בישראל את השימוש בצבעים על בסיס מים, אשר ידוע כי הם
מסייעים להפחתת זיהום האוויר וכן מביאים לחיסכון ניכר
בשימוש בחומרים רעילים.
מספר בעלי צבעיות ופחחות רכב אשר החליטו לא לשבת יותר
באפס מעשה אלא לשנות את גורלם במו ידיהם, חברו לוועד הפחחות
של איגוד המוסכים בו מצאו אוזן קשבת ונכונות לעזור ולפעול,
וביחד עם נציגי יצרני הצבע בישראל, פיתחנו תוכנה מפורטת
ומקצועית אשר יצורף לה עלון הדרכה מפורט ועדכני בשפה העברית
ובשפה הערבית.
פיתוח זה, אשר דרש השקעת משאבים רבים הן בממון והן בשעות
עבודה של העוסקים בכך (מאות שעות של פגישות, מחקר, כתיבה
ותרגומי ספרות מקצועיים, ביקורים בחו"ל, כתיבה ופיתוח
של התוכנה עצמה ועוד) - בוצע דה פקטו על ידי שלושה בעלי
מוסכים כמוני וכמותכם, אשר בחרו בעשייה אמיתית תחת עשייה
וירטואליות.
התוכנה, תגיע לצבעיות הרכב החוקיות ברמה המקצועית הגבוהה
ביותר, ואני מקווה כי נצליח להטמיע את השימוש בה על ידי
המוסכים ושמאי הרכב ביסודיות במהלך השנה הנוכחית.
פרויקט שדרוג המוסכים 2010:
מיזם זה הינו פרי רעיון שהגה וקידם אחד מחברי מועצת האיגוד,
בעל מוסך כמוני וכמוכם - רעיון שקרם עור וגידים ואשר פותח
וגובש ע"י צוות האיגוד לכלל תוכנית עבודה מפורטת ורצינית
עם עשרות שותפים מענף הרכב. את התוכנית ערך מנכ"ל האיגוד
והיא הוצגה להנהלת האיגוד בישיבת ההנהלה האחרונה. פרוייקט
זה שיוצא לדרך בימים אלה, יאפשר למוסכים, חברי איגוד המוסכים,
לבצע שינויים ושיפורים ניכרים על מנת שכל מוסך יקבל הזדמנות
טובה ונאותה להשתלב באופן מקצועי וכלכלי בשוק התחרותי
והטכנולוגי בו אנו נוטלים חלק כיום.
תוכנת הרישום וסימון באמצעות מדבקות על חלקי החילוף המשומשים:
מיזם זה "הועלה מדרגה" והועבר לטיפול כלל מערכתי באיגוד
ע"י מר יעקב חלווה, יו"ר ועד הפחחות והצבע באיגוד, אשר
היה שותף פעיל
ורציני בקידומי החקיקה האחרונים של האיגוד. תוכנה זו,
אשר הושקעו בה שעות אינספור בחשיבה ובפיתוח, נבדקת בימים
אלה על ידי משפטני הרשויות, לצורך אישורה כמחליפת היומנים
הידניים. תוכנה זו, אשר תייעל את עבודת הפחח ותסייע לו
לנהל את מלאי חלקי החילוף המשומשים החוקיים אשר בידיו,
כבר מוכנה ועם אישורה כאמור, תשווק למוסכים.
דוגמאות אלה (אשר כשמן כן הן – דוגמאות בלבד, בעוד העשייה
רבה וחורגת מקוצר היריעה דכאן) הן רק קצה קצהו של מכלול
העשייה והתכנון הנרחב אשר מבוצע על ידי כל צוותי האיגוד
ועשרות המתנדבים היקרים המסייעים בידינו - לחשוב, לתכנן,
ליזום ולהשתפר. לצורך עשייה זו, חברו כל סניפי וועדי האיגוד
וכל מנהיגי החברים לפיוס הדדי ולהתחייבות אחת – לשרת את
ענייני האיגוד ואת בעלי המוסכים החברים בו בקשב, בלמידה,
בשיפור מתמיד וכמובן בעשייה ברוכה וממוקדת לשימוש ולייעול
המוסכים בישראל.
לסיום, השבוע (מאוחר לכתיבת שורות אלה) נקיים כנס הקמה
של חטיבת משפצי ראשי המנועים והמכלולים בישראל, חטיבה
אשר תצטרף לשורת הועדים המקצועיים המכובדים של האיגוד
ותקבל, כמו שהבטחנו, תקציבים ומשאבים ייעודיים לקידום
ענייניהם. יוזם הקמת הועד הינו אברהם סמוך מראשל"צ ואנו
סומכים עליו ונסייע בידיו להקים ולתפעל את הועד באופן
מקצועי.
בשבועות הקרובים, הנהלת האיגוד והצוות המקצועי יתארחו
במחוזות השונים בארץ וסבב הכנסים יסתיים בכנס גדול שייערך
בתל-אביב (מועד הכנס יפורסם בקרוב).
אנו מקווים ומצפים, כי בעלי המוסכים בישראל יצטרפו לעשייה
וכן להתחייבות הכספית והאישית לצורך קידום הענף והמקצוע,
לרווחת המוסכים ועובדיהם.
רונן לוי, יו"ר אגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח.
שלח דוא"ל