איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 443

גיליון מספר 443עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 18 לאפריל 2016
מוסכי ושמאי הסדר – עדכון
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

בשבוע שעבר נערכה בלשכת סמנכ”ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה פגישה רבת משתתפים נציגי הגורמים השונים בשוק לרבות הרגולטורים,

במסגרת יישום הוראת וועדת הכלכלה לנציגי הממשלה למציאת פתרון מוסכם לתיקון כשל השוק המכונה – “הסדרי מוסכים” ו/או “הסדר השמאים”. פגישה זו, שארכה מספר שעות, שיקפה את הפערים בין השחקנים בשוק תיקוני תאונות הדרכים אך גם הניבה כך אנו מקווים חלק מן ההסכמות לגבי העתיד. לשמחתנו, המועצה לצרכנות הביעה באופן חד משמעי את תמיכתה בעמדת איגודי המוסכים והשמאים כי יש לבטל את ההסדרים ואת שיטת ההפניות וה-“שוחד”, אשר הורסת כל חלקה טובה הן בענף והן במהות המקצועית של תיקון תאונה ספציפית.

התפתחות הענף מוכיחה כי הצלחנו, מאז הקמנו את פורום התיקון הבטוח לפני כ- 13 שנה, לתקן כשלים רבים בתוך ה”בית”, וכי רוב הכשלים הנידונים היום הם תולדת אינטרסים של שחקנים אחרים בשוק. במהלך השבוע ועוד טרם החג, תיערכנה פגישות נוספות, ולאחר מכן נציגי הממשלה יערכו דיונים פנימיים ואנו נמתין לעמדתם המשותפת, כפי שתוגש לוועדת הכלכלה לתגובתנו.

איגוד המוסכים הוציא, לאחר הפגישה ושמיעת הנציגים האחרים, הצעה מאד מפורטת הנשענת על ניסיון רב שנים של בעלי מוסכים רבים, של שמאי רכב ותיקים, של ספקי חלקי חילוף, של גורמים העוסקים בנתוני ביטוח ועוד. להערכתנו ולאמונתנו, ההצעה הינה הוגנת ויישומה יביא לשגשוג של ענף ביטוח הרכב לכל העוסקים בו ולצרכן הישראלי בפרט. נעדכן שוב טרם יגיע הנושא להכרעה.

 

מעורבות כלי רכב דו-גלגלי בתאונות קטלניות

שנת 2015 התאפיינה בגידול חד ומשמעותי במעורבותם של רוכבי הקטנועים והאופנועים בתאונות דרכים קטלניות. לנוכח מגמה מתמשכת זו, נערכו מחקרים רבים. אף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הקימה פורום עבודה ומחקר שניתח פרמטרים רלוונטיים שונים שאף הפיק המלצות שונות כגון תוכנית הסברה, תיקון תשתיות ועוד. למרות פעילות מאומצת זו הכוללת גם בדיקות פתע בדרכים – המצב נותר מדאיג ביותר.

על כן, החלטנו ביחד עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לרתום את המוסכים החברים באיגוד שהמקצוע הוא גם תחביבם, למעורבות אקטיבית בצמצום התאונות ונזקיהן.

נפגשנו עם נציגי הרשות והחלטנו לבצע יחד את הדברים הבאים בשנת 2016 :

  1. מבצע הכן רכבך לקיץ בחינם – בימים הקרובים יקבלו החברים באיגוד מענף הדו-גלגלי חוזר בדבר ביצוע בדיקות בטיחות ללקוחותיכם לפני הקיץ, שתכלולנה :

א.      בדיקת בלמים.

ב.      בדיקת צמיגים.

ג.       בדיקת אורות.

המבצע יילווה בקמפיין משותף לאיגוד המוסכים ולרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שיעודד את בעלי הכלים ואת הרוכבים לבצע את הבדיקות במוסכים המורשים.

  1. ניידות הבטיחות של משרד התחבורה יתמקדו מספר ימים בכל חודש בכלי רכב דו-גלגליים להגברת האכיפה ולחיוב ביצוע תיקוני בטיחות לקטנוע/אופנוע.
  2. בעלי המוסכים, חברי ועד הענף, הביעו רצונם להיות “שגרירים” ולקחת חלק בימי שיא שהרשות תיזום או בפעילות מניעתית אחרת.
  3. בנוסף, הוצע על ידי חברי וועד הענף באיגוד כי יטופל נושא המיסוי לאביזרי הבטיחות בכדי לאפשר לכל רוכב ציוד ואבזור הגנה איכותי ובטיחותי.

 

נקווה שבהמשך השנה יחול שיפור בכמות תאונות דו-גלגלי ובכלל, ושנצליח יחד עם כלל הארגונים ועם ציבור הנהגים והולכי הרגל להפחית את הקטל הנורא בכבישי ישראל.

 

מכרזים

לפני מספר ימים נסגר מכרז רכבי השרים. גם הפעם, ולמרות הבטחות רבות מצד מנהל הרכב הממשלתי וחברת ענבל המספקת את שירותי התחזוקה לכלי הרכב הממשלתיים – המכרז מאפשר רק למרכזי שירות יבואני הרכב להשתתף בו (“…כי הנו מורשה לתיקון כלי רכב, מטעם משרד התחבורה, כי בידו אישור בתוקף מטעם היבואן של כלי הרכב, לפיו הינו מוסך שירות מורשה מטעם היבואן, וכי אישורים אלה, הן מטעם משרד התחבורה והן מטעם היבואן של כלי הרכב, יהיו בידו, ברציפות ובתוקף  לאורך כל תקופת ההסכם…”).

הפועל היוצא מוכר לנו עד זרא: יבואני הרכב נהנים, באמצעות מרכזי השירות שבבעלותם, גם מתחזוקת כלי הרכב הממשלתי ובנוסף ממכירת כלי הרכב על ידם. מאידך מרכזי השירות מספקים בדרך כלל את השירותים בתעריפים הפסדיים והמוסכים הכלליים – בחוץ.

בשנים האחרונות נוכחנו, כי שר התחבורה יכול לבצע רפורמות רבות אך אלה נעצרות בדרך כלל בכל הקור לשירותי  הפינוק של נציגינו בכנסת ובממשלה ונראה כי מה שדורשות הממשלה והכנסת בכל הקשור לתחרות ולהעדפה מתקנת – פסח על פקידות האוצר.

בעקבות המכרז הנוכחי קיבלנו תלונות ממוסכים ושלחנו שוב, תלונה לחברת ענבל ובקשה לשלב כל מוסך חוקי במכרז. תשובת הקרן הממשלתית טרם התקבלה ואנו נשקול האם לעתור שוב לבית המשפט בכדי לאכוף על הקרן לשלב את כלל המוסכים במכרז הנוכחי.

מכרז פומבי מספר 6/16 לבחירת מוסכים מורשים להתקנת מסנני חלקיקים במשאיות אשפה

המשרד להגנת הסביבה מפרסם מכרז נוסף, והפעם, כלל ארצי, להתקנת מסנני חלקיקים למשאיות האשפה הנעות במרכזי הערים. זהו המכרז השני הקשור לניסיון לצמצם את זיהום האוויר הנפלט ממשאיות מזהמות.

המשרד להגנת הסביבה, להבדיל ממשרד האוצר, שלח לנו מיד עם צאת המכרז את הקישור למכרז וזאת על מנת להפיצו בקרב המוסכים ולאפשר לכל מוסך שיחפוץ, לגשת ולהתמודד.

כך נראית דוגמא אישית של משרד ממשלתי ואנו מקווים שיום יבוא וגם משרד האוצר על אגפיו יתחבר וינהג כפי שמצופה ממשרד ממשלתי האמור לשרת את הציבור באופן שוויוני.

חג הפסח

הָא לַחְמָא עַנְיָא דִי אֲכָלוּ אַבְהָתָנָא בְּאַרְעָא דְמִצְרָיִם. כָּל דִכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכֹל, כָּל דִצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח. הָשַׁתָּא הָכָא, לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל. הָשַׁתָּא עַבְדֵי, לְשָׁנָה הַבָּאָה בְּנֵי חוֹרִין.

מאחלים לכם חג שמח מלא בהתחדשות ובפריחה ובשגשוג.

 

כתבות נבחרות השבוע:

109 כלי רכב הורדו מהכביש בשל ליקויים בצמיגים במסגרת מבצע לתקינות צמיגים

הרכב שלכם ניזוק בתאונה? ייתכן שבקרוב תידרשו להמשיך ולנסוע בו

נלחמים בפיח המסרטן: בקרוב – משאיות האשפה יזהמו פחות

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
לרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

 
אתר השבוע
מוצניק שרותי רכב ק”ש


אחים מוצניק (1991) שרותי רכב בע”מ
הוא מרכז שרות מקיף ווסוכנות מכירה מורשה מטעם היבואן לרכבי דייהטסו וסאנגיונג. מוסך אחים מוצניק החל לעבוד בשנת 1965 שהוקם ע”י מוצניק בנימין ,כעבור מספר שנים הצטרף אליו האח הקטן יותר מוצניק חנוך.
בעבר המוסך היה מוסך מורשה למספר רב של סוגי רכבים כגון: לנצי’ה ,דלתה, סובארו ,סוזוקי עד שחלקם הופסקו להיות מיובאים לארץ .
בשנת 1991 מוסך אחים מוצניק החל לפעול כחברה פרטית
בשם אחים מוצניק (1991) שרותי רכב בע”מ.

בשנת 1994 המוסך החל להיות מוסך מורשה יבואן לרכבים דייהטסו , סאנגיונג , דייהו וטאטא.
עקב סגירת היבוא של רכבי טאטא ושינוי המותג דייהו לשברולט קוריאה הופסקו מכירת הרכבים החדשים
אבל אצלנו במוסך עדיין מספקים שירות וחלקים מקוריים ואיכותים לרכבים אלו דרך יבואן הרכבים.

מ 2001 ועד היום המוסך הוא מורשה יבואן לרכבים דייהטסו וסאנגיונג
שמיובאים ע”י היבואן ” טלקאר ” . טלקאר היא היבואנית של רכבי: סאנגיונג , דייהטסו , קיה

בתאריך 5/2013 החל תהליך הקמת מרכז שרות מורשה לרכבי קיה KIA בצפון קרית-שמונה  שכולל עיצוב אדרכלי כולל של המרכז שרות בעיקר חזית המוסך והקמת משרד קבלה והמתנה בהתאם לתקני KIA MOTORS העולמית

במוסך קיימות מספר מחלקות מרכזיות תחת קורת גג אחת .

מחלקת מכונאות שבה מתבצעים טיפולים תקופתיים ,תיקונים והחזקה שוטפת לרכב לפי הוראות היצרן, באמצעות ציוד מתקדם ומגוון, המותאם לדגם הרכב, תוך שימוש בחלקים מקוריים .

מחלקת דיאגנוסטיקה ממוחשבת – המצוידת במיטב המכשירים לאבחון תקלות ברכבי סאנגיונג דייהטסו וגם ברכביים אחרים , במהירות ובדייקנות. לאחר איתור ואבחון התקלה מופנה הרכב למחלקה שבה מתבצע התיקון לפי הדיאגנוזה שנקבעה.

מחלקת חשמל רכב ומיזוג אוויר בה עובד צוות של בעלי מקצוע מוסמכים, המספקים את כל שירותי החשמל ומיזוג האוויר לרכב, באמצעות מכשור מתאים וידע מקצועי רב ועדכני.

מחלקת פחחות וצבע מהמתקדמות בתחום, ובה מכשור משוכלל לפתרון כל בעיות הפח והשלדה.
המחלקה עובדת על פי הוראות היצרן ונמצאת תחת מעקב ופיקוח צמודים.המחלקה מצוידת במעבדה עם מכשור ממוחשב מתקדם ליצירת צבע לפי מספרו מהיצרן.

המרכז עובד בהסדר עם חלק מחברות הביטוח, דבר החוסך טרחה מיותרת מצד הלקוח.

בבמקרה ואין למוסך מוצניק הסדר עם חברת הביטוח שלך, תקבל את אותם התנאים ( ואפילו יותר טובים ) של מוסך הסדר .

וכמובן גם מבצעת תיקוני צבע פרטיים וצד ג’ ללא הפעלת חברות ביטוח.

הטיפול המלא מבוצע על ידי צוות המחלקה במיומנות ובמהירות.

אולם תצוגה למכירת רכב חדש
להצגה  של הרכבים סאנגיונג , דייהטסו  עם תנאי אשראי נוחים ,מבצעים אטרקטיבים ואפשרויות לטריד-אין על הרכב הישן .

מכון בדיקה לפני קניה – מורשה משרד התחבורה – אשר מפורסם בכל אזור הצפון בעקבות המוניטין הטוב והקפדן שלו על מציאת כל  ליקוי קטן כגדול למען בדיקת מצבו האמיתי של הרכב שאתה מתכנן לקנות .

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות