איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 450

גיליון מספר 450עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 11 לאוגוסט 2016
IGA-LOGO
תקופת המעבר בין נורמות:
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

לאחר העבודה המאומצת בדיוני חוק רישוי שירותים ומקצועות לרכב, אנו נאלצים, במקביל לגיבוש עמדותינו ביחס לנוסחי תקנות החוק, לנסות למנוע ניסיונות למחטפים בחודשי הדמדומים שבין נורמות העבר לנורמות החדשות העולות מן החוק.

נראה כי בשבועות האחרונים, חלק משחקני השוק מנסים “לשפר עמדה” לקראת יום המחר. הנהלת איגוד המוסכים חווה “מתקפת” פניות מבוהלות ממרכזי שירות ומוסכים:

  1. כוונה ופעילות בהולה לצמצום מידי של רשתות מוסכי יבואנים ישירים. משמעות “הצלחת” הפעילות הנ”ל למוסכי השירות שהתקשרו לפני עשרות שנים, בתום לב, עם יבואן ישיר – הינה איום ממשי לאובדן הפרנסה, המוניטין ומפעל החיים של אותם עשרות בעלי מוסכים שיעלו ב”הגרלה” הנוכחית.
  2. חסימות נגישות למידע למוסכים המבקשים לרכוש מידע מיצרן רכב באופן ישיר.
  3. שימוש “חלקי” ופסול של סוחרי רכב (שהחוק החדש יחייב אותם ברישוי מסודר) בטופס גילוי נאות בניסיון להכשיר את “הסתרת” השיווק של כלי רכב שעברם – “אובדן להלכה”.
  4. העמדת קשיים לייבוא חלקי חילוף מקוריים ביבוא מקביל.
  5. העלאת מחירי ביטוח מקיף (למרות שהשנה היא שנת שיא בירידה בכמות גניבות הרכב).
  6. העלאת מחירי ביטוחי החובה למרות הרווח הגבוה המאפיין שוק זה.

image001

רפיון ממשלי ו-“יוזמות עסקיות” בחסות החוק:

פעולות מגמתיות אלו מתווספות  לכשלי האכיפה של משרדי ממשלה הממשיכים להתנהל באדישות נוכח הפגיעה הממוסדת בעסקים ובענף כולו. דוגמא מהזמן האחרון:

כידוע בקרב מוסכי המכונאות בישראל –  איסוף שמן משומש מהמוסכים הפך למקור הכנסה נוסף למיעוט החברות הריכוזיות העוסקות באיסוף שמנים משומשים לצורכי מחזור. אלה, על פי המידע שמגיע לאיגוד המוסכים, החלו פתע פתאום לגבות כסף מהמוסכים על פינוי השמן המשומש, כשהמחיר נקבע לפי הכמות שנאספת.

image002

מנכ”ל האיגוד התלונן למשרד להגנת הסביבה אודות הפעילות החדשה הנ”ל בטענה כי שוק זה סובל ממיעוט שחקנים וכי פעילות הגבייה החלה באופן הנראה בברור כפעילות מאורגנת ומתואמת. במענה לתלונה הציעה הממונה הרלוונטית במשרד זה כי המוסכים ייגבו מהלקוחות את עלות פינוי השמן בדומה לדמי אבטחה שנגבו בעבר בעסקים שחויבו לממן איש ביטחון בכניסה לעסק. משמע – משרדי הממשלה האמונים על יישום החקיקה – נמנעים מלהתערב, ומאפשרים “מימוש” מעוות לחוק ואף השתת הוצאות מיותרות על צרכנים. מובן שהאיגוד יעתור בשם המוסכים לממונה על ההגבלים ויפעל בדרכים נוספות בכדי להיאבק בתופעה המקוממת.

חוסר המעש של המשרד הממשלתי הזה למניעת פגיעה בעסקים הקטנים מצטרף ל”חבריו” הרבים המאפשרים ניצול כוח ריכוזי על גבם של עסקים קטנים ועשיית עושר ב”חסות” החוק. כזכור, המאבק בעמותת “מלר”ז” שניצלה סעיפי חוק לצורך “אכיפה” העסיק אותנו מספר שנים וגזל משאבים רבים מבעלי עסקים ומאיתנו עד שהגענו להצלחה המיוחלת ופעילותה נפסקה. אך סיימנו מאבק חשוב וצודק אחד, וכבר צצים לנו “גופים” חדשים הפועלים תחת סעיפים אחרים מחוקי הגנת הסביבה ויוצרים מהם “הצלחה עסקית” על גב בעלי המוסכים הניצבים חסרי אונים.

קיים חוסר סנכרון בין הצהרות הפוליטיקאים ושרי הממשלה לבין פעילות הרגולטורים הנותנת יד להעלאת מחירי התפעול לעסקים הקטנים מחד ולחסימת השווקים בהם הם פועלים, מאידך. זו בדיוק הנוסחה היעילה ביותר להעלאת יוקר המחייה בישראל.

image003

כך, כמובן, נפגע גם הציבור אשר נאלץ שוב ושוב לממן את תוצאות אוזלת היד והפינוק התעסוקתי של הרגולטורים הישראלים האחראים על העלאת יוקר המחייה ושחיקת הונו של הציבור העובד בישראל.

השבוע התפרסם פסק הדין בעניין ג’אן שיווק חלפים נגד חברת לובינסקי ושם משתקף באופן ברור אוזלת היד של הרגולטור (במקרה זה הממונה על ההגבלים – באותה תקופה נפגשנו רבות עם הממונה על ההגבלים ועם צוותה וטענותינו נדחו שוב ושוב…) שביד אחת “מחוקק” וביד השנייה נמנע מלאכוף את הרגולציה שהוא עצמו ייצר. דוגמא זו מצטרפת לדוגמת המפקח על הביטוח שייצר את “הסדר השמאים” ולא אכף אותו ועוד.

נזקי ה”כאילו” חקיקה לטובת הצרכן עלתה לצרכנים בישראל מיליארדי שקלים והפילה במקביל מאות בעלי עסקים מתחומים שונים שפעילותם נחסמה על ידי מתחרים מבית היוצר של אותם רגולטורים –  קבוצות הריכוז.

אלה הפכו למפלצות עסקיות הפועלות כטוב בעיניהם ללא גבולות וללא הפרעה. התוצאה משתקפת היום – צמיחה אפסית בכלכלה ויוקר מחייה בלתי סביר לכלל הציבור.

בימים אלה הוצאנו, ראשי ארגוני המשק מכתב התראה לראש ממשלת ישראל ובו התרענו על העבודה שרגולטורים אלה יצרו מציאות של אי-כדאיות לפתיחה ולעשיית עסקים בישראל. ראש הממשלה שלח לנו היום מכתב קצר המבטיח פעולות לתיקון קלקולי הרגולטורים שמינו הוא וקודמיו ונראה על פניו כי גם ראש הממשלה לא מסוגל למנוע את כוחם של הרגולטורים הנבחרים ושל שיטת הרגולציה הכלכלית בישראל מלהרוס את מנועי הצמיחה של הכלכלה הישראלית.

אנו מקווים כי שר התחבורה, מר ישראל כץ, ידאג הפעם לאכיפה דווקנית של חוק הרישוי בכל הקשור לפתיחת חסמי התחרות שנוסחו בחוק רישוי השירותים והמקצועות לרכב (ייבוא רכב, ייבוא חלקי חילוף, יחסי מרכזי שירות יבואן/יבואן, ביטול הסדרי מוסכי ביטוח ועוד) וכי לפחות בענף הרכב נזכה לסיכוי מחודש לצמיחה ולשגשוג.

רצ”ב תשובת נציג ראש הממשלה, מר אלי גרונר, לפניית ראשי הארגונים :

image004

image005

תקנות לחוק רישוי שירותים ומקצועות לרכב

בימים אלה נערכים דיונים ושימועים לתקנות שהכין הצוות המקצועי במשרד התחבורה לסעיפים הרבים של חוק רישוי השירותים והמקצועות לרכב בישראל ואנו חייבים לשבח את צוות משרד התחבורה הפועל ועמל יומן וליל בכדי לזרז את הליך החקיקה ואת רוח החוק.

צוותי האיגוד עובדים על טיוטות התקנות שפרסם משרד התחבורה לגופים הרלוונטיים ואנו מקווים שהתקנות ומנגנון האכיפה יביאו לרפורמה המיוחלת – תחרות ואטרקטיביות ללקוחות, נגישות למידע ולהתפתחות מקצועית, ביקוש למקצועות הרכב ותועלת לציבור בעלי הרכבים.

שבת שלום,

 

כתבות נבחרות השבוע:

לובינסקי לא תפצה על הסדר כובל

ח”כ איציק שמולי: “מינוי שרונה פלדמן לסמנכ”לית הפניקס – שחיתות עם רישיון”

הישג לרוכבים: בוטלה הכוונה לייקר את ביטוח החובה

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
מוסך אוטו דן 

מוסך אוטו דן בע”מ הינו מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה וחבר וותיק באגוד המוסכים.

המוסך נמצא באזור חיפה והקריות – ממוקם ברחוב תובל 2, חיפה / קריית חיים.

המוסך מספק שירותי מכונאות כללית לרכב ברמה גבוהה ומקצועית ביותר למגוון רחב של רכבים: 
  – מתוצרת יפנית.
– מתוצרת קוריאנית.
– מוצרת אירופאית.


בנוסף, המוסך מספק שירות הכנה והעברת טסטים לרכב.
 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות