סידרת כנסים מקצועיים לתחום שרותי הרכב
בימים אלו, אנו בעיצומה של סדרת כנסים אשר אנו עורכים
לחברי האיגוד בשיתוף גופים מסחריים אשר נבחרים על ידינו
בקפידה באופן שמחד יתנו חסות ומימון לאירועים, ומאידך
יוכלו לתרום תכנים וסיוע לחברי האיגוד המעוניינים בכך.
בחרנו להתחיל דווקא בכנסים הסקציונליים – מקצועיים, וזאת
מתוך הכרה בחשיבות הסקציות המקצועיות הפרטניות באיגוד
שלנו, כמו גם בכל גילדה ראויה לשמה. על פי תפיסת הגילדה
אותה אני מנהיג באיגוד למין היבחרי, תפקידנו כאיגוד מקצועי
הינו מחד לאגד את כל המקצועות תחת כנפיים רחבות ולפעול
במישורים הציבוריים והממלכתיים ביחס לאינטרסים המשותפים
לכולנו. מאידך, יש חשיבות רבה במתן מענה גם לצרכים הפרטניים
של בעלי המקצועות הייחודיים.
כנס לסקציית חשמל הרכב
הכנס הראשון, לפיכך היה כנס חשמלאי רכב, אותו ארגן ועד
חשמלאי הרכב באיגוד בראשות חברי הועד יוסי מאלר, נחום
דריזון ויאיר קרישפין. בכנס ניתנה לחברים סקירה כללית
על פעילות האיגוד וכן התקיים דיון בנושא עתיד מקצוע חשמל
הרכב. נציגי האיגוד פרטו בפני החברים את אופן היערכות
האיגוד בשיתוף עם משרד התחבורה והתמ"ת לקידום איחוד המקצועות
ברכב. בכנס זה השתתפו למעלה מ- 250 בעלי מוסכים ואנו
סמוכים ובטוחים שגם למדו וגם נהנו מן הכנס.
ברצוני להודות הן חברת שנפ שנתנה חסות מכובדת לערב זה
והן למר משה קירמאיר, ראש תחום הסמכות במשרד התחבורה על
הרצאתו בנושא איחוד מקצועות הרכב.
כנס לסקציית הדו-גלגלי וכנס לסקציית הצמיגים
השבוע, ערכנו את הכנס השני, לענף הדו-גלגלי ובו השתתפו
כ-150 בעלי מוסכים לרכב דו-גלגלי. לכנס זה, נתנו חסות
במשותף שתי חברות – שנפ וחברת הכשרה ביטוח.
הכנס כלל דיווח אודות הקמת הענף הדו-גלגלי באיגוד, דיווח
כללי וכן הרצאות מקצועיות ושיווקיות של שנפ ושל נציגי
הכשרה ביטוח.
אני יודע ומקווה, כי חברינו בעלי מוסכי הרכב הדו גלגלי
מוצאים היום יותר מתמיד באיגוד המוסכים את האכסניה
המקצועית הטובה ביותר לקידום ענף זה. התארגנות וועד זה
באיגוד, הייתה בזמן קצר וביעילות מרבית ואני שב ומברך
את חברינו, שקדמו את הקמת הועד ואת הנעת העשייה דורי רובינשטיין,
עופר ארגמן, עופר גולדנברג, ניסים צרפתי,מלכי פרץ,צבריקו
זקי, יהודה אוחנה וקובי סרוסי אשר עושים עבודה ציבורית
מעוררת התפעלות ואני בטוח כי התוצאות למוסכים לא יאחרו
להגיע.
הכנס המקצועי הבא יהיה בענף הצמיגים וכן נבצע בקרוב כנסים
אזוריים לכלל חברי האיגוד. מועדים ומיקומים יישלחו בהתאם.
תחום הביטוח והשפעתו על ענף הרכב
בנוסף, השתתפנו אנו השבוע בכנס בנושא ביטוח אלמנטרי (שנערך
על ידי המגזין ומכללת "עדיף ביטוח"), שעסק, בין היתר,
בשינויים ברגולאציה בענף רכב הרכוש.
בהמשך לפרסומים בתקשורת הכלכלית, גם נציגי המפקח על הביטוח
שנשאו דברים בכנס, הציגו את אחד השינויים החשובים בשוק
הביטוח בשנים האחרונות, בנושא מוקד ותוכן התחרות בין חברות
הביטוח על ליבם של המבוטחים. בדעת המפקח על הביטוח, כך
הוצהר, לחולל מהפך, ולהנהיג מעבר מתחרות על מכירת הפוליסה
לתחרות על אופן סילוק התביעה.
מה באמת מוכרות חברות הביטוח?
כיום, מתמקדות חברות הביטוח במכירת ה- "עטיפה", הלא היא
עלות הפרמיה והנלוות שוות הכסף – העטיפה יפה ונוצצת, עתירת
"הטבות", "הנחות", "מתנות". אף חברת ביטוח לא טורחת כיום
להתמקד בתכלית האמיתית של קיומה – דרך סילוק התביעות,
שהיא – היא המוצר האמיתי אותו מוכרות חברות הביטוח.
המבוטח התמים – ליבו נמשך אל העטיפה הנוצצת, והוא נוטה
לשכוח כי את הפרמיה הוא משלם לא כדי לקבל הנחה בפרמיה,
אלא כדי לקבל מענה ושירות הולם והגון ביום פקודה, הלא
הוא יום קרות מקרה הביטוח.
דרכי סילוק התביעות המקובלות בחברות הביטוח היום נובעות
מזלזול עמוק, לכאורה, הן באינטליגנציה של המבוטחים והן
בכוחם להתעמת מול חברות הביטוח. לצערנו, הגישה אכן נובעת
מהפקרות ששוררת בתחום ומחולשתם התמידית והמוכחת של המבוטחים
אל מול חברות הביטוח.
את הרעיון החדשני של עידוד התחרות בין חברות הביטוח על
דרך סילוק התביעות אנו עצמנו, הבאנו בפני המפקח על הביטוח
כבר לפני כשנתיים, עת חזינו באחד המקורות העיקריים לכשלי
שוק פוליסות הביטוח לרכב.
בשעתו, התגובות בהן נתקלנו הסתכמו כולן ב- "?" (מה פתאום?
אתם מטורפים? איך אפשר להנחיל את זה? מי יכול לאכוף את
זה?) אך עובדה היא, כי כיום קרם הרעיון עור וגידים, והינו
עתיד לצאת אל הפועל (כך על פי הצהרת המפקח על הביטוח).
נציגי חברות הביטוח התרעמו מאד על התערבות המפקח בנושא
זה מאחר וכפי הנראה כבר התרגלו לעשות עסקים שאינם קשורים
לביטוח טהור. אנו שמחים מאד על שהמפקח החליט להתערב ולהשיבן
לתחום עיסוקן – השבה לקדמות של נכס ניזוק.
פורום התיקון הבטוח, מיום היווסדו, עושה מאמצים רבים על
מנת להשיב לקדמות את השפיות ואת עקרונות תיקון הרכב למחוזותינו
"החוגגים" ואנו תקווה כי המפקח, לאחר שקנס חלק מחברות
הביטוח בגין חציית גבולות אלה ואחרים (קישור לכתבה), יעמוד
על המשמר וישיב לקדמות את הביטוח הטהור ואת עיקרון התמורה
לכסף לו זכאים המבוטחים ולו מחויבים בעלי המוסכים.
לא אוכל לסיים מבלי לציין כי לצערנו, חלק לא מבוטל של
המוסכים, משתף פעולה (מחוסר ברירה בד"כ, בשל חוסר איזון
הכוחות מול חברות הביטוח) עם "חגיגת המתנות" ואינו עושה
די על מנת להשיב לקדמות לא רק את הרכבים המופקדים בידיו,
אלא גם את כבודנו המקצועי ומחויבותנו החוקית – תיקון בטוח
לרכב.
הזמנת פנקסי תקינות אונליין
לסיום, אני שמח לבשר לחברים כי הקמנו שירות חדש לרווחת
החברים –
הזמנת פנקסי תקינות למוסך דרך אתר האינטרנט של האיגוד
- לשימושכם.
רונן לוי, יו"ר אגוד המוסכים בישראל ופורום התיקון הבטוח.
שלח דוא"ל