איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 421

גיליון מספר 421עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 15 לאוקטובר 2015
IGA-LOGO
מכרז ביטוח רכבי עובדי מדינה
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודcolor-forwardtofriend-96ערוץ הרכבעקבו אחרינו
עקבו אחרינובקרו באתר האיגודכתבו לנוערוץ הרכבעקבו אחרינו
     

בימים אלו, הסתיים אחד המכרזים בגדולים ביותר בביטוח רכב חובה ומקיף במדינה, כשהמדובר בביטוח לכ- 77,000 כלי רכב בבעלות פרטית של עובדי מדינה. הפרמטרים שנבחנו הם עלות הפוליסה, תנאים נלווים ותנאי כיסוי לנזקי תאונות. אין המדובר באזרחים- מבוטחים “רגילים” אלא באלו השומרים על השמנת.

כמדי שנה, הוציאה דוברות משרד האוצר הודעה לעיתונות ומצרפת ציטוט של בכיר באגף החשב הכללי : “המכרז מבטא את הדגש שמעניק אגף החשב הכללי לעידוד התחרות ושיפור השירות לציבור המבוטחים. רמות השירות והכיסוי לעובדי המדינה שנקבעו בתנאי המכרז ייאכפו גם השנה באמצעות “מוקד תלונות” שיופעל לאורך תקופת המכרז”.

אנו כבר התרענו רבות על כשל החיבור הזה בין עובדי המדינה האמורים לפקח על חברות הביטוח ולבין התנאים המפליגים שהם מקבלים יחסית לשאר אזרחי המדינה ותהינו איך עדיין לא קם יועץ משפטי (שגם נהנה מהטבות אלה?) ואוסר על קבלת הטבות מפליגות יחסית לשאר האזרחים ו/או שאוכף השוואת תנאים לאזרחים הרחוקים מהצלחת.

ברור לכולנו מהיכרות רבת שנים עם נבכי שוק ביטוח הרכב בישראל כי התנאים המפליגים להם זוכים עובדי המדינה הם יותר “טובת הנאה” מאשר תחרות וכי אין בישראל כל אזרח ו/או עמותה ו/או חברה מסחרית וכד’ שיכולים ליהנות  מ– “… תחרות ושיפור השירות לציבור המבוטחים” וזאת למרות שכל שנה מספרים לנו עד כמה תנאי המכרז הנ”ל ותוצאותיו מעודדים תחרות ושיפור שירות. אנו מוצאים כי העובדות הפוכות לחלוטין ונציג מספר דוגמאות :

  1. הפרש עלות הפוליסה לשימוש כל נהג – עד 18% תוספת לעלות הבסיסית. ברוב הפוליסות שאנו מכירים ההפרשים גבוהים בהרבה ומגיעים לעיתים לאלפי ₪ בשנה.
  2. עלות השתתפות עצמית בשימוש במוסך הסדר או פרטי – עד 450 ₪ . בחברת הביטוח שזכתה זו השנה (2015) לבטח את רוב כלי הרכב של עובדי וגמלאי המדינה, הפרשי הניתוב למוסכי הסדר למי שאינו מבוטח בפוליסת עובדי מדינה עלולים להגיע גם לאלפי שקלים – כלי ניתוב שברובו המוחלט מצליח להשאיר את תיקון הנזק אצל הנתבע עצמו – מוסך ההסדר של המבטחת. השתתפותה של החברה וזכייתה במכרז לא תשנה עובדה זו אם אינך עובד מדינה סביר להניח שלא יהיה לך כדאי לבחור מוסך פרטי ו/או תיקון או חלקי חילוף המבוססים על שיקול דעת מקצועי של מוסך אובייקטיבי ועל צורכי ההשבה לקדמות של הרכב.
  3. ביטוח חיים ונכות “מובנה” בעלות של 180 ₪ לשנה לכיסוי של 120,000 ₪ למקרה מוות או נכות. תוספת שאינה קיימת בפוליסה התקנית הרגילה לרכב ושלא תוצע לצרכן פרטי המעוניין לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיף.
  4. כיסוי ע”ס 600,000 ₪ לנזקי צד ג’ – כנראה שרק עובדי מדינה יכולים להזיק באופן טוטאלי לרכבי יוקרה מבלי להוסיף על כך תשלום ברכישת הפוליסה. רוב ביטוחי צד ג’ למבוטח הרגיל מעניקים כיסוי של עד 350,000 ₪ ללא תוספת תשלום.
  5. רכב חילופי מהיום הרביעי לתיקון ע”ח חברת הביטוח ולא ע”ח מוסך ההסדר.
  6. ביטול השתתפות עצמית למקרה נזק ברכב החליפי.
  7. שירותי דרך וגרירה ללא תוספת תשלום !!!
  8. לחברת הביטוח אסור לבקש בדיקת מיגון מיותר מ- 4% מהמבוטחים !!! ובכל מקרה במידה ויידרש שיפור באמצעי המיגון – חברת הביטוח תממן אותו. הלקוח הפרטי יישלח לבצע בדיקת מיגון ולעיתים קרובות גם יצטרך להשקיע בעצמו מאות שקלים בשיפור המיגון של רכבו.
  9. ביטול השתתפות עצמית על פיצוי עבור ירידת ערך !!! כלל הציבור ישלם 1.5% השתתפות עצמית לרכיב זה.
  10. כיסוי שבר או נזק לשמשות – כלול במחיר.
  11. הכיסוי יכלול ביטוח מלא לחלפים חדשים ומקוריים בגין נזקים לרכב שגילם אינו עולה על שנתיים ללא תוספת פרמיה.
  12. כללי שירות – מענה מהיר, תשלום כיסוי מהיר, קנסות למפר תנאי שירות זה או אחר.
  13. ועוד….

אלה הם עיקרי תנאי האקסטרא להם זוכים עובדי המדינה וביניהם עובדי הפיקוח על הביטוח במדינת ישראל  – תנאים רחוקים מאלו שיכול להשיג מי שאינו עובד מדינה בישראל.

נתונים אלה מספרים לנו את הסיפור האמיתי:

  1. מדינת ישראל מוצאת כי חשוב מאד להתקין חלקים חדשים ומקוריים ברכב שגילו אינו עולה על שנתיים ומחייבת את המציע לעמוד בתנאי זה. יחד עם זאת הזרוע השנייה של משרד האוצר (המפקח על הביטוח), שינתה את תנאי הפוליסה התקנית ואפשרה לחברות הביטוח בישראל לשלם לשאר הציבור עבור חלקי חילוף חדשים אך לא מקוריים לכלי רכב שגילם אינו עולה על שנתיים.
  2. ההיגיון הכלכלי מחייב  שחברות ביטוח מייצרות סבסוד צולב כדי לעמוד בתנאי המכרז, ואנו, המבוטחים סוג ב’ משלמים יותר בכדי לכסות את ההטבות הנ”ל.
  3. מדינת ישראל מעידה על התנאים החשובים למבוטח ולא עושה מאומה בכל הקשור לזכויות המבוטחים שאינם עובדי מדינה. די להשוות את תנאי השירות והטיפול בתקלת שירות לה זוכה מבוטח עובד מדינה אל מול הטיפול בתקלת שירות של מבוטח רגיל הנאלץ לעיתים להתמודד חודשים רבים עד קבלת מענה מהמפקח על הביטוח ו/או שנאלץ לבלות חודשים ואף שנים בבתי המשפט.
  4. מדינת ישראל יודעת לדרוש וגם לקבל בכל הקשור לתנאי מקבלי השכר מתשלומי המיסים שלנו וממשיכה לייצר עיוותים ופעולות המתאימים למשטרים לא מוסריים ולא דמוקרטיים.

כאמור, אנו שלחנו מספר רב של מכתבים לנציגי משרד האוצר ולשרי אוצר רבים המשקפים את העיוות הנ”ל. אך, כנראה שמאחר ואין לנו כלי ומנגנון דומה לזה של החשב הכללי כנגד חברות ביטוח – לא קיבלנו עד היום כל מענה.

ברור לפיכך, האינטרס של הנוער להתמקצע במקצועות הנדרשים על ידי המעסיק הממשלתי המעניק תנאים ישירים ועקיפים על חשבון שאר הציבור, ומדוע מתמעט הביקוש למקצועות חופשיים ולעיסוק עצמאי ויצרני במדינת ישראל מודל 2015/6…

 

החינוך הטכנולוגי – יש עתיד ?

השבוע נחשפנו שוב למאבק שמנהלות המכללות הטכנולוגיות בישראל כנגד משרד הכלכלה בטענות שונות ומגוונות שעיקרן חוסר תמיכה ואפליה לרעה המנתבת לטענתם  את הביקוש לתעסוקה ולהכשרות למקצועות אחרים ובכך מפקירה המדינה את כלל התעשיות הטכנולוגיות בישראל ואת עתידם.

מתוך : דמרקר, 15.10.15″המלחמה בין משרד הכלכלה…”, ז’נאן בסול

אנו אמנם נאבקים על עניינים שונים בכל הקשור להכשרות מקצועיות ולהתאמת ההכשרות לתעשיית הרכב והמוסכים בישראל, אך קיים דמיון רב בין טענות המכללות העולות בכתבה לבין הצרכים שלנו והמסקנות דומות :

  1. התעשייה צריכה לבנות את מודל ההכשרות, ואילו המדינה צריכה לשרת את התעשייה בתקציבים ובמתן סיוע אופרטיבי בלבד.
  2. הפרופיל האקדמי של הסטודנט חייב להתאים לתנאי ההסמכה והלימודים, לצורך הצלחת התרומה לתעשייה והשתלבות פורה של התלמיד בה.
  3. המדינה חייבת לתת דגש על תקציב רב היקף למעבדות מודרניות בכלל המכללות לרכב בישראל, המתאימות לכלי הרכב בחדישים ביותר.
  4. רצוי להקים גוף עליון כדוגמת המל”ג (המועצה להשכלה גבוהה) שיתאם, יתכנן, יקשר ויפסוק בכל הקשור לחינוך טכנולוגי וזאת באופן עצמאי ובלתי תלוי.

מהכתבה המצורפת כאן וממילא מתוך הידוע לנו מהכרותנו עם שוק הרכב, עולה בבירור הסכנה העומדת בפני מדינת ישראל אם אכן תימשך ההזנחה של כלל המקצועות הטכנולוגיים והמקצועיים בשנים הבאות.

 

הכן רכבך לחורף 2015/6

האיגוד נערך לספק מדבקות ושיווק למצבע “הכן רכבך לחורף” שיתחיל בתחילת חודש נובמבר 2015 ויימשך עד לסוף חודש פברואר 2016.

ניתן אם כך להשיג מדבקות ופלייארים לטובת לקוחות המוסך בסניפי האיגוד ו/או בהזמנה טלפונית מהסניף הראשי של האיגוד בתל-אביב (שמחה אסלן).

כזכור, אנו מעודדים מזה שנים רבות לבצע את הבדיקות ללא כל תשלום. מאז התחלנו במבצע השנתי, מגיעים לבדיקות אלה למוסכים החוקיים בישראל כ 10% מכלל בעלי הרכב במדינה. אנו מקווים כי השנה, כבכל שנה, הדרישה של הלקוחות – ובהתאמה של המוסכים – תגדל וכך נהנה כולנו מכלי רכב בטוחים ומוכנים לאתגרי החורף בכבישים. זכרו, ניתן להשיג אצלנו גם את אישורי בדיקות החובה למשא כבד ולאוטובוסים.

מזכיר למוסכים לבצע בדיקות ופעולות מכינות לחורף בתוך המוסך – מרזבים, תעלות וכד’ על מנת למנוע מפגעים סביבתיים ובטיחותיים באולמות העבודה ולאבטחת יעילות העבודה במוסך גם בחורף.

שבת שלום,

רונן

 

כתבות נבחרות השבוע:

משחור לירוק: כך שומרים על מים ממוחזרים

המדינה תאפשר יבוא מקביל של רכב מסחרי במסלול מהיר

המלחמה בין משרד הכלכלה למכללות הטכנולוגיות: “ישראל מזניחה את ההון האנושי הטכנולוגי”

>>>>>נוהל פתיחת מוסכים מומחים<<<<<
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה, הטכנולוגית לרכב, לחצו כאן

הרשמה
 
אתר השבוע

מרכז שירות גשר כרמיאל

הינו מוותיקי המוסכים באזור כרמיאל, והוא פעיל משנת 1978. מרכז גשר פועל כמוסך מורשה מאזדה משנת 1994, ומורשה פורד משנת 2006. צוות המוסך מונה אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב שנים, אשר מוכרים ביכולתם המקצועית ובמתן מענה איכותי ומהיר לפתרון בעיות ולטיפול בכל סוגי הרכב. במרכז שירות גשר כרמיאל מחלקות שונות לביצוע כל סוגי הטיפולים והתיקונים תחת קורת גג אחת. אין צורך יותר להתרוצץ – אנו נדאג לכל הדרוש לרכבך מאלף עד תו. במרכז השרות גשר קימות המחלקות הבאות:מחלקת מכונאות, מחלקת חשמל ומיזוג אוויר, מחלקת דיאגנוסטיקה ומחלקת פחחות וצבע (בצבעי מים ידידותיים לסביבה בהתאמה לצבע המקורי) מחלקת צמיגים כווני פרונט שטיפת רכב ידני ומחסן חלקים ( שנניתן לרכוש חלקים גם מבלי לטפל במרכז השרות).

בזמן הטיפול תוכלו ליהנות מפינת ישיבה נעימה עם קפה וכיבוד קל, ולקבל הסברים על הרכב ועל הטיפולים מהמנהל המקצועי של המוסך, מאיר. לחילופין אתם יכולים לנצל את שירותי הסעת הלקוח בכרמיאל כדי שתוכלו להמשיך בסידורים בעיר או בבית מבלי להתעכב, ובתום התיקון נדאג גם להחזירכם. במקרה של נזק הנגרם מתאונה אנו מתחייבים לתיקון הרכב בחלפים מקוריים ואספקת רכב חלופי, כמו גם עזרה בהשתתפות עצמית (הנחה בדומה למוסכי הסדר).

נשמח לראותכם בחוג לקוחותינו ולספק לכם שירות אישי ואמין.

 
Ecar-Red-BannerYouTube-LogoFACEBOOK-LOGOGreenP-iga4u 

IGA
IGAתיאור: תיאור: image06המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים”) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.

אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.

חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות