איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 390

גיליון מספר 390עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 05 לפברואר 2015
IGA-LOGO
 ישיבת מועצת האיגוד הארצית – סיכום שנת 2014

השבוע התכנסה מועצת האיגוד להצגת סיכום פעילות האיגוד והמכללה הטכנולוגית לרכב לשנת 2014 ולקבלת החלטות אודות אופי השבת הפעילות השוטפת של האיגוד בצפון הארץ.

 wdPyr-TqcTXHy5fQzuLDsV3VawxfD6SC4aoQ2Yw4lhDkZ6t-oKdF9T3xBrk44t5GuRHO9HXqEk_b5VDt7767aqGJIGnF6b5td9-p

האיגוד הגדיל את נפח פעילותו באופן ניכר בשנת 2014 בתחומים רבים ומגוונים ויחד עם גופים רבים המבצעים עימנו שת”פ פורה, כמו חברת אגד בצפון, בה מתארחים חברי איגוד הלומדים תחת מכללת האיגוד, רשת אמי”ת בירושלים בה לומדים חברי איגוד, רשת עמל, רשת אורט, יבואני רכב, חברת לדיקו, חברת פטרוטק  ואחרים רבים וטובים המניעים יחד אתנו את גלגל העתיד של ענף הרכב.

אנו מקווים כי 2015 תאופיין בהמשך הצמיחה של בניית תשתיות הענף מחדש לאחר שרידי ההרס שעבר עלינו עקב וועדות בכר והחלטות מממשלות פוגעניות ומפלות ושהממשלה הבאה תביא לנו בשורה וחלילה – לא המשך של בועות כלכליות וחלוקת מתנות מכיסם של כלל ציבור משלמי המס,שגרמו להרס של מקצועות ריאלים הנדרשים לחברה בה עומס התעבורה והתחבורה כה גדול.

מקצת הנושאים בהם עסקנו השנה:

רגולציה – השנה נדרשנו לפעילות רבה בתחום הרגולציה ולהלן סיכום קצר:

  1. תקנה 309 – נזק בטיחותי מהותי. כזכור, נאבקנו שנים רבות בכדי למגר באופן סופי ומוחלט את תופעת הסחר ברכבים במצב של “אובדן להלכה” לסוחרים ושרובם מתוקן באופן לא תקני אצל מתקנים לא חוקיים. תופעה זו מסכנת את הבטיחות, גורמת להונאות רבות בתחום הסחר ברכב המשומש, מעודדת גניבות רכב ושימוש בחלקי חילוף גנובים ומבוצעת לרוב ללא דיווח לשלטונות המס. בכדי לטפל בתופעה זו נעשו בעבר פעולות חקיקה רבות :
  2. חוק הגבלת השימוש ורישום פעולות בחלקי רכב משומשים שתוקן שוב השנה.  יתכן שהכוונה הבסיסית היתה טובה אך בוועדת הכלכלה עבר שינוי נוסחי ותוכני, עוקר מתוכן.
  3. איסור תיקון רכב בשטחי הרשות הפלסטינית שחוקק בתחילה כהוראת שעה ולאחר מספר שנים הפך לסעיף 18א קבוע בחוק הגבלת השימוש וחובת רישום פעולות בחלקי רכב משומשים.
  4. חוזר 22 לשמאי הרכב – חוזר שחייב את שמאי הרכב לדווח לרשות אודות כלי רכב שלא תוקנו ונסחרו במצב תאונתי ושדיווח זה גרר רישום הערת אזהרה ברישיון הרכב הנסחר. חוזר זה, כזכור, שרד חודשיים בלבד ובוטל על ידי משרד התחבורה לאחר מסכת לחצים גדולה מאלה שהיו מעוניינים כי התופעה תימשך.

מאמצינו הרבים, שהשקענו יחד עם ארגוני רכב רבים ועם ארגוני הצרכנות לא נשאו פרי (למעט הצהרות בומבסטיות אך ריקות לתקשורת) ולצערנו, אלפי כלי רכב הנסחרים במצבם הניזוק (“אובדן להלכה”) “נעלמים מהמסך” ומאחר ואינם עוברים את כל תהליך הבקרה החוקי על פי תקנה 309 – נזק בטיחותי מהותי.

  1. הצעת חוק רישוי השירותים לרכב. על הצעת החוק עבדנו השנה מאות שעות בכדי להתאימה לצרכי התחרות ולהתפתחות הטכנולוגית של הרכב וכן בכדי לשפר את האכיפה וההרתעה במאבק למיגור התיקון הפיראטי אשר אוכל כל חלקה טובה בענף שלנו. לקראת סיום החקיקה, החליטו במשרד התחבורה ובוועדת הכלכלה לוותר על מספר סעיפים מהותיים לצורך פתיחת התחרות וכן לוותר על הסעיף המהותי האוסר על אזרח לתקן את רכבו באופן פיראטי ולא מפוקח. עקב כך ובעקבות פיזור הכנסת עתרנו באמצעות יועמ”ש האיגוד בבקשה להקפיא את הליך החקיקה עד לכינוס הכנסת הבאה שתיבחר ואנו מקווים שכך יהיה וכי נוכל לשפר את החוק ולקרבו לתכליתו המקורית, בחודשים הקרובים.
  2. חוק רשות המים . בשל העומס הרב שיש למוסכים בכל הקשור לבדיקות השפכים ולקושי לעמוד בתקני החוק אל מול תקני מפרידי השומנים, האיגוד הצטרף לפעילות בוועדה של לשכת התיאום של כלל ארגוני המעסיקים במשק בכדי לשנות  גזירה זו. טרם הסתיימה עבודתה וטרם בוצע שינוי הפרמטרים בהתאמה לתקני המוסכים כנדרש.
  3. אכיפת חוקי עבודהבהמשך לתלונות שלנו ושל ארגוני מעסיקים אחרים אודות אכיפה שאינה תואמת לרוח החוק, החליט שר הכלכלה להקים צוות משותף למעסיקים ולמשרד הכלכלה בכדי להקל על המעסיקים. איגוד המוסכים נבחר להיות חלק מצוות המעסיקים נציגת איגוד המוסכים בצוות שיתחיל לעבוד בקרוב הינה יועמ”ש האיגוד, עו”ד אינגריד הר-אבן.
  4. מעמד קציני הבטיחות. למוסכים החוקיים יש אינטרס כי קציני הבטיחות ישוחררו מלחצים כלכליים בכל הקשור לאבטחת הבטיחות על כלי הרכב שתחת פיקוחם. ידוע ונמצא כי כלי רכב כבדים רבים המעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים לא היו במצב תחזוקתי תקין. איגוד המוסכים הצטרף למאבקם של קציני הבטיחות בכנסת וכצפוי – התוצאות לא מבשרות שינוי. השבוע קיבלנו תזכורת קשה וכואבת על תוצאות אפשריות של תאונות דרכים בהם מעורבים כלי רכב כבדים.
  5. המשך השתתפות בדיונים אודות כשלי הריכוזיות בענף הרכב, סיוע לעסקים קטנים וכד’.הכשרות מקצועיות :1. השנה למדו במסגרות המכללה של האיגוד ובמסגרות מכללות רכב עצמאיות אחרות – אלפי תלמידים. פריצת הביקוש ללימודי הרכב התאפשרה לאחר שנים רבות של איחוד תכני לימוד ויצירתיות רבה שהפגינו נציגי האיגוד שלנו, אריה אשד וקובי אביטל, ביחד עם שותפים רבים מקרב העוסקים בענף – משרד התחבורה, משרד החינוך, משרד הכלכלה, יבואני רכב, יבואני חלקים, מכללות ללימודי הרכב, בתי ספר מקצועיים ועוד. על פריצת הפיתוח הנ”ל ניצח מר משה קירמאיר ממשרד התחבורה (בתמיכה מלאה של סמנכ”ל משרד התחבורה, אינג’ אבנר פלור) שראוי לכל הוקרה והכרה על פועלו הנחוש לאחד ולגייס את כלל הענף והממשל לצורך קידומו המקצועי.
    2. פעילות באזור הצפון. לדאבוננו, נציגי האיגוד בצפון, לא השכילו לקיים את המנדט שקיבלו לצורך חידוש הפעילות המלאה והשוטפת שלנו בצפון הארץ לטובת החברים, ועל כן ככל שלא יפעלו לפתיחת הסניף בתנאי שירות הולמים ובתנאים הראויים מידית, הנהלת האיגוד תמנה נציג מקצועי ותפעיל את הפעילות באופן מלא .
    3. תלונות לקוחות מוסכים ומחלקת פניות הציבור – השנה הוחלפה נציגת פניות הציבור באיגוד, שני כהן על ידי עו”ד ניב זמיר המרכזת את התלונות לצורך סיום הסכסוכים בין אם  בהליכים קצרים ובין אם בקביעת הליך בוררות חוקי. גם השנה האיגוד טיפל במאות תלונות. רוב התלונות התבררו וטופלו לשביעות רצון הצדדים ובחלקם הקטן הועבר לטיפול משפטי. אנו מודים לפעילי האיגוד הפועלים בהתנדבות ופועלים ללא ליאות לטיפול בסכסוכים אלה הן אם כבוררים מוסכמים והן כמי שכותב חוות דעת ובוחן את כלי הרכב והתיקונים נשואי המחלוקות.
    4. פעולות רווחה – הקמת מועדון צרכנות המייצר פוטנציאל לקוחות ומעניק הטבות לבעלי המוסכים ומשפחותיהם. יציאה לתערוכות בחו”ל וארגון תערוכה מקצועית בישראל.
    5. כנסים וימי עיון – השנה ערכנו מספר כנסים וימי עיון בנושאים שונים ומגוונים
    6. ועדת ביקורת. חברי וועדת הביקורת הנוכחיים, שמונו בשנת 2014 ביצעו עבודה מקיפה ויסודית באיגוד ובמכללה. בין היתר, בדקו את טענות קומץ החברים הלעומתיים שהפיצו ברשתות ובעיתונות הכתובה והאלקטרונית דברי בלע וכזב לעניין התנהלותו הכספית של האיגוד. ממצאי בדיקתם הייתה כי לא נמצאו כל חריגות בנהלים ובניהול הכספי של האיגוד ולא נמצא בהתנהלותנו כל רבב. דו”ח זה הוצג הוסבר ופורט בפני כלל חברי המועצה.

צר לי, כי שמי ושם כלל העובדים הנאמנים של האיגוד הוכפש לשווא ולצרכים פוליטיים ללא אבחנה וללא כל צורך והיגיון. אני תקווה כי ממצאי וועדת הביקורת יסתמו את הגולל על ההכפשות והמיותרות אשר רק פוגעות באיגוד ובחבריו ושכלל החברים יתעשתו וישובו לסייע לעשיה הציבורית החשובה.
7. בהקשר זה אזכיר לכלל החברים, כי בכפוף לתנאי הגילוי והשקיפות החלים באיגוד המוסכים ובכדי לשמור על חסיון נתונים של עסקים ושל אזרחים כנדרש בחוק, כל חבר איגוד רשאי בתיאום מוקדם להגיע ולקבל זכות עיון בחומר ככל שחפצה נפשו בכך.

בחירות 2015 – כנס מועמדי המפלגות
אנו מזכירים לכלל החברים והעמיתים לענף, כי ב 24 לחודש זה נקיים כנס “בחירות 2015” ובו נדבר עם נציגי המפלגות על חופש התחרות בענף, על ההכשרות המקצועיות וקידום החינוך הטכנולוגי ועל התעסוקה. הנכם מוזמנים להירשם מראש בטופס הרצ”ב.

EKYIPSbn9AOJbXgQfukLAcClF6JC-V0pK4EP2buZLF0RUCMre5ZjZ1i1y6CoD8ez2oHo2gS77n5CPTqUVaXchlPCKe-GRtTCiF6U

ביטוח צד ג’ לחברות הליסינג וההשכרה
אחרי שנים רבות בהם מתלוננים לקוחות רבים על חוסר יכולת לגבות נזקי תאונות ו/או את חלקם שנגרמו מנהגי רכבי ליסינג והשכרה ולאחר שמשרד התחבורה, נמנע מלחייב חברות אלה בתנאי הכיסוי החלים על חברות הביטוח, החליטה המפקחת על הביטוח הנוכחית לעשות סדר בנושא ולהביאו להסדרה על ידי חקיקה נפרדת. אנו מברכים את המפקחת על ההחלטה ומקווים שהפעם, להבדיל מהצהרות קודמות על תקנות שלא נולדו מעולם, העניין יוסדר ושלא יישאר כאות מתה בהודעות לעיתונות.
xv8nEptTnNrJ8E7m81JaTVrdYxWq5_8cWDkVLAgYXvz4hsPqSZYLQI3J3Wi_dUd-2iJ7X-Z8u0SSj-TbLHk4YHCBc44sCRWKwef7

התמונה באדיבות אתר TheCar.co.il

שבת שלום.

עקבו אחרינו
עקבו אחרינו
בקרו באתר האיגוד
בקרו באתר האיגוד
כתבו לנו
כתבו לנו
ערוץ הרכב
ערוץ הרכב
 
עקבו אחרינו
עקבו
אחרינו
 
 
:כתבות נבחרות השבוע

בגלל ריבוי תלונות: חברות ההשכרה והליסינג יחויבו לרכוש ביטוח צד ג’
?האם מתנפחת בועת מכוניות ענקית מתחת לאף שלנו
מורידים את ההוצאות על הרכב בישראל

 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה
הטכנולוגית לרכב, לחצו כאןהרשמה
61a99f3e-d6d9-44db-bdf8-385093675ea4(1) 

אתר השבוע

מוסך מסמיה, בצומת מסמיה, הינו מוסך גדול שהוקם כעסק משפחתי, ומשמש מרכז שירות לרכב ללקוחות עסקיים,
מוסדיים ופרטיים, כבר למעלה מ-50 שנה.המוסך מציע קשת רחבה של טיפולים בכל סוגי הרכבים במחלקות ייחודיות,
כולל מומחיות במחלקות מיוחדות וכן בכלי-רכב צרפתיים.

.

 
 
Ecar-Red-Banner ערוץ הרכב YouTube-Logo FACEBOOK-LOGO GreenP-iga4u 
תיאור: תיאור: image04IGA תיאור: תיאור: image021.jpg תיאור: תיאור: image06 המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים“)
לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד
להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד
למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד
המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות
המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח
עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני.
דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או
נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל
האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל
אפליה. ט.ל.ח. ©כל
הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות