איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 451

גיליון מספר 451עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 04 לסמפטמבר 2016
IGA-LOGO
“שלמו יותר וקבלו פחות – זה לטובתכם”
בקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
בקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
    

בגלל הפסדי החברות – מחירי ביטוח הרכב עומדים להתייקר

בדומה לאחריתם של המודלים הכלכליים של חברות הליסינג שהתבססו על הטבות וטובות מהרגולטור, כך גם מתערער המודל הכלכלי המסורתי של חברות הביטוח בישראל המבוסס על חגיגות ומתנות.

חברות הביטוח, המשווקות לנו את הכיסוי הנמוך ביותר עבור המחיר הגבוה ביותר בעולם המערבי – לא מפסידות כסף על ביטוחי הרכב – חובה, צד ג’ ומקיף ולא על דמי ניהול שערורייתיים שהן גובות על כספי הפנסיות שלנו המועברים להם מכוח חוק.

image001

“ההפסדים” הנטענים הם, אם בכלל, בגין ניהול נפסד של חגיגות עסקים פזיזות בארץ ובחו”ל, שימוש בכספים שהיו אמורים להיות משולמים בתביעות מבוטחים, משכורות עתק, כלי רכב בליסינג, שימוש במבנים הכי יקרים במדינה, הנחות עתק לציי רכב וקולקטיביים (ביניהם נהנה גם הרגולטור כמובן), עמלות מופרזות למשווקים ועוד.

הציבור, לפי תפיסת עולמן, עובד עבורן – בתי המשפט והשופטים הממומנים באמצעות המסים של כולנו ושהפכו “בהתנדבות” לעובדי מחלקות לכיסוי תביעות של חברות הביטוח (חיסכון אדיר בהוצאה השוטפת ועידוד שיטה של אי-תשלום מלא של תביעות לאחוז ניכר מהתובעים); הנחות כפויות מספקים (בתמיכת הרגולטור הזמני שאח”כ הופך ל”בכיר” בחברת ביטוח); “הסדרים” בכל תחום: תיקון רכב, נזקי מים בדירות, רופאים ומנתחים ועוד.

שווקים רבים נהרסו ועסקים רבים קורסים תחת הנטל של “החובה המוסרית” המוטלת על כלל אזרחי ישראל – לדאוג לרווחי חברות הביטוח ולהעשרת מנהליהן.

את כלל ההתנהלות הזאת מעודדים הרגולטורים האמונים על “טובת הצרכן”.

בינתיים, שר האוצר של כולנו שמכיר את הנתונים – תעריפי ביטוחי החובה בישראל גבוהים ולא מוצדקים והרווחים שם מרקיעי שחקים על בסיס כל מדד עסקי מקובל- סרב עד כה לאשר סבסוד צולב דרך מחלבת הרכב ל”בעיות” של חברות הביטוח הישראליות.

image002

למרות האמור, בימים האחרונים ולאחר מסע “מאעכרי” נרחב של מי מטעם החברות, אנו שומעים “זמירות” תמיכה חדשות ממשרדי ממשלה אחרים על הצורך לעזור לחברות הביטוח דרך סבסוד נוסף מתשתיות המוסכים ומכיסי הצרכנים וכל זאת תחת הכותרת המשומשת והשקרית – “טובת הצרכן” .

…וכמעט שכחנו לציין כי הרגולטור הישראלי שולח את כלל נציגי העסקים הקטנים בישראל “להתייעל” לבד בכל פעם שהוא מגדיל את עול המסים ואת הנטל הביורוקרטי מצד אחד ושהוא מאפשר יצירת חסמים לטובת העסקים הגדולים מצד שני. חינוך לשוויון…

 

חוק רישוי השירותים והמקצועות לרכב – מטרות לחוד יישום לחוד?

כידוע, שר התחבורה מר ישראל כץ פעל ופועל נמרצות ליישום תחרות בשוק הרכב על כלל ענפיו והדבר בא לידי ביטוי בהצהרותיו, בהחלטות הממשלה,אז בוועדות ממלכתיות וגולת הכותרת – החקיקה המקיפה שהסתיימה לפני מספר חודשים בדמות חוק רישוי שירותים לרכב.

בדיון שנערך על סעיפי החקיקה באוגוסט 2015 מנכ”ל משרד התחבורה הקודם מר עוזי יצחקי הזכיר לנוכחים :

 “…. מה זה בעצם חוק שירותים לרכב? לחוק יש שתי מטרות עיקריות: א’, להסדיר בחקיקה את כל הנושאים שהיו בתוך צווי פיקוח…..המטרה השנייה של החוק היא לשלב הרבה מאוד נושאים של תחרותיות, של פתיחת הענף, של ביטול תקנים ייחודיים למדינת ישראל. זה כתוצאה מהוועדה הציבורית של פרופ’ ירון זליכה ולאחר מכן צוות בין-משרדי בראשותי עוד בכובעי כסמנכ”ל שגיבש את כל הנושאים.

חשוב לציין, חברי הכנסת הנכבדים, אחרי רכישת דירה שכולם מדברים עליה היום, כלי רכב הוא המוצר השני בחשיבותו לציבור הישראלי נכון לעכשיו, ואני אומר את זה בצער רב….

….הרפורמה הנוכחית כפי שבאה לידי ביטוי בחוק שירותים לרכב נותנת מענה מלא לכשלים העיקריים בענף הרכב. זה לא כשלים שאני המצאתי אותם, זה הממונה על ההגבלים העסקיים העלה את זה, ועדות ציבוריות, משרד האוצר, דוחות של משרד האוצר. קודם כול זאת ריכוזיות גבוהה בקרב יבואני הרכב. אנחנו רוצים להכניס יותר שחקנים למגרש הזה. ככל שנכניס שחקנים נוספים המחירים ירדו, התחרות תעלה, וזאת תוך שמירה על כל הכללים והבטיחות.

עניין של בעיות של תחרותיות בכלי רכב חדשים – כמו שאמרתי הרפורמה הזאת תיתן מענה. הקשר בין יבואני הרכב למוסכים – וכמו שאתם יודעים היום עלות של תיקון רכב במוסך היא לא פשוטה. אם מדברים על יוקר מחיה – זה גם טיפול במוסכים.

image003

כידוע במחוזותינו המתאפיינים ביחסי הון-שלטון הדוקים, סיסמאות לחוד ומעשים לחוד..

אמנם לאחר מאבקים רבים הצלחנו לשכנע ולהכליל בתוך חוק זה כמה סעיפי תחרות המקבילים לענפים אחרים בהם יש ספקים גדולים המשפיעים על התחרות (כדוגמת חוק המזון). סעיפים אלה מחייבים תקנות יישום ופעילות אכיפה שוטפת מצד המשרד הממונה – הרי הוא משרד התחבורה.

אז מה דעתם? משרד התחבורה בנוי ליישם אכיפה של פתיחת התחרות בשוק הרכב?

לאחר כשני עשורים בהם היינו שפני ניסיון במעבדת הניסוי הממשלתי להכפפת כלל ענפי המשק למיעוט שחקנים, ולאחר המחאה החברתית, ולאחר אינספור וועדות וחוקים “לתיקון” נזק שהיה ניתן למנוע מראש – הסיסמאות כבר לא עובדות על הציבור, שאמונו במערכות הממשל הישראלי – מחוקק, ממשלה, רשות שופטת – מתמעט והולך.

כיצד נאמין, הרי שבתחום עיסוקנו שולטים לא ממשל נחוש ולא ערכי השוויון – אלא, כידוע, בעלי ההון.

נראה לאורך ציר הזמן הארוך שהשיטה פועלת כי בעלי ההון שולטים גם על פעולות הפקידות הממשלתית ועל כן, כך נראה, אינם חוששים מה”חוקים” החדשים שנחתו עליהם מאז המחאה החברתית.

הם כנראה יודעים ובטוחים כי הפקידות “תמסמס” את חזון החוק ותדאג לשמר את הסטטוס קוו הקיים בשנים האחרונות והם ימשיכו לשלוט במערכות ההפצה (כלי רכב, פוליסות לרכב, שימוש ברכב וכד’) הישירות ללקוח הסופי, בעוד העסקים הקטנים ימשיכו לתפקד בחוסר ברירה (העדר אלטרנטיבות) כספקי השירותים שלהם בתעריפים ובתנאים שהם קובעים (מוסכי יבואן-תיקוני אחריות יצרן, מוסכי ליסינג – תחזוקה ותאונות, מוסכי הסדר ביטוח – תאונות לפוליסה ולצד ג’).

image004

הניסוי החברתי (העצמת הריכוזיות והרס העסקים הקטנים), אותו הזכרנו, הביא לתוצאה דומה ברוב ענפי השירותים במשק – עליית מחירים לצרכן וחיסכון בעלויות למשווק השליט. ניתן להיווכח בשוק פוליסות הביטוח לרכב – שם התעריפים לצרכן לא מפסיקים לנסוק ו”ההוצאות” על תיקוני הרכב לא מפסיקות לצנוח…

אצל העסקים הקטנים מ”הקומה התחתונה” המצב כמובן הפוך – התקורות וההוצאות עולות וההכנסות (שהפכו להיות סעיף ההוצאות של שליטי השוק) – קטנו .

כך גם מצבם של רוב משקי הבית בישראל שחוו על בשרם את שיטת הריכוזיות המהוללת –  השכר הריאלי הממוצע נשחק ובדומה למצב העסקים הקטנים – הוצאות המחייה, דיור ותנועה – עלו וההכנסות קטנו.

והרגולטורים – בניגוד לסיסמאות שהם מפיץ כל יום ברחבי הרשת (קשה לעקוב אחר קצב ההודעות לעיתונות שמשגרת המפקח על הביטוח וחבריה לממשל הריכוזי) – מאשר עליות מחירים לחברות ביטוח, מאשרים המשך שליטה וריכוזיות ליבואני הרכב ומצפצפים על מטרות החוקים ועל המלצות הוועדות שהם עצמם היו שותפים להקמתם ולמסקנות שיצאו מהן….

 

גם החינוך הטכנולוגי קשור לריכוזיות:

חברי הכנסת חלוקים בדבר הצורך בחינוך טכנולוגי ובניית דור עתיד לתעשיות מסורתיות כגון רכב, דפוס, מתכת, ייצור וכד. ברוב וועדות הכנסת שדנו בנושא עבר מוקד הדיון לסיפורו של ח”כ ספציפי על דרכו הקשה מילדות “ההסללה” ועד ליום שהגיע לכנסת …סיפורי הגבורה הללו (ככל שהם מעניינים ומשקפים הצלחה אישית ספציפית) אינם רלוונטיים לצרכי התעשייה.

בשיח הציבורי והפרלמנטרי, אנו עומדים על השבת חלוקת העושר הצודקת לכלל השווקים והתעשיות ועל פירוק מיידי של קבוצות הריכוז (השותפות למונופול הממשלתי) – התנאים הבסיסיים לתשתית שתייצר ביקוש למקצועות טכנולוגיים ויצרניים.

יחד עם העשייה שלנו הנובעת מאהבת המקצוע ומהסירוב הנחוש שלנו לוותר עליו, ברור לנו כי  ללא ביצוע פעולות מקדימות אלו – אין לנו יכולת להבטיח עתיד של ביטחון כלכלי לבני הנוער שהוכשרו לעבוד “על הרצפה”. לעסקים הקטנים אין כל יכולת לתחזק עובדים כאלה ולבנות עבורם מעטפת של ביטחון כלכלי ותעסוקתי ארוך טווח – הכשרות מקצועיות ומפעליות, קידום ומימוש קריירה אישית וליווי משפחתי לזמן ארוך.

image005

רוב בני הנוער מכירים את המצב השורר בשוק התעסוקה בישראל ורק אלה שאין להם אלטרנטיבה מוצאים את עצמם בכיתות החינוך הטכנולוגי וממילא הרוב המוחלט מבינם אינם מגיעים למוסכים או במפעלים לאחר שירותם הצבאי אלא במקומות אחרים שאינם קשורים להכשרתם הבסיסית.

גם בנושא זה נציגי משרדי הממשלה מפריחים סיסמאות ומבזבזים את המשאבים של כולנו בתהליך של יחצנות חסרת תוחלת ומנהלים “קרבות” מיותרים בינם לבין עצמם.

ויש גם נקודות אור:

אנחנו כמובן, לא רק מדברים אלא גם עושים. השבוע סיימו נבחרי בתי הספר של משרד החינוך וכפרי הנוער את המחזור השמיני (!!!) של הכשרות המייסטר במכללת איגוד המוסכים בפרנקפורט.

הקבוצה הנוכחית שיקפה רמה גבוהה של תלמידים, התנהגות מופתית וייצוג ראוי של המדינה בחו”ל, רצינות והתמדה, וממוצע ציונים של מצטיינים. אנו כמובן גאים בהם ושמחים שהם מצאו את הדרך להאמין בעצמם ולהצליח.

image006

image007 

תחילת שנת הלימודים תשע”ז

בהזדמנות זו נרצה לאחל לילדי ישראל, למורים ולגננות המתחילים היום את שנת הלימודים, שנה בטוחה ופוריה.

 

לתלמידי המכונאות והאוטוטק שבחרו להשתלב בעולם המאתגר של ענף הרכב אנו מבשרים כי השנה משרד החינוך ותעשיית הרכב נערכים לשפר את מערך הלימודים ולהעניק לכם טעימה משמעותית ומעשית שתיערך במרכזי השירות והמוסכים הפרושים בישראל במגוון מקצועות ובליווי מחבק של כלל נציגי התעשיה.

image008

 

החיבוק הזה יוענק באהבה גם לתלמידי מערך החינוך התעשייתי במסגרת לימודי האוטוטרוניקה.

אנו מאחלים שנה פוריה ומודים גם לכלל מנהלי ובעלי מרכזי השירות שיקלטו השנה עשרת בני נוער בשכבות גיל שונות ושלמעשה משתלבים בפועל במפעל החינוך הטכנולוגי המקצועי שכה נדרש לעתידה ולחוסנה של מדינת ישראל.

אנו בטוחים שכלל השותפים יפיקו תועלת ממערכי הלימוד החדשים . בהצלחה !

שבוע טוב,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

איך קרה שאלפי בני נוער רוצים ללמוד מקצוע בגרמניה?

איך ירוויחו עובדי המדינה על חשבון שאר בעלי המכוניות בישראל?

פרסום ראשון: בגלל הפסדי החברות – מחירי ביטוח הרכב עומדים להתייקר

לבית המשפט נמאס משיטת מצליח

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
 עפולה – טייר פרו צפון

טייר פרו צפון עפולה ממוקם באזור התעשייה הדרומי של עפולה והינו סניף מרכזי המשרת את כל אזור הגליל והעמקים.

בסניף ניתן לבצע תיקוני פאנצ’רים ולרכוש צמיגים חדשים וגם לבצע כיוון פרונט לכל סוגי הרכבים.

בסניף תזכו לשירות אמין ואדיב ובעיקר מקצועי ללא פשרות.

סניף טייר פרו עפולה דוגל בשירות איכותי, מתן מענה מקצועי, וחווית קניה נוחה ואדיבה ללקוחותיו.

אתם מוזמנים להגיע לבדיקת מצב הצמיגים שלכם ללא כל עלות.

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות