איגוד המוסכים בישראל

נהגי ישראל לא יודעים כמעט דבר על הצמיגים בריכבם ועל אופן התחזוקה הנכון שלהם

נהגי ישראל לא יודעים כמעט כלום על צמיגים. כך עולה ממשאל שערך איגוד המוסכים בישראל בתחנות הדלק. מהמשאל עולה כי הנהג הממוצע אינו מודע לחשיבות הרבה של מצב הצמיגים ברכב ואינו יודע כיצד לתחזקם בצורה נאותה וזאת למרות שהצמיג הוא אחד מאביזרי הבטיחות החשובים ביותר ברכב.

מרבית הנשאלים (כ- 90%) לא ידעו מהו לחץ האויר שצריך למלא או לבדוק בצמיגי הרכב (10% מתוכם טעו). כל הנשאלים לא ידעו באיזה שנה יוצרו הצמיגים ברכבם ומתי פג תוקפם והם אסורים לשימוש (כ-95% לא ידעו, 5% לא קראו נכון את נתונים המופיעים על הצמיגים). כמו כן, כל הנשאלים (100%) לא ידעו על צמיגים שנפסלו לשימוש בישראל על ידי משרד התחבורה, לא ידעו מה לבקש במוסך הצמיגים וכיצד לבדוק אם תקר בצמיג תוקן בצורה נכונה ובטיחותית.

צמיג תקין מאפשר שליטה טובה יותר על הרכב בתנאי מזג אויר ומצבים שונים בכביש, משפיע על יכולת הבלימה, נוחות הנסיעה, ואף על צריכת הדלק. הוכח שבדיקה קצרה וממוקדת של צמיגי הרכב יכולה להציל חיים. גם בקיץ, חשיבות קריטית למצבו של הצמיג עקב נטייתו להתייבש ולהיסדק.

חשיבותו הרבה של הנושא הובילה לשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין משרד התחבורה, איגוד המוסכים בישראל, חברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6, וחברת דור אלון – מבצע “צמיג תקין מציל חיים”. במהלך המבצע מוצעים לכל נהגי כביש 6, בדיקות מהירות של הצמיגים בריכבם, בעת התידלוק בתחנות. הבדיקות, המבוצעות על ידי בודקים מקצועיים נערכות אך רק באישור נהג הרכב. בסיומן ניתנת לו חוות דעת עם המלצה להמשך טיפול במידה ונדרש.

הבדיקות מוצעות כשירות ללקוחות הכביש, וללא תשלום, החל מהיום ובמהלך כל השבוע, בין השעות 08:00-16:00, במתחמי הרענון בארבע תחנות הדלק לאורך כביש 6: בין מחלף נשרים למחלף שורק (בשני צידי הנסיעה) ובין מחלף ניצני עוז למחלף באקה (בשני צידי הנסיעה).

דורון אובז’נק, דובר איגוד המוסכים בישראל