איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 408

גיליון מספר 408 עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 26 ליוני 2015
IGA-LOGO
מוסך מומחה – כניסה לפיילוט:
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו
בקרו באתר האיגוד
בקרו באתר האיגוד
color-forwardtofriend-96
כתבו לנו
ערוץ הרכב
ערוץ הרכב
 
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו

מוסך מומחה – כניסה לפיילוט:

בהמשך למדווח בשבוע שעבר, התכנסו השבוע באיגוד כמה עשרות בעלי מוסכים המעוניינים להשתתף בשלב הנסיוני הראשוני להקמת מתווה המוסך המומחה, צוות הנהלת האיגוד, וצוות הנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, לערב מיוחד בנושא.

הערב כלל הרצאה והנחיות של מר אלכס טרכטנברג מאגף הרכב במשרד התחבורה שהסביר את מטרות התהליך, את הסטנדרט הבסיסי הנדרש בכדי להשתתף בפיילוט ואת אבני הדרך להנעת התהליך.

מוסך מומחה – כניסה לפיילוט:

בעלי המוסכים הפנו שאלות הבהרה רבות למנהלי אגף הרכב ואלה אמורים לספק תשובות בקרוב וכן להתחיל בבניית מסד התשתיות הארגוניות הראשון בכדי להתחיל את הפרויקט. בשלב זה ביקשו כ-25 בעלי מוסכים בפריסה ארצית להשתתף בפרויקט הניסוי (פיילוט).

מדדי הצלחת הפיילוט יורגשו ע”י המוסך עצמו: שיפור תהליכים; יטוב כמות ורמת הכניסות למוסך; בקרה על שביעות רצון הלקוחות ועל רמת התיקונים שהוענקו ללקוחות המוסך.

מעבר לכך, צוות משרד התחבורה יחד עם הצוות הניהולי של האיגוד יעבד תכנית מדדים למעקב ולהפקת לקחים בכדי שנוכל בעתיד להפוך את עניין המומחיות והנגישות למידע ולהכשרות – זמין לכלל המוסכים בישראל.

 

הגורמים לעליית מס’ הנפגעים בתאונות דרכים – דיון בוועדת הכלכלה

השבוע נערך דיון בוועדת הכלכלה בראשות היו”ר ח”כ איתן כבל אודות העלייה בכמות ההרוגים בתאונות הדרכים יחסית לנתוני אשתקד. אנחנו, כזכור, העברנו לחברי הועדה נייר עמדה ובו שלושה עיקרים בסיסיים בכל הקשור לבטיחות ולתקינות הרכב, שאנו מאמינים כי מימושם יפחית את כמות הנפגעים מתאונות הדרכים בישראל: טיפול בתופעת האובדן להלכה, מיגור תופעת התיקונים הפירטיים; הגדלת כמות הניידות וכמות בדיקות תקינות כלי רכב בכבישים.

תאונת דרכים

מספר ח”כים התייחסו לנייר העמדה שלנו בדיון, לרבות היו”ר ח”כ כבל שבעצמו היה שותף ושסייע לקדם את ענייני הבטיחות ברכב בשנים קודמות. ואנו לא שכחנו שכבר בשנת 2007 הובטח לו על ידי בכירי משרד התחבורה כי הם מטפלים בעניינים אלו – ועד היום, דבר לא השתנה.

הדיון ארך מספר שעות וניכר כי יו”ר ועדת הכלכלה הנוכחי נחוש להיות מעורב ולקדם את נושאי הבטיחות בדרכים.

אנו מקווים ומייחלים כי זו הפעם גם נזכה לראות תוצאות.

 

תחילת עבודות הקמת הרכבת הקלה בת”א

פרסום מתווה העבודות להקמת הרכבת הקלה בת”א מדיר שינה מעיני בעלי עסקים רבים בתל-אביב ובכללם מוסכים מאיזורי “תושיה” ,”מונטיפיורי”, אזור רחוב יגאל אלון וכד’, המיועדים לספוג שינויי תנועה וחסימת רחובות רבים שיקשו על גישת הלקוחות למוסכים, עד כדי סיכון קיומם העתידי של העסקים הפועלים בסביבה.

רכבת קלה

לשכת העצמאים בישראל פרסמה עצומה, שגובשה על ידי נציגי כלל ענפי העסקים הקטנים בתל-אביב – לעיונכם.

הנהלת האיגוד תפרסם שבוע הבא מועד לכינוס חירום של מוסכים לבחינת צעדי הארגון ומינוי וועד פעולה מיווחד לעניין.

 

תשלום אגרת רישיון וטסט באיננטרנט

כידוע, מערכת המחשוב של משרד הרישוי מקושרת באופן מקוון לכלל מכוני הרישוי. משרד התחבורה עדכן השבוע כי ניתן, החל מיולי השנה משמע עוד ימים ספורים, לשלם את רישיון הרכב באמצעות האינטרנט ולגשת מיד לבחינת רישוי (טסט) מבלי להמתין לקבלת רישיון משולם בדואר. התקדמות טכנולוגית זו המגלמת שירות טוב ויעיל יותר לציבור ולמנוע ממנו המתנות ותנועות מיותרות היא ברוכה, וחשוב וכדאי שתעדכנו את לקוחותיכם.

רישוי רכב

רצ”ב הודעת סמנכ”ל תנועה בכיר, מר אבנר פלור בנושא.

 

טיפול בתלונות כנגד חברות הביטוח

השבוע עלתה לדיון בוועדת השרים הצעת החוק הפרטית של חברת הכנסת קסניה סבטלובה המציעה להכפיף את חברות הביטוח ואת הבנקים לחוק הגנת הצרכן. כצפוי, חברי הממשלה החברים בוועדת השרים לחקיקה (בהצבעה חשאית) – הצביעו נגד תמיכת הממשלה בהצעת חוק זו. ממשלה זו, מסמנת לנו ככר בימיה הראשונים כי אשר יגורנו – בא לנו, ומה שהיה הוא שיהיה בכל הקשור לתמיכת הממשלה בעיוותים חברתיים ואזרחים באופן זהה לקודמותיה.

טיפול בתלונות כנגד חברות הביטוח

השבוע, קיבלנו מעו”ד המטפל בצרכנים פרטי כמה תלונות שהועברו לטיפול המפקח על הביטוח ולצערנו, קיבלנו אישוש נוסף למה שאנו מכירים כבר שנים רבות – נציגי המפקח עונים לפנייה הראשונה כי התלונה הועברה לחברת הביטוח לקבלת מענה. גם פניה נוספת המבהירה כי העניין הוא עקרוני וכי המפקח מתבקש לענות בעצמו לנוכח העניין העקרוני שעולה בתלונה נענית באורח דומה – גם זו כקודמתה, הועברה להתייחסות חברת הביטוח ואם זו לא מספקת – אנא שוב אלינו.

בקיצור – נראה כי נציגי הטיפול בתלונות המבוטחים מטעמו של המפקח על הביטוח רואים עצמם כפקידי דואר וממסר בלבד ותופסים עצמם פטורים מלטפל באמת בתלונות.

היסטוריית הטיפול בתלונות שאנו מכירים משנים קודמות מעלה כי לא קרה דבר במשרדי המפקח על הביטוח וכי לפקידיו אין כל עניין אמתי לבצע את תפקידם שהוא, להזכיר, פיקוח על חברות הביטוח והגנה על המבוטחים.

כשלון הפניות הצרכניות האחרונות למפקח על הביטוח מוכיח שוב בבירור כי הצעת החוק שמנסה לקדם חברת הכנסת קסניה סבטלובה הוא חשוב ודחוף, וכי יש להוציא מידי עובדי המפקח על הביטוח את הטיפול הצרכני בתלונות המבוטחים ולתת בידי הציבור כלים אפקטיביים יותר להילחם בהתעמרות חברות הביטוח.

 

ברכות לחג הרמדאן

הנהלת איגוד המוסכים מאחלת לחברים המוסלמים חג רמאדן כרים.

 רמדן

שבת שלום,

רונן

:כתבות נבחרות השבוע

 

 
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה הטכנולוגית לרכב, לחצו כאןלפרטים לגבי הסמכה באופנועים ארצי לחץ על שורה זו. הרשמה
אתר השבוע

אתר השבוע

מוסכי שירות חנן-שפיק – מוסך שירות מיוחד אשר הוקם על ידי חנן פרידברג ושפיק מססה, שותפים לעבודה משנת 1968.המוסך הנו מוסך מורשה יבואן, המתמחה בתיקון רכבים פרטיים מסוג וולוו והונדה ובטיפול במשאיות וולוו, רנו ומיצובישי.

לבעלי המוסך ניסיון של כ-50 שנה בטיפול ברכבי וולוו בישראל, והם שימשו כמנהלי המוסך המרכזי במשך כ-25 שנה.

כיום מנוהלות המחלקות המרכזיות במוסך על ידי דור ההמשך של בעלי המוסך, יובל פרידברג ודולי מססה, הנדסאי מכונות ואוטומציה, בוגרי אורט סינגלובסקי וטכנאי מטוסים בכירים בתפקידם הצבאי.השניים מחזיקים בתעודות מנהלי מוסך.

המוסך מספק את השירותים הבאים:

·   טיפול ברכבים בתקופת אחריות יצרן ויבואן ·   מכונאות רכב ·   פחחות ותיקוני צבע ·   חשמל ומיזוג אוויר ·   שירותי דיאגנוסטיקה ותיקון תקלות מחשב ·   העברת מבחני רישוי שנתיים (טסט)

במוסך כ-70 עובדים בעלי ותק רב, במהלכו צברו התמחות גבוהה. עובדי המוסך עוברים הכשרות בארץ ובחו”ל מטעם היצרן והיבואן.כל עובדי המוסך מקפידים על כל הפרטים הקטנים ועושים הכול כדי שתהיו מרוצים, תוך מציאת הפתרון האופטימלי עבורכם.

המוסך משרת מגוון לקוחות פרטיים ועסקיים, רובם לקוחות קבועים ונאמנים, הנהנים מטיפול מסור ברכב, המתבצע תמיד בנוכחות הלקוח ובאישורו, ומאווירה משפחתית ייחודית.

Ecar-Red-Banner ערוץ הרכב YouTube-Logo FACEBOOK-LOGO GreenP-iga4u 
תיאור: תיאור: image04IGA תיאור: תיאור: image021.jpg תיאור: תיאור: image06 המכללה הטכנולוגית לרכב
‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים“) לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.
אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד למפרסמים כאמור.
הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד.
אגוד המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.
אתר iga.org.il שולח עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני. דוא”ל.
חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל אפליה. ט.ל.ח.
©כל הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות