איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 459

גיליון מספר 459עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 09 לאפריל 2017
IGA-LOGO
יריד מגמות – משרד החינוך בשיתוף המעסיקים
בקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
בקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
    

בין הימים 21-23 לחודש מרץ, התקיים יריד מגמות טכנולוגיות לנערים ולנערות, בוגרי כיתה ט’,מכלל בתי הספר ברחבי הארץ, המתחילים בשנה הבאה את לימודי התיכון. ביריד השתתפו במהלך 3ימים של סבבי ביקורים מאורגנים, מעל 15,000 תלמידים ותלמידות מכל קצוות הארץ. מפעלים רבים הקימו ביתנים ובהם הסברים לגבי מהות התעסוקה והידע שצריך לרכוש בכדי להצטרף לתעשייה הישראלית, כמו גם  לתחום תיקוני הרכב בישראל. ביתן האיגוד שהיה הגדול והמרכזי ביותר ביריד, הציג לתלמידים את מגמות הרכב השונות ובסימן הטכנולוגיה המתפתחת והמואצת בענף זה בעולם.

הוצגו תכניות הלימודים בתחום ניתוח מערכות הרכב, הידראוליקה, תרמו דינמיקה, מכונאות ועוד.  נציגי תעשיה והיי-טק רבים הציגו ביריד : אינטל, אורבוטק, תעשייה אווירית, נובל אנרג’י, קליל תעשיות, חברת החשמל ועוד. הקונספט החדשני של היריד נבחר על ידי משרד החינוך והשפעת עמותת תעשיידע ושלנו בכדי לספק לבני הנוער גישה ופגישה בלתי אמצעית עם גורמים בתעשייה והכרות אמתית עם מי שכבר עוסק בתחומי ההתעניינות שלהם כבני נוער. בני נוער רבים בוחרים במגמות לימודים והכשרה בגיל התיכון ולאחר מכן פונים ללימודים גבוהים או ללימודים מקצועיים בתחומים אחרים לחלוטין. בחירת המגמות הטכנולוגיות על בסיס הכרות וגירוי ראשוני מאפשרת לבני הנוער להשיג הכשרה וניסיון בתחום שמעניין ומגרה אותם ומעניק להם ניסיון וכלים בכדי להשתלב באופן מיטבי בתעשייה בעתיד ובמקביל לרכוש את החינוך העיוני הרגיל עם תעודת בגרות.

אין לנו ספק כי לאור הצלחת היריד הנוכחי והחלוצי כי זו תהיה השגרה החדשה בשנים הבאות. שוב הוכיחו צוותי האיגוד והמכללה שלנו כי הם מסוגלים להניע כל משימה באופן המקצועי ביותר שיש וחברי הנהלה ומועצת האיגוד מודים להם על כך.

רצ”ב המכתב ששלח מר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל למנכ”ל האיגוד אריה אשד ובו הוא מודה לו ולצוות שלנו על שיתוף הפעולה בהצלחת היריד.

בנוסף לפעילות ביריד, מדריכי מכללת האיגוד שלנו ממשיכים לתרגל את תלמידי כיתות י’ באמצעות תוכנת הלימוד העצמי וכן יוצאים עימם לסיורי הכרות עם כלל סוגי המוסכים ומרכזי השירות בישראל. בשלב זה ולאחר מספר שבועות של חיבור ועשייה משותפת לנו ולבתי הספר השונים הפרוסים בכל רחבי הארץ – רמת שביעות הרצון של התלמידים ושל הנהלות בתי הספר מפרויקט השיתוף, הנה גבוהה מאד.

 

פורום בטיחות תעבורה

בסוף חודש מרץ ולאחר דיונים שלנו ושל ארגונים אחרים שנערכו ביוזמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לצמצום המעורבות של כלי רכב כבדים ואוטובוסים בתאונות הדרכים, הוזמנו – קובי אביטל ורונן לוי להרצות בפורום בטיחות בתעבורה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שנערך במשרדי חברת רדימיקס בבית נחמיה, בהשתתפות קציני בטיחות מהחברות הגדולות במשק. הרצנו על ההשפעה של כלי רכב תקין במניעת תאונות ובצמצום נזקי תאונה וכן על החידושים הטכנולוגיים הצפויים להיכלל בייצור בכלי רכב כבדים בשנים הקרובות. רצ”ב לעיונכם חקירת עומק שערכה הרשות לבטיחות בדרכים : “דוח ועדת מומחים רב-תחומית במינוי המנהל הכללי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים” .

כמו כן העלינו שוב את המלצותינו ליישום:

  • חובת הכשרה פרטנית של לפחות חודש ימים בעת הצבת נהג על כלי רכב שונה/אחר – כולל נהג מלווה והדרכת מסלול עבודה.
  • בעת רכישת כלי רכב – חובת הדרכה במסלול נהיגה לפחות למשך חמישה ימי עבודה בטרם כניסתו של הרכב לעבודה.
  • הכשרת חובה לנהגים במסלולי נהיגה הכוללות : הכרת הרכב הספציפי עליו הוא נוהג/עובד (תכונות עיקריות, שימוש בעזרי בטיחות כגון ESP,ABS וכד’).
  • ההכשרה תכלול יום עיוני ויום מעשי במגרש הדרכה מותאם ובעל רישוי.
  • חובת נהג – דיווח מידי על כשל בטיחותי בכלי והשבתת הרכב עד להכשרתו – נורה שרופה, פנס שבור, מראה שבורה, רעשי מתלה, צמיג פגום, בלימה לא תקינה, נזק בשמשות הרכב, תקלה באביזרי בטיחות, חגורות בטיחות ועוד.
  • חובת קצין בטיחות להשבית את הרכב ולוודא תיקון מושלם של הליקוי וטיפול מתועד לתיקון הליקוי בתוך 24 שעות ממועד הדיווח.
  • רכב כבד שגילו מעל 3 שנים או שכמות הנסועה שלו עלתה על 300,000 ק”מ (הקודם ביניהם) – חובת אישור בטיחות ממוסך אחת לחודש או 7,500 ק”מ נסועה – הקודם ביניהם.
  • השבתה מנהלית של כלי רכב ל 30 יום במידה ונהלים אלה לא מתקיימים ובמידה ורכב נתפס עם תקלה בטיחותית – צמיגים, בלמים, היגוי, תאורה, שמשות, מגבים, מתלים, סרנים.

כמו כן, הסכמנו עם קציני בטיחות שהשתתפו ביום הדיונים הנ”ל כי יש להפוך את “הנהג המקצועי” למקצוע המחייב רישוי ספציפי (קבל סמל מקצוע בדומה למנהל מקצועי במוסך). מהלך זה יפסיק את השימוש בנהגים עם “רישיון נהיגה” בלבד ויחייב שימוש בבעלי מקצוע – “נהג מקצועי” ולנו ברור כי לאחר השינוי הזה, נהגים מקצועיים יהיו פחות מעורבים בתאונות דרכים ויעשו פחות עבירות תנועה ופחות עבירות הקשורות לרתום מטענים/נשיאת משקל יתר/ביטול מגביל מהירות/שימוש בכלי רכב לא תקינים ועוד.

הארכת תוקף רישיונות המוסך עד לתחילת חודש יוני 2017

עקב חקיקת חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב התשע”ו 2016 משרד התחבורה נדרש להיערך לחידוש רישיונות המוסך במתכונת חדשה על פי הוראות החוק – הרישיון החדש יהיה בתוקף לשש שנים ולא יהיה צורך לחדש אותו בכל שנה, פורמט הרישיון יהיה מעט שונה ויכלול גם את שם ממלא המקום של המנהל המקצועי במוסך ועוד.

למרות האמור ומאחר וטרם תוקנו התקנות המתאימות ובכללם האישורים לאגרות בוועדת הכלכלה של הכנסת, יוארך תוקף הרישיון שאמור היה להסתיים ב 31.12.2016 עד לתחילת חודש יוני 2017 ובתקווה כי עד אז יתוקנו התקנות ומנגנון חידוש האגרה יהיה כבר מוכן. משרד התחבורה יוציא עדכונים והנחיות בהמשך ואנו נעדכן בהתאם.

העמקת הפעילות נגד מוסכים לא חוקיים

משרד התחבורה החל בפעילות יותר עמוקה ואינטנסיבית כנגד הפעילות הלא-חוקית בתיקון כלי רכב בישראל והחקיקה החדשה מספקת לעובדי המשרד כלים טובים יותר לטיפול ולאכיפה. בחודש שעבר ביצע המשרד ביקורות באום אל פחם ובנצרת, קנס והחרים ציוד של מטפלים שפעלו בניגוד לחוק וכן השתתף בכתבה המסבירה לציבור כי בקרוב תוגבר האכיפה עוד יותר ומטפלים לא חוקיים ברכב צפויים לקנסות גבוהים אותם ניתן להטיל בכל עת כ”פעילות מתמשכת”.

החוק החדש יגרום לכך שמטפל לא חוקי ברכב, עלול למצוא את עצמו די מהר עם חובות של מאות אלפי שקלים, שלא ניתן לבטלם אלא בבית משפט מטעמו. כלי העבודה הללו שמספק החוק החדש, שינו את המצב הישן ובו פקחי משרד התחבורה נדרשו לחקור ולהגיש כתבי אישום (פרוצדורה ארוכה ומסובכת) ולהעבירם לפרקליטות ו…. עד שמטפל לא חוקי היה נסגר או נקנס – עבור בד”כ מעל 5 שנים והקנסות היו מגוחכים ולא מרתיעים. המצב החוקי השתנה מקצה לקצה ובימים אלה כבר פועלים פקחי משרד התחבורה לטפל באופן שיטתי במוסכים הלא חוקיים ובמקביל לכך – למסד מקצועות שפעלו עד היום ללא צורך ברישוי מקצועי ומעתה יצטרכו להסדיר את פעילותם ברישוי מוסדר.

יום הולדת 90 לנשיא הכבוד של האיגוד – מר יעקב לוי מייסד מוסך מרום הצמרת בבני ברק

בתאריך ה 20.3.2017 חגג נשיא הכבוד של איגוד המוסכים, מר יעקב לוי, יום הולדת עת הגיע לגיל 90 ! למרות שיעקב עוד פעיל, החלטנו להפתיע אותו ולערוך לו חגיגה צנועה בביתו בהשתתפות נציגים מהנהלת האיגוד ובייחוד עם חברו הטוב, אביגדור פנסו – צבעי הרכב האגדי והוותיק שעדיין ממשיך לנהל את מחלקת הצבע במוסך של הבן וללמד את כולנו את רזי המקצוע ואת יסודות הצבע.

מזל טוב !

דודו דיין ז”ל

הנהלת איגוד המוסכים משתתפת בצערה של משפחת דיין, חברי האיגוד ובעלי החברות : מוסך אוטו בנץ, פטרו טק תעשיות (1994) בע”מ, נ.א.ס.א. חלקי חילוף לרכב בע”מ,  טרייד מוביל ועוד, על האובדן הקשה שפקד אותם בטרם עת עם פטירתו הפתאומית של בן המשפחה, מנכ”ל ומייסד טרייד מוביל, דוד דיין ז”ל והוא בן 47 במותו.

תמונה באדיבות אתר THECAR

יהי זכרו ברוך.

הכשרות ותעסוקה לנשים בענף המוסכים

ביום האישה הבינלאומי שחל ב 8.3.2017 החלטנו לעשות מעשה ולהניע “קול קורא” לנשים להצטרף לענף המוסכים. כידוע, ענף המוסכים משווע לדור העתיד שיזרום לענף ואנו פועלים רבות בכדי לקדם מחדש את החינוך הטכנולוגי. יחד עם זאת, 50% מפונטנציאל העתיד אינו נמצא בענף – הנשים.

יחד עם שותפינו במשרד התחבורה ובמשרד העבודה, התחלנו לקדם את פתיחת ענף המוסכים לתעסוקת נשים ובכלל מקצועות הרכב ומשרד העבודה אף יממן את הקורסים הראשונים לחלוצות – הן בתחום הפחחות והצבע והן בתחומי האוטוטק.

לאחר הקמפיין שמימן האיגוד ביום האישה הבינלאומי ושזכה לחשיפה של למעלה מ- 650,000 צפיות, נרשמו 32 נשים לקורסים הראשונים. אנו מצפים מבעלי המוסכים המעוניינים בעובדים חדשים, לשתף פעולה ולשפר את המוסכים שלהם באמצעות העסקת יותר ויותר נשים בתפקידים מקצועיים לתיקון הרכב. הוכח במחקרים כי מקומות עבודה מקצועיים שעשו את השינוי החשוב הזה – התייעלו והשתפרו לעין ערוך.

אירועים

כאמור, השנה נמשיך לנוע ברחבי הארץ ונגיע לערים המרכזיות ונערוך אירועי הסברה, עדכונים והכרות עם החוק החדש ועם הרפורמה המצופה בשוק תיקוני התאונות – ביטול הסדרי המוסכים במתכונתם הנוכחית. כנסים מצומצמים כאלה המאפשרים למשתתפים לקבל מענה אישי, נערכו על ידנו השנה בעפולה, נצרת, ת”א ולאחרונה בירושלים. בכנסים משתתפים נציגי וועדת הכלכלה של הכנסת, נציגי משרד התחבורה ונציגים של הרשות המקומית.

בכנס האחרון שנערך ביום ה’ 6.4.2017 – הופיע חבר הכנסת עיסאווי פריג’, חבר וועדת הכלכלה ותיאר למשתתפים את הקושי של העסקים הקטנים לזכות בשוויון הזדמנויות כמו שזוכים להם העסקים המממנים גדודי לוביסטים ויועמ”שים בכדי להפעיל לחץ על המחוקקים ועל הפקידים בכדי לקדם את היתרון היחסי שלהם בתחרות העסקית במשק.

לאחריו ברך את המשתתפים, סגן ראש עיריית ירושלים, מר מאיר תורג’מן שהבטיח לטפל באופן אישי בקידום רישוי העסקים למוסכים שעדיין לא סיימו את המסע המפרך…

מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, מר משה ויצמן, דיבר על העתיד – נשים במוסכים, מקצועיות, נראות, שקיפות, בטיחות בתיקון, פעילות הפיקוח במשרד התחבורה ועוד. ניכר שפעילותו של מר ויצמן ניכרת בשטח וכזכור – בחודשים האחרונים נסגרו מכוני רישוי לחודשים ארוכים בעקבות חריגות בפיקוח על תקינות ובטיחות הרכב.

כאמור, אחת לחודש נבקר במחוז ובעיר אחרת ונמשיך לעדכן ולחבר את החברים עם המידע ועם העתיד.

חג פסח שמח

הנהלת איגוד המוסכים מאחלת לחבריה חג שמח וחופשה מהנה ומנוחה בחיק המשפחה.

 

כתבות נבחרות השבוע:

ניידות הבטיחות משרד התחבורה: בפעילות חודש מרץ 2017, 627 רכבים הורדו מהכביש בגין ליקויים מסוכנים וליקויים מחייבי תיקון

יונדאי-קיה מפרסמת קריאה לתיקון ל-1.5 מיליון מכוניות

בדקו את רכב השטח שלכם • שלושה כבר נתפסו כשאינם תקינים

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
 
 
אתר השבוע
 לוסיא גלס

אמנת השירות של חברת לוסיא גלס” בע”מ

בהתבסס על תודעת השירות הגבוהה והמחויבות של חברת “לוסיא גלס בע”מ” ללקוחותיה אנו מתחייבים לקיים את האמור באמנת שירות זו במטרה לשמר את המוניטין המצוין של חברתנו ושביעות רצון לקוחותינו.

עיקרי אמנת השירות של חברת “לוסיא גלס” בע”מ :

מטרתם של מרכזי השרות שלנו:

להעניק ללקוחותינו שירות מהיר, אדיב ומקצועי תוך שאיפה למצוינות בשירות לקוחות.
צוות “לוסיא גלס בע”מ” יתנהל במקצועיות, תוך הענקת מענה הולם לפניות הלקוחות.
מטרתנו היא שירות לקוחות איכותי, נעים ואישי, אדיב וסבלני בכל עת.
אנו זמינים לפניות לקוחותינו באמצעות הטלפון, הפקס והאינטרנט ופועלים להענקת חווית שירות חיובית ללקוחות.
על מנת לשפר תמידית את השירות ללקוח אנו נעזרים בטפסי משוב המשמשים להערכת ביצועי הצוות ולמידה מתוך הניסיון.

אנו מחויבים:

–    להיענות מהירה ואדיבה לכל פניה
–    לטיפול יעיל בפניות הלקוחות
–    למסירת מידע מקצועי ואמין במענה לשאלות לקוחותינו
–    לעמידה בלוח זמנים כפי שהובטח ללקוח
–    להפקת לקחים ושיפור השירות ביחס למשוב הלקוח
–    למסירות לעבודה, ללקוחות ולחברת “לוסיא גלס בע”מ”

על החתום:
צוות חברת “לוסיא גלס בע”מ” וההנהלה

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות