איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 429

גיליון מספר 429עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 13 לדצמבר 2015
IGA-LOGO
ענף הרכב – כללי התנהגות
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

בשבוע שעבר התייחסנו למקצוע שמאות הרכב המחייב כללי התנהגות מסוימים כתנאי לרישיון השמאי ולסוגיית ניגוד העניינים הקבוע בו מצויים שמאי הרכב בישראל. בהמשך להתייחסות אודות נושא זה, השתתפתי בשבוע שעבר ביום עיון שערכה יחידת אתג”ר, היחידה המשטרתית המטפלת בפשיעת הרכב ושמשימתה העיקרית היא למנוע ולצמצם את הקף גניבות הרכב בישראל.

כזכור, נציגי איגוד המוסכים עמלו רבות ביחד עם מפקדיה הקודמים של היחידה על ניסוח החקיקה המסמיכה את פועלה של היחידה לפני כעשור ובנוסף, חברינו סייעו רבות ליחידה – לתכנן ולהצליח להפחית את כמות גניבות הרכב האדירה בשלהי העשור הראשון לשנות האלפיים. יחד עם זאת לאיגוד ביקורת רבה אודות פרשנות היחידה ל“חוק הגבלת השימוש ורישום פעולות בחלקי רכב משומשים (מניעת גניבות), תשנ”ח-1998” , פרשנות, שלדעתנו המקצועית והמשפטית, מונעת אכיפה ויעילות בכל הקשור לפרקטיקת האובדן להלכה ולראייה אין תוצאות משמעותיות בשנים האחרונות בכל הקשור לגניבות הרכב בישראל ולסחר בחלקים גנובים. דעתנו ידועה בנושא זה ואנו גם סבורים שלולא הפרשנות השגויה שאינה מאפשרת אכיפה על חברות ביטוח, שמאי רכב, סוחרי רכב וכד’ – גניבות הרכב היו ממשיכות להצטמצם באופן משמעותי. כאמור, בשנים האחרונות הקף גניבות הרכב אינו יורד משמעותית ולעיתים אף עולה באופן יחסי לשנה הקודמת.

ביום העיון, העברתי מצגת לנציגי היחידה ובה העשרתי את הידע שלהם בנושאים שונים המשיקים ושמשפיעים על הסחר בחלקי חילוף גנובים ועל הבטיחות. אני סמוך ובטוח כי לולא היחידה הייתה פועלת לאכיפת מהות החוק בדרכים ובאופנים שונים ומגוונים – פשיעת הרכב הייתה מצטמצמת באופן משמעותי.

חלקו של יום העיון התמקד כמובן באופן עריכת השומות לנזק חלקי ולנזקים טוטאליים – בחלק זה של הדיון ראינו הכיצד שמאי רכב ספציפי נוקב בערכים שונים לערכי שעות עבודה בהם הוא נוקב לשומות של נזק חלקי בהם הרכב מתוקן במוסך חוקי, וכיצד הוא “ממציא” מחירי חלקי חילוף וזאת בכדי להפחית את עלות הנזק וכל זאת בכדי ששרידי הרכב יוכלו להיסחר כ”אובדן להלכה” ולא כ” אובדן גמור” (טוטאל לוס). פעילות כגון זו של שמאי רכב מבוצעת בד”כ בגין ניגוד העניינים בו נמצאים שמאי הרכב בשנים האחרונות ולצערנו, אנו עדים בשנה האחרונה (לאור הצלחת איגוד חברות הביטוח בתיקוני החקיקה שנערכו לאחרונה – “חוק הגבלת השימוש ורישום פעולות בחלקי רכב משומשים (מניעת גניבות), תשנ”ח-1998” ו תיקון תקנה 309 ) להגברת הלחץ על שמאי הרכב להפחית עלויות של נזקים – הן לתיקון והן להגדרת הנזק לצורכי סחר בשרידי רכב שנפגע קשה בתאונה.

מבקר המדינה, כזכור, ביצע עבודה מקיפה בכל הקשור לטיפול יחידות הממשלה לצמצום התופעה ופרסם בשנת 2014 דו”ח חמור מאד שדרש ממשרדי הממשלה לתקן את הליקויים. היחידות הללו, כאמור, הביאו לכנסת “תיקוני חקיקה” שנכנסו לתוקף בסוף שנת 2014, תיקונים אלה, כאמור, מתקנים מאומה ועולם כמנהגו נוהג.

כנס הרכב – הענף להנדסת רכב בלשכת המהנדסים

השבוע גם השתתפנו בכנס החשוב והמעניין שעורך מידי שנה תא הרכב של לשכת המהנדסים בשיתוף אגף הרכב – משרד התחבורה.

במסגרת הברכות המסורתיות לכנס חשוב זה ולפעילות החשובה שעושה הלשכה בתחום הרכב, העליתי שוב את הצורך של בכירי המשרד להתנתק מהציניות שמובילים פקידי האוצר וחבריהם למועדון ההון-שלטון ולהתחבר לערכי הציונות שבה חשוב לנו מעתיד מקצועות הרכב והשימוש שעושים בהם, מעתיד ההכשרות המקצועיות, מעתיד ההון האנושי ומהבטיחות בדרכים. העשור האחרון מוכיח לנו, שהציניות (ציונות?) הכלכלית שהובילה את עם ישראל לייצר שיא עולמי מבזה בהיקף פושטי יד ועוני בקרב ילדים, תייצר לנו גם את אובדנו של ענף תחזוקת הרכב והבטיחות בדרכים.

 

 

נוהל “חיבוקי” של חברות הביטוח – פרק ב’ ולא סופי

בהמשך לכללי ההתנהגות הציניים עליהם אנו מדווחים, בשבוע שעבר פרסמה לשכת סוכני הביטוח את הטקטיקה החדשה לניתוב לקוחות ל”מוסכי הסדר צד ג'”, ניסיון נוסף של סוכני הביטוח ואולי בעידוד חברות ביטוח המעוניינות “לחבק” נזקי תאונות צד ג’, לבצע את האסור עליהם – ניתוב לקוחות לנותני שירות ספציפיים ולהתערבות בוטה בתחרות בין המוסכים.

בפעם האחרונה שבוצע ניסיון דומה, פנינו לממונה על ההגבלים בבקשה למנוע את הנוהל ואת הביצוע ולאחר מספר חודשים בוטל הנוהל. אנו מקווים שגם זו הפעם, יוזמה זו תבוטל וכי ניסיונות הפגיעה וההתערבות בשוק התחרותי של המוסכים החופשיים ובשוק החופשי בכלל – יבוטלו שוב.

שבוע טוב,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

ענף המוסכים-לאן ?

בשל השינוי באמצעי הלחימה: חיל החימוש ייקרא חיל הטכנולוגיה והאחזקה

מי בוחר את שמאי הרכב? מה עושים במקרה של מחלוקת? ומה קורה אם יש מחלוקת בין השמאי למוסך?

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע
 
מוסך השבוע - איציק בן חיים

איציק בן חיים שירותים טכניים בע”מ- מכירה ושירות למלגזות וכלי שינוע

מתמחה באספקת שירותי תחזוקה ותיקונים עבור כלי שינוע חשמליים באזור הצפון, מזה למעלה מ-20 שנה. החברה מספקת שירותים אלו עבור ציי כלי שינוע של מפעלים ומוסדות תעשייתיים גדולים, בעזרת מוסך מרכזי הממוקם ביישוב מסד וניידות שירות לביצוע עבודות בשטח.

• מוסך מקצועי
• שדרוג מלגזות     • שירותי רישוי שנתי למלגזות ולטרקטורים
• ניידות לטיפולים בשטח     • מכירת והשכרת מלגזות ורכבים תפעוליים >>>
• השכרת מלגזות חשמליות >>>     • טרייד אין לכלי שינוע חשמליים
• טיפול במטענים למצברים

בין לקוחותיה של החברה נמנים:  בית חולים נהריה, בית חולים העמק בעפולה, זוגלובק – שלומי, עוף טוב – בית שאן, לוג – עמק הירדן, ארקל – בית זרע, מילוטל, דוקרט – כפר מסריק, קופת חולים כללית, ליוור – קריית אתא,  ועוד.

אם אתם זקוקים למלגזות ולשירותי תחזוקה שונים, חייגו עכשיו: 6780915 – 04 . אנו נמצאים כאן בשבילכם עם המענה המקצועי והציוד החדשני!

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).

אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות