איגוד המוסכים בישראל

רונן לוי, מונה לקדנציה נוספת ליו”ר איגוד המוסכים

רונן לוי, מונה לקדנציה נוספת ליו”ר איגוד המוסכים

רונן לוי (50) נבחר ברוב קולות לקדנציה רביעית כיו”ר איגוד המוסכים. איגוד המוסכים בישראל הוא הארגון היציג היחיד של המוסכים המורשים במדינה ועובדיהם, מאז שנות ה-40. האיגוד מייצג ומשרת ציבור של מעל 35,000 איש העוסקים בתחום, וממלא תפקיד חשוב ומהותי בעיצוב דמותו של ענף התחבורה ושירותי הרכב.  

האיגוד מונה ארבעה סניפים: תל אביב והמרכז, ירושלים והאזור, חיפה והצפון ובאר שבע והדרום. לאחרונה, הסתיימה מערכת הבחירות למועצת האיגוד (אשר נערכת כל שלוש שנים), במסגרתה נבחרים נציגי כל סניף. לאחר הבחירות התכנסה המועצה הכוללת את כל הנציגים הנבחרים והיא החליטה על מינויו של לוי לקדנציה רביעית כיו”ר האיגוד.

לוי, נשוי +3, הינו בעלים ומנכ”ל של מוסך חיים לוי בע”מ בירושלים. עוד לפני מינוי לקדנציה הראשונה כיו”ר האיגוד, הקים בשנת 2003 את “פורום התיקון הבטוח” במטרה לרכז את הפעילות בנושא הבטחת האיכות והבטיחות של תיקוני הרכב בישראל. הפורום מביא לסדר היום הציבורי ולתודעת הקהל, לרבות מוסדות השלטון, נושאים רבים ואף חולל שינויים מהותיים, באמצעות חינוך והסברה, פרסום ואף הליכים משפטיים. כיום לפורום מאגר מידע עצום (ייתכן והגדול במדינת ישראל)בנושא תחזוקה ותיקון רכבים העומד לרשות בעלי המוסכים ולרשות הציבור הרחב בכל נושא הקשור לתחום.

לוי הקים במשותף עם ראשי הארגונים בשנת 2007 את “פורום ארגוני הרכב” הכולל את איגוד קציני בטיחות בתעבורה, איגוד המוסכים בישראל, איגוד מכוני הרישוי,ארגון מנהלי תחבורה, איגוד שמאי הביטוח ואיגוד יבואני הרכב.הפורום מתכנס מעת לעת ודן בנושאים שונים הקשורים לבטיחות כלי הרכב ואחזקתם השוטפת וחבריו פועלים במשותף לקידום הנושאים והמטרות הנוגעים לכל הארגוניםהחברים בו, מאחד עמדות ומציג חזית משותפת, חזקה יותר, אל מול משרדי הממשלה ומוסדות השלטון וגופים אחרים בעלי השפעה על שוק הרכב והתחבורה.

לוי ידוע כמי שהביא את איגוד המוסכים לקדמת ענף תחזוקת הרכב בפרט וענף הרכב בישראל בכלל. לאורך שנות פעילותו, הקפיד שהאיגוד יהיה פעיל ומעורב בייזום פעילות לקידום ציבורי בתחום ענף שירותי הרכבשנועדה לקדם את מטרות הענף והעוסקים בו וכפועל יוצא מכך להעלות את קרנו של מקצועות הרכב.

הפעילות הענפה והמעורבות העמוקה בתחום הרכב והתחבורה בארץ וכן קשריו המסועפים של האגוד בעולם, מאז שהתמנה לוי לקדנציה הראשונה שלו, מציבים את האיגוד כאוטוריטה המקצועית הגדולה, החזקה והמשפיעה ביותר בענף.

בין השאר קידם לוי את הרפורמה של שווי השימוש ברכבי הליסינג, חקיקת חוק רישום חלקי חילוף משומשים,  המאבק במוסכים הפיראטים, המלחמה בתופעת ה”אובדן להלכה” (קידום חוק גילוי נאות ברכישת רכב משומש שנחקק בשנת 2008 וכן קידום הקמת מאגרי מידע, ורישום הערה ברישיון הנמצאים בתהליכים בימים אלה), שקיפות ומאגרי מידע אודות היסטוריית התיקונים בכלי הרכב ונגישות המידע לציבור, ובעיקר הוביל את מאבק האיגוד בריכוזיות בענף הרכב במסגרתה משתלטות קבוצות ריכוז במשק על פעילותם המקצועית והכלכלית של המוסכים (במסגרת ועדת זליכה, חוק רישוי שירותים לרכב ועוד) ואף מונה ליו”ר ועדת הריכוזיות של להב – לשכת ארגוני העצמאים בישראל.

לדברי רונן לוי, היו”ר הנבחר: ” אני מודה לחברים על האמון הרצוף שניתן לי ומאמין כי העקביות שלנו תוביל לבסוף לכך שהעוסקים בענף יתאימו את עצמם לטכנולוגיה המתקדמת, לצרכים הכלכליים ולכלל צרכי הציבור – בטיחות, הוגנות, נגישות למידע, שקיפות ומקצועיות עדכנית”.

אריה אשד, מנכ”ל איגוד המוסכים בירך על המינוי ואמר כי: אין ספק כי רונן לוי הפך במהלך שנות כהונתו כיו”ר האיגוד לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בענף, הביא לשינוי חיובי ביחס הרשויות והציבור לענף תחזוקת הרכב ופעל רבות לטובת בעלי המוסכים, עובדיהם וציבור בעלי הרכב. אני סמוך ובטוח כי הוא ימשיך את תנופת העשייה בכל התחומים בהם עוסק איגוד המוסכים למען ייצוג הולם של חבריו ולמען הבטיחות ושיפור השירות, ההוגנות וההסברה הנדרשת לציבור בעלי הרכב בישראל המקבלים מאתנו שירות.”