דף הבית > מהוועידה לניהול מוסכים של איגוד המוסכים ומידע כנסים:

מהוועידה לניהול מוסכים של איגוד המוסכים ומידע כנסים:

מקור: אגוד המוסכים בישראל | מדור: הודעות הדובר | תאריך פרסום: 05/12/2013 17:03:42

-הודעה לעיתונות-

 

מהוועידה לניהול מוסכים של איגוד המוסכים ומידע כנסים:

 

רונן לוי, יו"ר האיגוד: "מהרעש של ועדת זליכה לא נשאר כלום, המנגנון המוצע בחוק רישוי לטיפול בתחרות לא מספק, ואנו נשאר במצב הנוכחי לפחות עוד 5 שנים, אני מציע להחזיר את הממונה על ההגבלים להיות ממונה על ההגבלים".

ח"כ אראל מרגלית לבאי הכנס: "צריך לפתוח בשיח מולכם. אני מבטיח שברגע שנשים כמה בעיות על השולחן, נעשה כינוס בכנסת ונביא את האנשים הרלוונטיים שישמעו איך אתם תורמים לחברה מבחינת בטיחות בדרכים, העסקה ועוד".

אני מציע שהדברים האלה ישמעו לא רק בסקטור שלכם אלא גם בקרב הציבור ואנשים מהסקטור של הממשלה,  אני מבטיח לכם להביא מספר רב של חברי כנסת כדי שזה יכנס להם לראש – שישמעו על הבעיות ועל האתגרים שעומדים בפניכם.

 

אתמול  (29.10) התקיימה בלאונרדו סיטי טאוור ברמת גן לראשונה וועידה לניהול מוסכים ביוזמת מידע כנסים, בזק ואיגוד המוסכים ובהנחיית דניאל שמיל, עורך מדור הרכב בדה מרקר.  

הצורך לקיום הוועידה הגיע מציבור בעלי המוסכים אשר נדרשים יותר ויותר להתמודד עם מציאות מורכבת של ניהול מוסך מול סוגיית הריכוזיות במשק הרכב. שר התחבורה בהבטיח שהוא יקדם את חוק רישוי שירותים לרכב שיטפל בבעיה, אבל המוסכים החליטו לא לשבת בינתיים בחיבוק ידיים.

בענף תחזוקת הרכב כל אחד רוצה לקבל את הנתח שלו -  חברות הביטוח, חברות הליסינג ויבואני הרכב. לצד כל אלה, חלה התפתחות טכנולוגיית מידע המביאה עמה ערך משמעותי לעסקים וללקוחות לשיפור המצוינות התפעולית והשיווקי. באיגוד המוסכים הבינו שכאשר אין תכנון וניהול נכון, הרווחים הזעומים יכולים להפוך להפסדים בעיקר בעידן בו המוסכים מוצאים עצמם במלחמת הישרדות יומיומית מול הגופים הריכוזיים במשק ומול תדמיתם הבעייתית כפי שהיא נתפסת ע"י הצרכנים.

בין משתתפי הכנס: רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, אריה אשד, מנכ"ל איגוד המוסכים, קובי אביטל, סמנכ"ל מחקר ופיתוח המכללה הטכנולוגית לרכב, מהנדס אבנר פלור, ראש ענף הרכב במשרד התחבורה, ח"כ אראל מרגלית, יו"ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים, יוסי זיגמון, מנהל אגף מוצרים ושירותים בבזק, עופר סופר, מנהל מחלקת שירותי מידע ומנועי חיפוש בבזק , יעקב אלפסי, בעלים של רפאל פתרונות, אבי דיין בעלים של פטרוטק,  דניאל אלהרר, סמנכ"ל לקוחות, ERN,  נעמי הימיין רייש, מנהלת תחום חקיקה ורגולציה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, משרד הכלכלה,  ארז מוספי, מומחה רכב, מדריך ראשי BOSCH ישראל ועוד.

 

המטרה של הוועידה היתה לספק כלים פרגמאטיים שיקדמו את מנהלי המוסכים ברמה המקצועית וישדרגו את יכולות וכישורי הניהול שלהם. הכנס יעסוק במגמות וחידושים בעולם הרכב מהפן הניהולי – עסקי. בוועידה דנו בנושאים כגון – הדרכים להצלחה בעסקים, ניהול המוסך בעידן האינטרנט, איך הממשלה עוזרת לעסקים בכלל ולמוסכים בפרט, יתרונות של שימוש בצ'קים, ניהול מוסך בתנאי תחרות, שימור לקוחות ועוד ובעצם יתייחס לכל מה שהמוסך צריך לכלול בארגז הכלים העסקי שלו לצורך ניהול נכון של העסק.

 

 

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים אמר בפתיחת הכנס כי: "לפני שנתיים הוקמה ועדת זליכה. כולם מכירים את ההמלצות ואת הרעש התקשורתי שהיא עוררה, ובסוף לא קרה כלום. במקום זה, יש חוק רישוי שירותים לרכב. הממונה על ההגבלים הסיר את ידיו מכל הקשור לחוק רישוי שירותים לרכב. משרד התחבורה עדיין לא גיבש מנגנון לטיפול בתחרות לענף, וגם המנגנון שמוצע בחוק רישוי הוא לא מספק, כך שאנחנו נשארים במצב שלנו לפחות לעוד 5 שנים. אני מציע להחזיר את הממונה על ההגבלים להיות ממונה על ההגבלים.

אם יש בעיה לאיזה מפעל הוא קורא לעייני שיכול לייצג אותו. לנו לאיגודים המקצועיים, אין מי שייצג את הפן הכלכלי. אם יש רגולציה שחוסמת מוסכים, אנחנו לא יכולים לבוא ולייצג את המוסכים האלה, אנחנו לא יכולים לבוא ולהמליץ על מחיר שעת עבודה כי יעמידו אותנו לדין פלילי כמו שקרה באיגוד השמאים. אנחנו מוגבלים כעצמאים, כעסקים קטנים וכאיגודים בכוח הייצוג שלנו.

לוי התייחס בדבריו גם למוסך המומחה ואמר: "בימים אלה, אנחנו מקדמים את עניין המוסך המומחה – מוסך ביניים בין כללי ליבואן, מוסכים שיתמחו בדגמים מסוימים, זה מהפכני גם יחסית לאירופה, לתת פתרונות ולהכפיל את הפתרונות לציבור בעלי הרכב כך שיוכלו לקבל שירות מקצועי וטוב ותהיה להם זמינות וגישה ליצרנים עצמם, למידע, לציוד, לתוכנות בעלויות סבירות ויספקו את אותה רמת מקצועיות ושירות כמו במוסכי היבואן", לסיכום הוסיף: "אני מאמין שבסוף נצליח במאבקים שלנו,  גם אם זה בהשבתה או בכל מאבק אחר שאנו עושים ועוד נעשה. המקצוע שלנו הוא מקצוע ייחודי ואחד היפים שיש מבחינת היומיום שלך".

ח"כ אראל מרגלית, יו"ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת אמר בכנס כי: "יצא לי לעבוד עם הרבה מאוד יזמים ועסקים קטנים, הקמתי את אחד הפרויקטים החברתיים הגדולים בירושלים. אני אוהב שחברה' יוצרים עסקים, מי שמנהל עסק, אחראי על עסק, משלם לעובדים, יודע איך זה לגמור את החודש - יזמים זה עם מיוחד והם מחזיקים 67% מהעובדים במדינת ישראל.

רונן לוי, היה אתנו כשהקמנו את השדולה לעסקים קטנים בכנסת וביחד צריך לחשוב איך לקדם את העסקים הקטנים.

אני יושב בוועדת כספים ויום יום אני רואה עוול מטורף שקורה במשק - 1% מהחברות מקבל היום אשראי ברמה של 700 מיליארד שקל, 350 מיליארד מהבנקים וסכום דומה מהגורמים המוסדיים בריביות של 2-3 אחוז ואילו כל השאר מקבלים רק 67 מיליארד שקל בריביות של 8-9 אחוזים בממוצע ולפעמים יותר.

לא פלא שעם ישראל חנוק! 450,000 עסקים ברחבי מדינת ישראל בכל פינה, בכל עיר, בכל אזור תעשייה, אלה האנשים שמחזיקים את מדינת ישראל, והאנשים האלה חנוקים, צריך הון חוזר, מסגרות נוחות בבנקים, צריך שיתייחסו אליך כמו בן אדם ומתייחסים אליך כאילו אתה בא לקחת ממישהו משהו.

בהתייחס לנושא הרגולציה -  3 ימים בשבוע מוקדשים בממוצע בכדי להתעסק עם הרשויות, איכות הסביבה, כיבוי אש, משרד הכלכלה וכדומה. ההתעסקות עם הדיווחים, רו"ח, עו"ד, מבזבזת המון משאבים ויוצרת מצב בו כל עסק קטן הוא כמו מועצת המנהלים של ג'נרל מוטורס.

באנגליה ובארה"ב הגיעו להבנה – עסקים קטנים עם מחזור של עד 12 מיליון ₪ בשנה, מקבלים מהממשלה מערכת אינטרנטית להגשת דו"חות מבלי שיחשדו בך כל הזמן. נותנים לך לעבוד, הכל אונליין ואתה חוסך המון בעלויות.

זה בסדר שיש רגולציה, אבל תנו לאנשים לעבוד בצורה סבירה יותר – ארנונה, שלטים, לא נותנים לאנשים לעבוד, ומצד שני יש מוסכים פיראטיים, שאליהם לא נטפלים. למה המדינה לא אוכפת את הבעיה הזאת ולא עושה סדר? ברגע שמטפלים ברכבים פארטאץ' זה גם פוגע בבטיחות.

אני אוהב מכוניות ומכבד אנשים שאוהבים לטפל בהם, התחלתי באופנוע וכל אחד יודע שמי שמתחיל באופנוע חולם להיות מוסכניק. יש בארץ כבוד גדול לענף הרכב ומצד שני התדמית של מי שרוצה להיכנס לתחום נפגעה ואנו צריכים לשקם אותה. פעם המדינה הייתה מכשירה עובדים והיום יש מחסור והמדינה הפסיקה את ההכשרה המסודרת, כך שהיום בעלי המוסכים מכשירים את העובדים.

אני רוצה לעבוד מול איגוד המוסכים ולראות איך ניתן לבוא כקבוצה שאין מי שייצג אותה ולפתוח את השיח, וברגע שנשים כמה בעיות על השולחן, נעשה כינוס בכנסת ונביא את האנשים הרלוונטיים שישמעו איך אתם תורמים לחברה- מבחינת בטיחות, העסקה ועוד.

אני מציע שהדברים האלה ישמעו לא רק בסקטור שלכם אלא גם בקרב הציבור ואנשים מהסקטור של הממשלה,  אני מבטיח לכם להביא מספר רב של חברי כנסת כדי שזה יכנס להם לראש – שישמעו על הבעיות ועל האתגרים שעומדים בפניכם.

דבר אחרון – נושא האשראי. אנו רוצים לעשות שינוי בתנאים לעסקם קטנים שמבקשים אשראי מהבנקים, יש לנו כבר 1,000 פונים, להב הוא ארגון הגג של זה ואתם גם חברים בו. אנו רוצים להגיע למצב שבו מנהלי הסניפים יפעלו ויעשו למען העסקים הקטנים ולא רק שהבנקים יצאו בסיסמאות ובהצהרות על עזרתם לעסקים הקטנים".

לדברי אבנר פלור, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה: "החוק נמצא היום בהליך חקיקה בוועדת הכלכלה, השר מזרז ומריץ את תהליכי החקיקה. מוסכים פיראטיים זה בעיה, גובה הקנסות הולך וגדל, ביקשתי מפרקליטות מחוז ת"א לעשות שולחן עגול עם כל הגורמים הרלוונטיים- איכות הסביבה, רשות המיסים, אתגר ולראות איך אפשר להגביר הטיפול בבעיה. יש מספר כשלים בענף –  תחרותיות בכלי רכב חדשים, סבסוד צולב בענף, מיסוי שוק חלפים סגור, העדר מגוון מוצרים בקטגוריות רכב שונות עקב חסמי תקינה, ושליטת שוק החלפים המקוריים ע"י היבואנים. לגבי המוסך המומחה,  סיימנו את כל הליכי השימוע. ועדת הכלכלה נתנה אישור לשם מוסך מומחה ובתקופה הקרובה נפיץ את זה, מדובר פה בשירותי תחזוקה לכלי הרכב המתקדמים בהתבסס על מידע מהיצרן, ציוד ומכשור. אנו מקדמים גם את כל נושא הסדרת מוצרי התעבורה, עכשיו זה בהליך שימוע, מתוכננת מדיניות גדולה ומקיפה של הסדרת מוצרי התעבורה. לא כל דבר ייכנס בחוק בחקיקה ראשית, חלק ייכנס בתקנות, השר מעורה, מתעניין ומקבל דיווחים וכל דבר שמהווה חסם, כשל או פגיעה בתחרותיות, אנו נשתדל להסירו במסגרת החקיקה."

בהתייחסו לשוק הליסינג אמר פלור:  "נכון שגם שוק הליסינג מהווה בעיה, כיוון שרכבי הליסינג תופסים נתח שוק גבוה יחסית, אבל היתה ירידה בשנים האחרונות, בשנת 2006 למשל רכבי הליסינג תפסו 60% מהשוק ובשנת 2012 2011- 51% מהשוק".