איגוד המוסכים בישראל

איגוד המוסכים מברך את שר התחבורה על קידום הרפורמה בענף הרכב בישראל:

22 פברואר, 2012

-הודעה לעיתונות-

איגוד המוסכים מברך את שר התחבורה

 על קידום הרפורמה בענף הרכב בישראל:

רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים: “הפחתת הריכוזיות ופתיחת התחרות תביא להוזלת מוצרים ועלויות, להגברת הביקוש לרכבים בטיחותיים ולמוצרים טובים ואיכותיים לתיקון הרכב ולאחזקתו הכוללת.”

איגוד המוסכים מברך על שלאחר מעל עשור של עיוותים בשוק הרכב בישראל, שר התחבורה וראש הממשלה מינו צוות שיבחן את מבנה הענף הנוכחי ואת הכשלים בו. לא הופתענו מגילויי הוועדה הראשונים על כך ששוק הרכב בארץ איננו תחרותי ונע בשני מישורים – שוק ריאלי ושוק מלאכותי המבוסס על פיננסים והטבות מס מפלות. ההתנגשות ביניהם הובילה לתוצאה אחת – כיסו של הצרכן הפרטי וכיסו של העוסק הקטן בשוק זה מסבסדים את כלל מנגנוני החצר האחורית של שוק הרכב ומפסידים פעמיים – א. משלמים יותר ומקבלים פחות. ב. כספי הפנסיה שלהם “נעלמים” לצרכי מימון והזנת השוק המלאכותי וכן להגדלת הכנסות המדינה ממיסוי הרכב ומוצריו.

לדברי רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים: “לאחר שנים בהם התרענו על המצב בשוק הרכב ואף הגשנו מספר פעמים את המלצותינו לתיקונו – אנו מברכים את שר התחבורה,מר ישראל כץ על הנחישות, על ההכרה בכשלי השוק, על הקמת הועדה לבדיקת התחרות בשוק הרכב ועל תמיכתו בהמלצות חברי ועדת זליכה”

איגוד המוסכים תומך ברוב המלצות הועדה ובעיקר באלה הכרוכות בביזור הכוחות הפועלים בשוק הרכב על מנת ששוק זה לא יישלט ע”י קבוצות מיעוט. הפחתת הריכוזיות, פתיחת התחרות ותיקוני עיוותי מדיניות המס ותיקון מדיניות האפליה בין השחקנים הפועלים בשוק הרכב –  תעודד כניסת יזמים נוספים לשוק, תשפר את המקצועיות של המוסכים, תייצר ביקוש מחודש לעבודה במקצועות הרכב, תשפר את הבטיחות, תוזיל את העלות הכללית של רכישה ואחזקת רכב חדיש והכי חשוב – תשיב את התקווה בעיסוק ותשיב לעוסקים ולצרכנים את האמון בממשל הישראלי.

באיגוד מקווים כי אנשי משרד האוצר והממונים השונים (על התחרות, על הביטוח, על המיסים וכד’) יתרמו להצלחת הרפורמה באמצעות שיתוף פעולה מלא ופתוח עם צוותי משרד התחבורה ליישום מהיר ומלא של המלצות הועדה וכן ליישום פעולות נוספות מתחום האחריות של משרד האוצר. 

בנוסף, איגוד המוסכים ממליץ לממשלת ישראל לאזור אומץ ולטפל גם בכשלי המונופול האחר אשר משפיע לא פחות ואולי אף יותר על עליית המחירים לצרכן הישראלי ממשלת ישראל (מיסים, בירוקרטיה, חקיקה, תקנות, אישורי מיזוג, חסמי תקינה, רשויות מקומיות, דלק, אגרות, תקופות צינון לעובדים בכירים ועוד). 

לפרטים נוספים:

קרן יפה – גדיש, דוברת

איגוד המוסכים בישראל

054-3456441