איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 424

גיליון מספר 424עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 08 לנובמבר 2015
IGA-LOGO
דיפלומת המייסטר – שת”פ איגוד המוסכים וחיל החימוש
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

 

השבוע, לאחר מסכת לימודי הכנה במכללת האיגוד בת”א, טסו משתתפי מחזור א’ מחיל החימוש למכללת איגוד המוסכים של מחוז סקסוניה בגרמניה לארבעה שבועות רצופים של למידה אינטנסיבית, להשלמת קבלת תעודת המייסטר היוקרתית. חברי המשלחת – נגדים מיחידות שונות של חיל החימוש נבחרו במיונים שערך הצוות הפדגוגי של האיגוד. נראה כי לא טעינו במיונים הקפדניים, שכן  נציגינו בגרמניה מדווחים על ממוצע ציונים גבוה במבחן סוף השבוע שנערך לנגדים. כמו כל דבר בצבא, החבר’ה מאורגנים מאד והם שלחו אלינו מצגת המתארת ומסכמת את חוויות השבוע הראשון שלהם במכללה היוקרתית.

פרויקט הלימודים המשותף לאיגוד המוסכים ולחיל החימוש נועד לשפר ולהעצים את הידע של בעלי המקצוע בחיל הנושאים על גבם את תחזוקת וכשירות הרכב המבצעי של צה”ל. אנו סמוכים ובטוחים כי הנגדים ישובו עם ידע נרחב וחדשני באמתחתם, כך שיוכלו בעתיד לעמוד בכל משימה טכנולוגית הקשורה לעבודתם החשובה וכי נמשיך בעתיד להכשיר מאות בעלי מקצוע לטובת המטרות הנעלות הללו.

יום הבטיחות בדרכים בכנסת

השבוע השתתפנו בטקס המרכזי ובאירועים שערכה כנסת ישראל לציון יום הבטיחות בדרכים. האירועים כללו ישיבות בוועדות הכנסת לאישור תקנות, נאומים של חברי כנסת ונשיאת דברים ע”י גורמים אחרים המעורבים בפעילות הברוכה למען צמצום התאונות ונזקיהן. הדוברים העלו הצעות לשיפור מערך האכיפה, רעיונות להפחתת הנפגעים ורוב המשתתפים קראו לממשלה להגדיל מחדש את תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולהגדיל את סמכויותיה. 

שר התחבורה, מר ישראל כץ, נכח אף הוא בטקס המרכזי והעביר סקירה אודות עשייתו הברוכה בתחום התחבורה – יבשה, אוויר וים בתקופת כהונתו ובחר בהמשך למקד את ברכתו בהכרזה אודות הנושא החדש אותו הוא מקדם – התקנת חובה של מערכות בטיחות לרכב ואתראה למניעת תאונות (שמירת מרחק, שמירת סטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל) לכל כלי הרכב הפרטיים משנת ייצור 2000 הנעים על כבישי ישראל. פרויקט מסוג זה, להתקנת מערכות בטיחות למאות אלפי כלי רכב הוא פרויקט לוגיסטי מורכב מאד, אך נראה כי השר לא נרתע מכך וכי הוא נחוש להצליח גם במיזם זה.

בנוסף, התחייב השר כי לא ירפה מרפורמת הרכב עליה הכריז בשנת 2011. כידוע, עדיין לא הושלמה החקיקה שתיישם את המלצות הוועדות אותם הקים לבחינת התחרות בשוק הרכב – רכב חדש וחלקי חילוף.

החקיקה, הצעת חוק השירותים לרכב, יוצאת שוב לדרך ביום ב’ הקרוב (9.11.2015) ואנחנו כמובן נהיה שם בניסיון ליישם את רוב המלצות הוועדות להגברת התחרות בשוק הרכב ולהבטיח כי תיקוני הרכב במדינת ישראל יבוצעו רק על ידי מי שמורשים לכך (אלה שמשקיעים הון רב במיקום חוקי, ציוד יקר, תחזוקת מפעל שוטפת, תקנות רישוי עסק לבטיחות העובדים והסביבה, חוקי עבודה וכד’) ולביטול שערוריית ההון שלטון המאפשרת לחברות פיננסיות לנתב לקוחות באמצעות “הטבות” , “הפחדות לביטול תנאים”  למוסכים בבעלותם ו/או לאחרים וכד’.

יום העסקים הקטנים בכנסת

ביום ג’ האחרון התקיים גם יום העסקים הקטנים והבינוניים בכנסת ישראל . גם שם השתתפנו בדיון הסוער שהובל על ידי יו”ר שדולת העסקים הקטנים, ח”כ אראל מרגלית מסיעת המחנה הציוני ולצדו ח”כ רועי פולקמן מסיעת כולנו. ניכר כי אירוע זה עניין חברי כנסת רבים ונכחו בו, לסירוגין, כעשרים חברי כנסת שחלקם הגדול אף נשא דברים.

נציגי עסקים רבים דיברו על הקשיים של העסקים הקטנים והבינוניים – מצב בטחוני הפוגע ביציבות העסקים, ריבוי בירוקרטיה, חוסר תנאים לקבלת אשראי ההולם את צרכי העסק ושרידותו, אי-שוויון במיסוי אי שוויון בנגישות למכרזי המדינה והרשויות המקומיות – ועוד. כשקיבלתי את רשות הדיבור הזכרתי את הריכוזיות במשק ואת האבסורד בכך שבעלי עסקים באים לכנסת לבקש פתרון במקום שתהיה להם היכולת והפנאי לעסוק בצמיחה ובעשייה עסקית. הזכרתי את מצב המוסכים שנשלט טוטאלית ע”י החברות הפיננסיות ששאבו את קופות הפנסיה של כולנו ונהיו כל כך “עשירים” עד שהצטבר הכוח בידם לבטל כמעט כליל את התחרות בענף הרכב.

נציגינו בלהב, היו”ר החדש, עו”ד רועי כהן חידד את נושא הפער בין הדיבורים על הצורך לטפל בסוגיית העסקים הקטנים לבין הביצועים שאינם קיימים בשטח ודימה זאת למגרש הכדורגל כמצב בו אין “רגל מסיימת”.

כאמור, גם בענף שלנו איים השר כי לא יאשר מיזוגים ולא יאפשר פגיעה בתחרות והתפתחות ריכוזיות הענף, אך ידו לא צלחה לעשות כן והרגל המסיימת ממשיכה להיות נחלת ההון ולא נחלתם של השלטון או של העסקים הקטנים והבינוניים ובינתיים ממשיכה המגמה עליה דיבר הפרופ’ ירון זליכה לאחר שבחן את שוק הרכב וקבע כי:  “…המשק הישראלי נמצא במקום 83 בעולם בתחרותיות. הממשלה נתנה חסותה ל- 52 הגבלים וצריך לבדוק מה אחריות הממשלה ביחס לכל ההגבלים. המטרה אינה למצוא אשמים כי הממשלה ממילא נושאת באחריות הכוללת…”

 

כנס מוסכים בירושלים בנושא “מוסך יבש”

האגף לקידום עסקים- עיריית ירושלים‏ בשיתוף איגוד המוסכים בישראל קיים ביום א’ ה- 1.11.2015 כנס הסברה ועיון בנושא אכיפת השפכים התעשייתיים במוסכים והציגו למשתתפים (כ- 60 נציגי מוסכים) את אופציית ההתנתקות מרשת תעלות הביוב העירוני לטובת מילוי ופינוי עצמאיים.

האגף הפיץ תקציר אודות הנושא וסיכם את הכנס בדף הפייסבוק שלו ומוסכים מכל הארץ מוזמנים ליצור אתנו קשר בכל הקשור לנושא זה המטריד רבים.

טקס השקת מוסך מומחה – מוסך א.ר. ניר רחובות

מזכיר לחברים המעוניינים להגיע ולקבל מידע על פיילוט המוסך המומחה כי ביום ג’ הקרוב, 10.11.2015, ייערך טקס קבלת הרישוי ממשרד התחבורה למוסך א.ר. ניר ברחובות לאחר שעמד בהצלחה בקריטריונים לספק שירותים מקצועיים ברמת מומחיות גבוהה למותגי קיה ויונדאי.

רצ”ב ההזמנה :

שבוע טוב,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

הצעת חוק: עסקים קטנים ובינוניים יקבלו עדיפות במכרזים ממשלתיים

הניסוי הגדול של מובילאיי יתחיל בישראל

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע

מרכז השירות א.ר. ניר רחובות בע”מ הוא מרכז שירות מורשה מטעם יבואן רכבי KIA. במרכז מוסך המעסיק אנשי מקצוע מיומנים ואדיבים אשר משתתפים בהדרכות ובהכשרות מקיפות מטעם יבואן רכבי KIA.

במוסך 5 מחלקות המתמחות בתחומים אלה:
▪ מכונאות רכב
▪ חשמל ומיזוג אוויר
▪ דיאגנוסטיקה
▪ מחסן חלפים
▪ פחחות וצבע

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות