איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 440

גיליון מספר 440עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 28 למרץ 2016
הצעת חוק רישוי השירותים לרכב –הסוף?
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

היום 28.3.2016 ,  מתכננים, חברי וועדת הכלכלה ונציגי הממשלה לסיים את הדיונים על סעיפי הצעת חוק רישוי השירותים לרכב.

טרם ניתן לסכם את כלל המשמעויות של אותם שינויים וחידושים ששולבו בחוק אך הליך החקיקה הארוך לימד אותנו כי חיי חברי הכנסת אינם שונים מחיי היום יום של השמאי – כולם מנסים להשפיע על תוצאות חוות הדעת שלהם ועל אופן הצבעתם.

החשש הגדול שלנו היה : כמו שקורה לתוצר עבודתם של  שמאי הרכב – שגם בקרב הזה המנצח יהיה בעל ההון והתיאבון.

החשש הזה אכן התממש בכנסת הקודמת עת הלחץ (על הפקידות ועל הח”כים) של החברות הגדולות ניצח ואצבעות ח”כים הונפו – בכלל החוקים שהיו קשורים לניסיון תיקון בענף הרכב והבטיחות בו – כנגד הצרכן, כנגד העסקים הקטנים וכנגד הבטיחות.

זו הייתה הסיבה שהנהלת האיגוד הבינה דאז כי עלינו להיערך מחדש ולהתנגד להשלמת הצעת החוק בהרכב הוועדה הקודמת.

לשמחתנו, הצלחנו לשכנע אז מספר מפלגות מן האופוזיציה ומהקואליציה  ואלה תמכו בהתנגדות להשלמת החוק בממשלת  המעבר הקודמת – הצעת החוק המתינה לדיוני הרכב של הכנסת הנוכחית.

לשמחתנו, במהלך העבודה על הצעת החוק בכנסת הנוכחית הצלחנו כבר להוכיח לחברי כנסת רבים כי יש לבצע תיקונים רבים בשוק הרכב הישראלי שסובל מכשלי שוק רבים הפוגעים בצרכן ובבטיחות בדרכים ושפוגעים בכלל העסקים הקטנים והבינוניים ובעיקר – בעתיד המקצוע.

לאחר שיסתיימו ההצבעות על סעיפי הצעת החוק, משרד התחבורה יאיץ את כתיבת התקנות לחוק ובתוך מספר חודשים יגישם לאישור וועדת הכלכלה.

אנו מקווים שאכן, לקראת סוף השנה הנוכחית, יצליח שר התחבורה, מר ישראל כץ,  להכריז על הצלחה בכינון רפורמה משמעותית מאד בתחום הסחר ברכב בישראל ובתחום השירות לצרכן הישראלי בכל ממשק : תחזוקה שוטפת, תיקוני שבר ותיקוני נזקי תאונות דרכים ובעיקר – הוגנות, שקיפות ובטיחות בדרכים.

החוק והתקנות לו יהוו את התשתית החוקית ליישום רפורמות מקיפות ואנו מעריכים כי תשתית זו תסייע בידנו לתקן להניע תחומים רבים:

פיתוח הכשרות מקצועיות מודרניות וברמה גבוהה. פתיחת  חסמים בתחומים רבים – מכרזי תחזוקה של גופים מוסדיים לעסקים קטנים. ביטול החסמים באספקת מידע וציוד לתיקון כל רכב מודרניים. פתיחת החסמים לתיקון נזקי תאונות – פוליסה וצד ג’ ועוד.

 

התנהלות השומרים :

לצערנו, נתקלנו במהלך הדיונים ברגולטורים הפועלים במרץ ובנחישות למען קבוצות המיעוט הריכוזיות בישראל ולדעתנו, יש לדאוג באופן מידי לנטרול ההשפעות על פקידי מדינה ועל רגולטורים מצד קבוצות ההון בישראל. השפעה זו הרסנית לכלל מרקם החיים של אזרחי ישראל והיא זו שהובילה ליוקר מחייה בלתי נסבל בתחומים רבים ולחסמי תעסוקה ולהרס של ממש במקצועות ריאליים חשובים ונדרשים לכל משק ומהווה סיכון לעתיד העסקים הקטנים והבינוניים בארץ.

 

מוסכי הסדר ושמאי הסדר

משום מה, הדיונים על פרק שמאות הרכב נדחה לסוף הליך החקיקה. היה ברור כי הדחייה אינה “תמימה” וכי הדיונים על פרק הרישוי והאכיפה על שמאי הרכב מעניינים מאד את חברות הביטוח המעוניינים להמשיך ולשלוט על תוצרי שמאי הרכב ושיש להם השפעה חזקה על תוצרי הפעילות בכנסת.

בימים האחרונים, בפתח תקווה קטן שהוביל חבר הכנסת דוד ביטן, ניסו נציגי איגוד שמאי הביטוח להגיע להסכמות עם המפקח על הביטוח ועם איגוד חברות הביטוח לביטול הסדר השמאים ולגיבוש הסדר חדש. בשלב זה, ככל הידוע לנו, חברות הביטוח חלוקת בדעתן אודות אופן השליטה על תוצר שמאי הרכב וחלקן עדיין אוחזות בדעתן כי שמאי הרכב לא צריכים להיות אובייקטיבים.

אנחנו, העברנו לחברי הכנסת ולנציגי משרד התחבורה, הצעה לביטול ההסדרים – שמאים ומוסכים, ולמימוש הסדר חדש שבו יעבור הפיקוח למשרד התחבורה שהינו, להבדיל מאגף שוק ההון, משרד אובייקטיבי בכל הקשור לאינטרסים הכלכליים של כלל הגופים המתפרנסים מנזקי תאונות דרכים.

הצעה זו, ככל שהיא דורשת ממשרד התחבורה פיקוח שוטף, היא הצעה טובה והגונה ויישומה יגרום לכך כי האינטרס של כלל הצדדים יישמר – כולל האינטרס של חברות הביטוח.

אנו ננסה לשלב הצעה זו בחוק רישוי השירותים לרכב, אך אם לא נמצא אוזן קשבת, בשל הלחץ הכבד שמפעיל משרד האוצר, נמשיך לקדם אותה באמצעים אחרים ועד שנגיע למטרה הנכספת – ביטול החסמים ותיקון בטוח.

רצ”ב מספר כתבות ששודרו השבוע אודות ההשפעות הפסולות על שמאי הביטוח:

  1. ערוץ הכנסת – חשבון פתוח: האם מופעל לחץ על שמאי הרכב? 21.3.16
  2. מה השמאים אומרים על התנהלות חברות הביטוח?
  3. כולם סתמו את הפה”: סוף לקומבינות של חברות הביטוח ושמאי רכב.

ענף הצמיגים

ענף הצמיגים רועש וגועש מאז שחברה מסחרית הצליחה לשלב בחוק “מוסך נייד” לצורך ביצוע החלפות צמיגים ותיקון תקרים באמצעות ניידת ולא במקום נייח.

הטיעונים בעד ונגד הפעלת ניידות צמיגים עלו רבות בשנה האחרונה ולמרות התנגדות משרד התחבורה ואיגוד המוסכים (מתוך חשש לפתיחת פרצה נוספת של תיקונים פיראטיים) – וועדת הכלכלה אישרה סעיף מיוחד שיאפשר בעתיד קבלת רישוי ורישיון להפעלת ניידת צמיגים שתחליף צמיגים ושתתקן תקרים בבית/חצרי הלקוח.

לאור המצב הנוכחי של הענף ואי הוודאות לגבי עתידו החליטו נציגי הענף לקיים מפגש באיגוד המוסכים.

לצורך כך, זימנו באופן מידי, מפגש לבעלי הצמיגיות באיגוד המוסכים, לצורך דיון מקצועי על עתיד הענף ועתיד המקצוע .

הדיון נקבע ליום ג’ הקרוב, 29.3.2016 בבית איגוד המוסכים בתל-אביב, בשעה 18:00 בערב.

בעלי הצמיגיות מוזמנים ומתבקשים להירשם מראש בכדי שנוכל להיערך מראש לכמות המשתתפים.

שבוע טוב,

רונן

 

 

כתבות נבחרות השבוע:

ערוץ הכנסת – חשבון פתוח: האם מופעל לחץ על שמאי הרכב? 21.3.16

מה השמאים אומרים על התנהלות חברות הביטוח?

כולם סתמו את הפה”: סוף לקומבינות של חברות הביטוח ושמאי רכב.

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
לרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

 
אתר השבוע
 רשת הצמיג דודי נאסה

החברה הוקמה בשנות התשעים ותחום עיסוקה הוא יבוא צמיגים ושיווקם,
בעלת זיכיון ליבוא צמיגי VIKING  , SPORTIVA  המיוצרים בחברת CONTINENTAL  גרמניה  וצמיגי MARANGONI MADE IN ITALY .
כמו כן החברה מייבאת  צמיגים ביבוא מקביל לכל מותגי הצמיגים בהרכבה ראשונה .O.E.M
בין מותגי העל המיובאים: MICHELIM  , BF , BRIDGESTONE , CONTINENTAL , GOODYEAR , DUNLOP , PIRELLI , FALKEN , YOKOHAMA , TOYO , KUMHO , HANKOOK , NEXXEN  וכ”ו.

חברת “הצמיג” מפעילה את מוקד שירות תיקוני הצמיגים מבין המקצועיים ביותר בישראל.
כחלק מהשירות ללקוחות אסטרטגיים אנו מפעילים רשת צמיגים לעשרות לקוחות, בדגש על רמת השירות, האמינות והמקצועיות (כ- 80,000 כלי רכב מטופלים דרך מוקד “הצמיג”).

החברה משרתת את מיטב ארגוני הרכב הגדולים בישראל, כגון: חברות ליסינג, הייטק, הסעות, מועצות מקומיות, עיריות, מוסכי שרות מרכזיים, יבואני רכב ומרכזי תיקון תקרים מובחרים.

במסגרת שירות הלקוחות ניתן לקבל שירותים נוספים, כגון: כיווני פרונט, יישור חישוקי מגנזיום, שירות לכלי רכב ממוגני ירי.
בנוסף ניתן לקבל טיפול ושירות חדשני במערכת TPMS .

חברת הצמיג דודי נאסה מפעילה רשת של צמיגיות לשרות מאות לקוחות, כל הפניות בנושא צמיגים ומצברים המופנות למוקד הצמיג דודי נאסה, מנותבות לנקודת השרות הקרובה והנוחה ביותר לצורכי הלקוח.

מוקד הצמיג דודי נאסה מאוייש בבעלי מקצוע שהוכשרו והוסמכו בארץ ע”י משרד התחבורה ובחו”ל ע”י יצרני הצמיגים המובילים בעולם.

חברת הצמיג דודי נאסה תעשה הכל למצוא עבורך את הפיתרון המקצועי והמסחרי.

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות