איגוד המוסכים בישראל

בעקבות מצוקת העובדים במוסכים ומיעוט ההיצע ללימודים הטכנולוגיים– נערך היום כנס מיוחד לחיילי החימוש בבית איגוד המוסכים בישראל

10 יולי, 2012 

-הודעה לעיתונות-

בעקבות מצוקת העובדים במוסכים ומיעוט ההיצע ללימודים הטכנולוגיים– נערך היום כנס מיוחד לחיילי החימוש בבית איגוד המוסכים בישראל

איגוד המוסכים וחיל החימוש יזמו כנס הכשרה מקצועית והשמה תעסוקתית לחיילי חימוש העומדים בפני שחרור ולחיילים משוחררים, במטרה לשכנעם להישאר בתחום בגמר השירות הצבאי.

קצין חימוש ראשי צביקה קראוס לחיילים: “המיזם המשותף הזה הוא היסטוריה ואתם שותפים לה. אני מצפה שתבחרו נכון”

רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים: “המוסכים ומרכזי השירות מצפים לכם ואני מבטיח כי נדאג לחבק אתכם במכללות ונחבק אתכם במוסכים שיעניקו לכם עניין, אתגר וביטחון תעסוקתי ארוך טווח”

היום התקיים כנס הכשרה מקצועית ותעסוקה לחיילי חיל חימוש במכללה הטכנולוגית לרכב מבית איגוד המוסכים בת”א. הכנס הינו יוזמה משותפת של איגוד המוסכים וחיל החימוש בעקבות המצב התעסוקתי בשנים האחרונות בענף הרכב.  השילוב של תדמית נמוכה למקצוע מצד אחד והדרישה לכוח אדם איכותי ברמה גבוהה בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית מצד שני יצר מצוקה  גדולה במוסכים. בנוסף, הזנחת החינוך הטכנולוגי בארץ בשנים האחרונות החמירה את המצב הזה.

באיגוד המוסכים הצטברו תלונות רבות של בעלי מוסכים על מחסור בעובדים בתחומים שונים – כ 25% עובדים מקצועיים בתחומי האבחון, האלקטרוניקה והחשמל לרכב ( כ 2500 עובדים) ובתחום הפחחות והצבע (כ 1000 עובדים). המחסור הגדול ביותר הוא באוטוטרוניקה – מקצוע בעל רמה טכנולוגית גבוהה, אבחון, אלקטרוניקה, חשמל, מחשבי הרכב. בנוסף, קיים גם מחסור בהנדסאים (כ-1000 עובדים בשנה).

באיגוד הבינו שיש לקחת את המצב לידיים, על מנת למנוע הידרדרות במצב כך שבעתיד לא יהיה מי שיטפל ברכבים, דבר שיכול להגיע אף לסכנה בטיחותית למשתמשי הרכב וסביבתם. כך, החלה פעילות ענפה של האיגוד לטובת העניין: פעילות בועדות במשרדים הממשלתיים שמתיימרים לחולל את השינוי, והענקת תמיכה מקצועית ופדגוגית (למשל – הקמת מגמת אוטוטק בתיכונים), חתימה על כתב אמנה עם האיגוד המקצועי בגרמניה לקידום שת”פ מקצועי להעלאת רמת ואיכות ההכשרות המקצועיות לרמה בינ”ל, גיוס סגל הוראה איכותי לפרויקטי הכשרה מקצועית ייעודית לגופים ומוסדות קולקטיביים, פיתוח השתלמויות מקצועיות כמענה מיידי לבעלי מוסכים ומורים בתחום מערכות טכנולוגיות מאיצי חדשנות, טיפוח ההון האנושי – הכשרה והשבחת סגל ההוראה של מכללות האיגוד בחו”ל ועוד.

בנוסף, החליטו באיגוד לפתח מודלי תמיכה לחיל החימוש של צה”ל, כחלק ממודלים אלה בחרו לקיים את הכנס בפיילוט, כאשר המטרה היא להמשיך את המסורת גם בעתיד ולהגדיל את היקפו של הכנס. מטרת הכנס הינה להגיע אל ליבם של החיילים, להבהיר להם את החשיבות של הישארותם בתחום המשתנה והדינמי הזה שהופך מלואוטק להייטק ושהוא בעל אופק אקדמאי ומקצועי מפתה שבצידו שכר נאה ותנאים מעולים.

תוכנית הכנס כללה: התכנסות ורישום המשתתפים, ברכות של קצין חימוש  ראשי תא”ל צביקה קראוס, יו”ר איגוד המוסכים רונן לוי וסמנכ”ל מחקר ופיתוח של המכללה הטכנולוגית לרכב  קובי אביטל, הרצאת הסבר לכלל המשתתפים על אפשרויות הלימודים והתעסוקה בתחום תחזוקת הרכב, סיור מודרך כולל הסברים ב- 4 תחנות ( דיאגנוסטיקה ברכב, רכב  חשמלי, דו-גלגלי וסדנת מכונאות) כשבכל תחנה הסבר  של מדריך מקצועי ומילוי טופס משוב .

קצין חימוש ראשי תא”ל צביקה קראוס אמר לחיילים בכנס: “לא כל אחד זוכה להזדמנות כזאת בצבא שפותחת בפניו את עתידו המקצועי. רכשתם ניסיון, ידע וותק מעולים בזמן יחסית קצר, האנשים שיקלטו אתכם יבינו מיד מאיזו איכות ומאיזה יתרון אתם מגיעים. אל תפספסו את השנים שנתתם בצבא בהיבט המקצועי. המיזם הזה הוא היסטוריה ואתם שותפים לה. אני מצפה שתבחרו נכון”

רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים אמר לחיילים: “המוסכים ומרכזי השירות מצפים לכם ואני מבטיח כי נדאג לחבק אתכם במכללות ונחבק אתכם במוסכים שיעניקו לכם עניין, אתגר וביטחון תעסוקתי ארוך טווח, ענף תיקון הרכב הופך מ LOW TECHל –  HI TECH ומהפך טכנולוגי זה  הופך את העיסוק בענף ליתרון “ 

לדברי קובי אביטל, סמנכ”ל מחקר ופיתוח של המכללה הטכנולוגית לרכב: “מטרת המפגש החגיגי היום, הינה חשיפת עולם ההכשרות העכשווי ברכב למשוחררי חיל החימוש בדגש על יתרונם היחסי כבוגרי החיל אל מול האחרים, במגוון ההזדמנויות להתנסות בעולם אורייני עם אופק לימודי ותעסוקתי בר קיימא, לעצמאות אינטלקטואלית ולפתח גמישות והסתגלות לעולם העבודה כסטודנטים במכללה הטכנולוגית של איגוד המוסכים. 

לדברי אבי אורן, יו”ר דירקטוריון המכללה לרכב: “המכללה הטכנולוגית לרכב מבית איגוד המוסכים מציעה לכם מגוון רחב של הכשרה מקצועית לצד הסמכתכם במרכזי השירות ברחבי המדינה, כך שתקבלו הזדמנות ייחודית ואתגר להתפתחותכם המקצועית. נחשוף אתכם היום למסלול ההכשרה והקידום במכללה הטכנולוגית לרכב מבית האיגוד שכוללת מעבדות דיאגנוסטיקה, רכב חשמלי, אופנועים וציוד טכנולוגי מתקדם ביותר. נציג בפניכם את הקריטריונים וזכויותיכם כמשרתי החייל שמקנים לכם יתרון משמעותי.”