איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 400

גיליון מספר 400
עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 01 למאי 2015
IGA-LOGO
 ענף הצמיגים
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו
בקרו באתר האיגוד
בקרו באתר האיגוד
color-forwardtofriend-96
כתבו לנו
ערוץ הרכב
ערוץ הרכב
 
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו

בחודשים האחרונים נדרשנו להשקיע מאמץ רב בריכוז הבעיות הרוחביות של ענף הצמיגים בישראל ובדיונים אודות הדרכים הנכונות לשיפור הענף ולקידומו לעשורים הבאים.
מריכוז הנתונים ומשיחות רבות עם בעלי צמיגיות, עם יבואני צמיגים ועם לקוחות מוסדיים עולות מספר בעיות חריפות שרובן יכולות להיפתר רק באמצעות שינויי חקיקה ותקנות :

1. הענף סובל מאי שוויון תחרותי הדומה לקורה בענפים אחרים. בדיוק היום פורסמה כתבה אודות פרקטיקות התחרות של החברות הגדולות הדוחקות את העסקים הקטנים בתחום.
2. צמיגים רבים נמכרים ישירות ללקוח ללא פיקוח מקצועי.
3. יבואני צמיגים, בדומה למצב במרכזי שירות היבואן הופכים להיות בעלי הצמיגיות עצמם ובכך יוצרים יתרון תחרותי רב משקל מול הצמיגיות הרוכשות מהן צמיגים לשיווק לצרכן.
4. רווחיות נמוכה בקרב הצמיגיות הפרטיות גורמת לאי השקעה של הון חוזר לצורך החלפת ציוד ולצורך עדכון מידע מקצועי מודרני (צמיגים, זוויות הרכב, מנגנוני בטיחות הקשורים להתנהגות הצמיג ולהשפעה עליו וכד’).
5. ריבוי הולך וגובר של צמיגיות ללא רישיון – מוסכים פיראטיים.
6. חידוש וחריצת צמיגים מרוכז אצל מיעוט גורמים.
7. בעיות של פינוי ואחסנת צמיגים.
8. קיים ביקוש מצומצם לעיסוק בקרב בני הנוער והבוגרים.
9. קיים חוסר תכנון עתידי בכל הקשור לתדמית העוסקים בענף, נראות, מיקום, חניית לקוחות, צירי הגעה ואזורי תפעול וכד’.
10. סוגיית יבוא מקביל.

בכדי לפעול לתיקון ולהכנת הענף לעשורים הבאים הגורמים בענף החליטו לערב את משרד התחבורה. בחודשים הקרובים אנו מקווים כי כלל הסוגיות שצוינו וסוגיות אחרות, יידונו ויגיעו לכלל מיצוי בכדי לסייע לעסקים הקטנים הפועלים בתחום ובכדי לייצר לצרכן זמינות למידע, למוצרים בטיחותיים ולמתקנים מקצוענים וזאת באמצעות – פתיחת התחרות, שינוי הסטנדרטים, אכיפה יעילה ורגולציה בטיחותית מחמירה.
ייצוג – בעלי הצמיגיות התחילו להתארגן מחדש בכדי להיות מיוצגים ולשמור על האינטרס של המקצוע ושל עתידו באיגוד המוסכים. ניתן לפנות לנציגינו בכדי להתרשם אודות העשייה וההתארגנות המחודשת בכדי לאגד את השורות במקום אחד למען היעילות וההצלחה בכל הקשור לרפורמות הנדרשות לענף.
הנציגים של האיגוד הם : אריה אשד מנכ”ל האיגוד, דודי יניב מרחובות (יו”ר ועד הצמיגאים באיגוד), גבי ברבי מב”ש וגיל חמי מבית עובד. אנו משתפים פעולה גם נציגי הצמיגיות שהתאגדו באיגוד לשכות המסחר וצפוי כי כלל הייצוג ישוב לאיגוד המוסכים בעתיד הקרוב למען הייצוג האחיד והמשותף ולטובת הענף והבטיחות הכללית בכבישי ישראל. כאמור, כלל הסדרת הבעיות בענף נידונות בימים אלה במשותף עם נציגי יבואני הצמיגים ועם נציגי משרד התחבורה על פי כללי ההגבלים העסקיים ועל בסיס אמונתנו כי על התחרות להיפתח באופן אמתי ויעיל מבלי לפגוע באמות המידה הבטיחותיות. הצמיגאים בכל תחומי הרכב מוזמנים לפנות לנציגינו ולקבל מידע נוסף ועדכני.

קבוצה ראשונה להכשרת הטיפול ברכב חשמלי והיברידי
הקבוצה הראשונה שכללה מנהלים מקצועיים, מורים ובעלי מוסכים, שיצאה לגרמניה לביצוע השלב המעשי בהכשרה לעבודה על רכב חשמלי והיברידי תחזור מחר לארץ. נציגי הקבוצה דיווחו להנהלת האיגוד במהלך השבוע על מימוש התכנית בפועל ועל שביעות רצונם מעומק ההכשרה המעשית. בקורס זה ודומים לו שאנו עורכים בשת”פ האיגוד הגרמני, אנו מיישמים להלכה את האמנה ביננו על הצד הטוב ביותר שמשפר את הידע ואת הכלים המקצועיים של המוסכים בישראל.

לאור הניסיון המוצלח של הקורס הנוכחי, אנו מתכוונים לפתוח קורס נוסף בעתיד הקרוב ואנו ממליצים למוסכים הכלליים בישראל המעוניינים להכיר את המערכות הללו באופן יותר מעמיק ולהירשם בהקדם להכשרות הבאות. לפרטים אודות פתיחת המועדים הבאים יש לפנות לשולי או למירה במכללת האיגוד בת”א.

פיילוט המוסך המומחה
בשל פירוקה המוקדם של הממשלה הקודמת התעכב יישום הפיילוט של המוסך המומחה ובימים אלה מונה אינג’ אלכס טרכטנברג ממשרד התחבורה לרכז נושא הנעת הפיילוט.
לצורך הנעת הפיילוט והמעורבות שלנו בתהליך, אנו נקים במהלך חודש מאי ועד “אד-הוק” של מוסכים שישתתפו בפיילוט ונסייע למוסכים אלה ככל יכולתנו להשתלב, להשתפר ולהצליח.
בשלב זה, קורא משרד התחבורה לעוד מוסכים בישראל להירשם לפיילוט מאחר ואנו מעוניינים לבצע ניסוי ראשוני שישלב מוסכים מכלל אזורי הארץ ושיבדוק ספציפית את הקשיים להגשת מידע וציוד של כל מותג המשווק בישראל מחד ואת התועלות למוסך ולמשק באופן כללי מאידך.
לשירותכם מספר הטלפון במשרדו של אינג’ אלכס טרכטנברג והנכם מוזמנים ליצור מולו קשר – לתאם מפגש במוסך, לתאם ציפיות, לקבל הבהרות אודות התהליך וכד’. אנא אל תהססו להתקשר ולבחון את הפוטנציאל הגלום בהסכמת המוסך כמוסך מומחה מטעם משרד התחבורה לשירות מותג ספציפי של כלי רכב.

שבת שלום,
רונן

:כתבות נבחרות השבוע
 
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה
הטכנולוגית לרכב, לחצו כאןהרשמה

אתר השבוע

מרכז שרות השלושה ת”א הינו מוסך מורשה פיאט מטעם היבואן.
מבנה המוסך הינו מבנה חדש המכיל את המחלקות:
מכונאות, חשמל ומיזוג אוויר , דיאגונסטיקה , פחחות וצבע , מחסן חלפי מקורי.
צוות מרכז השרות הינו צוות ותיק ומיומן עם 30 שנות ניסיון ותק ובעלי תעודות הסמכה מטעם משרד התחבורה במכונאות, חשמל, מיזוג אויר, דיאגנוסטיקה פחחות וצבע

 
 
Ecar-Red-Banner ערוץ הרכב YouTube-Logo FACEBOOK-LOGO GreenP-iga4u 
תיאור: תיאור: image04IGA תיאור: תיאור: image021.jpg תיאור: תיאור: image06 המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים“) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.
הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.
אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.
חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.
©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות