איגוד המוסכים בישראל

הוקם וועד פעולה לענף הרכב הדו-גלגלי בישראל

איגוד המוסכים בישראל הקים וועד פעולה ענפי חדש לתחום הרכב הדו-גלגלי. בישיבה הראשונה של הוועד, שנערכה בשבוע שעבר (ה-19 באוגוסט), הוחלט כי הוועד יוביל מאבק שתכליתו תהא צמצום תופעת המוסכים הפיראטיים בענף זה.

כמו כן, נתקבלה שורת החלטות שנועדו להתמודד עם הבעיות הרבות של הענף הדו-גלגלי. ביניהן:· נבחרה סוכנות ביטוח אשר תפעל יחד חברי הוועד לקדם ולהכין פוליסת ביטוח ייעודית למוסכי אופנועים וקטנועים ולצורכיהם, כולל ביטוח סחר. המטרה: פוליסה זאת תהא המקיפה ובעלת הכיסוי הרחב ביותר ובמחיר הזול ביותר! מתאימה לדרישות ולצרכים הספציפיים של מוסכי אופנועים וקטנועים.· המכללה הטכנולוגית לרכב תוביל את ההכשרה המקצועית בתחום, תבצע קורסי הסמכה איכותיים למנהלי מוסכים אופנועים וקטנועים, תבצע קורסים בסיסים לעובדים במוסכים, ברמה איכותית ובמחיר תחרותי. המכללה תוביל גם קורסים משלימים לבעלי המוסכים ועובדיהם בתחומי הניהול, השירות, השיווק והמכירות.· פעילות לקבלת אישור סופי ממשרד התחבורה להשתלמות מחייבת בתחום הצמיגים והאבובים למנהלי מוסכים שלא קיבלו נושא זה במסגרת הסמכתם בעבר ויערוך השתלמויות כנדרש.

איגוד המוסכים ייאבק על כך שמכירת חלפים לאופנועים תתבצע רק דרך מוסכים מורשים כחוק בלבד, וכי תופסק מכירת חלקי חילוף ישירות לצרכנים פרטיים, זאת בכדי למנוע את התופעה הנפוצה, בה צרכנים שמגיעים עם החלפים למוסך ודורשים את הרכבתם, מבלי שיש למנהל המקצועי שום יכולת לעמוד על טיבם של חלפים אלו או להביע את דעתו המקצועית האם נדרשת בכלל החלפתם.· איגוד המוסכים יוודא כי תקן הכבאות המחייב כולל את מוסכי האופנועים והקטנועים. במידה ולא יפעל להכרה בתקן אחיד ומחייב – נבדק והתקן המחייב כולל גם את מוסכי האופנועים והקטנועים והם ברובם מתאימים למפרט א’.· פעילות למען החזרת הסמכות לקביעת הוותק המקצועי מההסתדרות לאיגוד.· פעולותיו של הוועד והפעילות בענף יפורסמו בעיתונות המקצועית של הענף.· איגוד המוסכים יקדם מפגשים מקצועיים: כנסים/הרצאות/ימי עיון/סיורים בארץ ובחו”ל לאנשי התחום. וכן יארגן עם האיגוד כנס/ערב עיון מקצועי, יתבצע לאחר החגים, יתבצע בעדיפות באולם מסודר ויכלול ארוחת ערב, תאורגן חסות של חברות מסחריות לאירוע, האירוע יהיה בתשלום סמלי/נמוך לכל משתתף.

הקמתו של הוועד הדו-גלגלי הינו מיזם חדש- ישן, אשר קרם עור וגידים רק לאחרונה באסיפה של מוסכי רכב דו-גלגלי, שהתקיימה בחודש שעבר באיגוד המוסכים בנוכחות יו”ר האיגוד, רונן לוי ומנכ”ל האיגוד אילן מלמד. הערב הוכתר בהצלחה – הגיעו מוסכי רכב דו-גלגלי רבים – שמעו והשמיעו, ופרקו את אשר על ליבם. הוסכם, על ידי כל הנוכחים, כי הבעיות בתחום הדו-גלגלי דומות לאלו שבתחומי הרכב האחרים וכי נדרשת פעולה. הוחלט על הקמת סקציה נפרדת לענף הדו-גלגלי, אשר בראשה יעמדו בעלי מוסכים שייבחרו על ידי כלל הנוכחים. 

חברי הוועד הנבחרים הם: דורי רובינשטיין, מדריך קורסים ובורר מוסמך (‘דורי אופנועים’, נתניה), עופר גולדנברג (‘אומנות אחזקת האופנוע’, ת”א), עופר ארגמן (‘עופר אופנועים’, חדרה), יהודה אוחנה (‘מוסך המגרש’, חיפה), מלכי פרץ (מוסך מלכי’, לכיש), קובי סרוסי (‘מוסך סרוסי’, רחובות), ניסים צרפתי (‘מוסך צרפתי’, ת”א), וצבריקו זקי (‘מוסך ליאל’, ירושלים).

דורון אובזנק, דובר