איגוד המוסכים בישראל

גיליון מספר 396

גיליון מספר 396
עדכון שבועי מתחום שרותי הרכב והתחבורה, 20 למרץ 2015
IGA-LOGO
בחירות 2015 – חזון היום שאחרי
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו
בקרו באתר האיגוד
בקרו באתר האיגוד
כתבו לנו
כתבו לנו
ערוץ הרכב
ערוץ הרכב
 
עקבו אחרינו
עקבו אחרינו

עם סיום הבחירות ותקופת הקפאון הבלתי נמנעת שקדמה להן, אנו נערכים לסבב חדש  של ניסיון לתיקון כשלי הממשל בעשורים האחרונים באפליה בין עסקים לעוסקים – אפליה אשר גרמה לבעיות חברתיות כלכליות וחוקתיות כמו גם מחדלי בטיחות חמורים בכבישי ישראל.

דוגמאות לתוצאות האפליה וחוסר השוויון:

1. יוקר מחייה גבוה שמקשה על רוב הציבור הישראלי.
2. הפרטה והפקרה – שליטה של עסקים “נבחרים” על עסקים אחרים.
3. ריכוזיות ואי תחרות ברוב ענפי המשק.
4. תאגידי מים ורשויות מקומיות וממשלתיות – פגיעה וסיכול, במקום עידוד וצמיחה לעסקים קטנים ובינוניים.
5. מנגנוני הון-שלטון משחיתים הפוגעים באמון הציבור במערכות השלטון .

בשנים האחרונות, על רקע אירועי המחאה החברתית, הוקמו וועדות אין ספור לבחינת כלל הכשלים הללו וחברי הוועדות חקרו את הכשלים והמליצו המלצות לתיקון. המלצות אלה הפכו להצעות חוק ממשלתיות ומשם עברו לוועדות הכנסת בכדי לעגן את ההמלצות לחוקים מנחים.

2a7705bf-8429-41ee-8164-53b34b89ef07

כידוע, חלק מן ההמלצות “נשרו” בדרך החתחתים לחקיקה המיוחלת. הרפורמות המעטות שהצליחו בתחומי הסלולאר, הטיסות וכד’ הן רפורמות נקודתיות טובות, אך לא הביאו פתרון מערכתי שלם מאחר והאפליה הבסיסית וכשלי החקיקה והאכיפה לא תוקנו.
כזכור, רוב המפלגות שהתמודדו לכנסת הנוכחית היו חברות בקואליציית השלטון בתקופת המחאה החברתית – ליכוד, קדימה (שהתפלגה בשנת 2012), עבודה (שהתפלגה בתחילת 2011), ש”ס, ישראל ביתנו והבית היהודי  – כלל נציגיהם התחייבו אז והיום לטפל טיפול שורשי בתחלואי הכלכלה הישראלית – מונופולים, ריכוזיות, חוסר נגישות לאשראי לעסקים קטנים ובינוניים, ביטול הטבות ייחודיות לעסק אחד על פני האחר מאותו התחום, עידוד עסקים קטנים וכד’.
בשנים האחרונות כיתתנו רגלינו בין רגולטורים, שרים וחברי הכנסת ושיקפנו להם את המצב בשטח – התעמרות בעסקים קטנים ובינוניים מצד הרשויות המקומיות, עליית מחירי התקורה, עיצומים כספיים דמיוניים כנגד עסקים שלא תלו שלט או שלא סימנו פרט מסוים ברובריקה כזו או אחרת, קנסות והפחדות בתחום הטיפול בשפכים בגין פרמטרים כימיים שאף בעל עסק לא יודע הכיצד לפרש אותם ועוד, חסמים שונים ומשונים בכל הקשור לתחרות ולנגישות למידע ולציוד, חוסר שוויון תחרותי בתקנות, חוסר זמינות לאשראי, עלות אשראי גבוהה, חוסר זמינות שוויוני לשווקים וללקוחות – ובקיצור הפרעה והתעמרות במקום עידוד.

ca608db2-54c6-4531-9065-99baecda4cb7

בשל תופעת הריכוזיות המקבלת גיבוי מפקידות משרד האוצר ומתקנות שונות ומשונות ולמרות החקיקה ולמרות הכותרות היפות – רוב העסקים הקטנים בישראל מתלוננים כי הפכו בשנים האחרונות ל”עוסקי קבלן” ושאינם עצמאיים באמת אלא לצורכי מס, וכי החקיקה האחרונה בתחום הריכוזיות לא שינתה את המצב הבסיסי שלהם.
נותר לנו רק לקוות כי בממשלה הבאה שתקום נזכה לטיפול אמתי ומערכתי, בכדי לייצר תקווה ותחרות אמתית לציבור גדול של מעסיקים ומועסקים שתוביל לתועלת משמעותית לציבור הצרכנים ולכלל האזרחים.
אנחנו כמובן, נפשיל שוב שרוולים ונכתת שוב את רגלינו בכדי להשפיע ולשנות את המצב.

43e82ab1-0c29-4421-8da9-b3b59e828937

טקס סיום מחזור 6 – מייסטר
ביום ד’ האחרון, 18.3.2015, ערכנו את טקס הענקת התעודות לבוגרי מחזור 6 שבקיץ האחרון בילו חמישה שבועות מפרכים במכללת איגוד המוסכים (KFZ) בפרנקפורט גרמניה  ושעברו בהצלחה את ההכשרה ואת המבחנים שזיכו אותם בדיפלומה המקצועית הנכספת של המייסטר הגרמני.

19f4ff3c-a31c-4b1a-9fc0-b36f52eb91b7

הטקס המרגש נערך במכון מופת בת”א במעמד בכירי השותפים שלנו למיזם הייחודי הזה: סגן שגריר גרמניה  – הגב’ מוניקה איבזן, נציגת הסגל הדיפלומטי בשגרירות גרמניה – הגב’ מרטינה וויכמן, מנכ”ל מכללת איגוד המוסכים בפרנקפורט – מר קלאוס קפלקה, מנכ”ל עליית הנוער גרמניה ישראל – הגב’ פאבה רייבשטיין. מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה – מר משה ויצמן, ראש תחום הדרכה, מוסכים, מכוני רישוי ושמאים במשרד התחבורה – מר משה קירמאיר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער – מר בני פישר, יו”ר ענף הרכב באיגוד השמאים – מר יהודה יגן, יו”ר המכללה הטכנולוגית של איגוד המוסכים – מר אהרון שיטרית, מנהלי מגמות ובתי ספר, חברי הנהלה ומועצה מאיגוד המוסכים בישראל, חברי איגוד המוסכים ועוד.

7d919e02-f293-4696-bd23-8755b61e2b7e
מימין לשמאל: יו”ר איגוד המוסכים –מר רונן לוי, מנכ”ל איגוד המוסכים – אריה אשד, סמנכ”ל פיתוח הכשרות ומנהל המכללה הטכנולוגית לרכב – קובי אביטל, יו”ר סניף ת”א באיגוד המוסכים – משה סומך,סגן שגריר גרמניה בישראל – גב’ מוניקה איבזן, נציגת הסגל הדיפלומטי בשגרירות גרמניה – הגב’ מרטינה וויכמן.

את הטקס הנחה סמנכ”ל פיתוח ההכשרות של האיגוד – מר קובי אביטל ששילב במהלך ההנחיה תמונות וסרטונים ששיקפו בקצרה את התהליך שעברו הבוגרים.

נציגי השותפים שלנו ברכו את הבוגרים :
מר קירמאיר ממשרד התחבורה שהסביר לבוגרים הכיצד להשתלב בלימודי המשך לתוארי הנדסה בתחום הרכב.
הגברת איבזן משגרירות גרמניה שאמרה כי פרויקט המייסטר המשותף הוא ההוכחה הניצחת להצלחת שיתוף הפעולה בין ישראל לגרמניה – שיתוף פעולה החוגג השנה את שנתו החמישים (תחילת היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה). שגרירות גרמניה בישראל, כך אמרה סגנית השגריר, העניקה עד כה תמיכה מלאה לפרויקט ותמשיך כך גם בעתיד.
הגב’ פאבה רייבשטיין יוזמת פרויקט המייסטר בין כפרי הנוער בישראל לבין מכללת האיגוד בפרנקפורט קראה לממשלות ישראל לאמץ את הפרויקט ולהשקיע בו בכדי שיותר בני נוער יזכו להשתתף בו. הגב’ ריבשטיין הביעה גאווה על תמהיל התלמידים (יהודים, ערבים ודרוזים) שהצליח לייצר גיבוש חברתי איתן במהלך הלימודים למרות שלימודי השנה התרחשו תוך כדי המערכה בין ישראל לחמס (“צוק איתן”).
מר בני פישר ממשרד החינוך הבטיח לקדם את הפרויקט ולסייע לפתוח מקומות נוספים להכשרה ולהעצמה של יותר בני נוער.

אני בירכתי את הבוגרים וסיפרתי להם עד כמה אני גאה כי הפרויקט שלנו מוכיח כי מפתח של 6 מורים לתלמיד אחד במקום מפתח של מורה אחד ל 40 תלמידים הוא המפתח הנכון בו פועלים לשים את היחיד במרכז והוא זה שמבטיח הצלחה ועתיד כמעט בטוח לבוגרים. מפתח זה יחד עם השקעת משאבים, אמונה ותמיכה ליחיד על בסיס כישוריו מבטיח כי התלמיד יאמין בעצמו, ישקיע ויצליח.
פרויקט זה מוכיח כי החינוך המקצועי והטכנולוגי אינו רק “הסללה” לחלשים אלא העצמה מתוך בחירה של בני נוער האוהבים ללמוד בשילוב עבודה ויישום.

בוגרי המייסטר שיצאו ללמוד במשך חמישה  שבועות אינטנסיביים במדינה זרה ובשפה שאינה מוכרת להם, מוכיח כי כוח הרצון שלהם בשילוב התמיכה שלנו ושל כלל השותפים לפרויקט גורם להם להשקיע ולהצליח וכמו שסיפרו לי כמה מהם – גם להשתלב בתפקידים משמעותיים בצה”ל שמייחל לבני נוער המעוניינים להשקיע ולהצליח.

778624ca-4fee-4faf-96f7-6e630c40f853

השבוע, בוגרים אלה גם נבחנים בבחינות גמר לימודי ההנדסאים ואנו מאחלים להם הצלחה ובטוחים כי יתמידו ויצליחו ואנו כמובן נמתין להם במוסכים, לאחר שיסיימו את שירותם הצבאי.

לסיום, אודה גם  למר דן שחם, קונסול ישראל במינכן גרמניה – שלא נכח בטקס, המסייע לנו באופן יומיומי ושמשקיע משאבים ומאמצים רבים לפתוח לנו דלתות והזדמנויות לשיתופי פעולה ולפרויקטים דומים ולאחרים בתחום ההכשרה המקצועית בענף הרכב.

בטיחות בדרכים

בשבוע שעבר דיווחתי על השותפות שלנו עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עם עמותת אור ירוק ואחרים למען הפחתת הנפגעים בתאונות הדרכים.

במשך שנים רבות אנחנו משקיעים זמן ומשאבים למען המטרה הנעלה של הפחתת כמות הנפגעים בתאונות דרכים, בשותפות עם גופים אחרים (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עמותת אור ירוק ואחרים), והחתירה לאיכות ומצויינות בתחזוקת הרכבים למען שיפור הבטיחות.
למרבית הצער והכאב, השבוע גם משפחתי הקרובה נכנסה למעגל הנפגעים מתאונות הדרכים ואיבדנו בן דוד אהוב ויקר, זוהר נדב ז”ל, בתאונת דרכים מזעזעת בצומת לכיש (כביש 35) מהתנגשות חזיתית בין כלי הרכב הפרטי בו נהג לבין משאית.

8c908cd0-9702-4cef-bb7c-6cc454c5b791
צילום : http://www.hnn.co.il/gallery28808.html

זוהר ז”ל בן 45 במותו, יחסר מאד לבנותיו, לאשתו, לאמו, לאחיו ולעוד מספר רב של קרובים וחברים.
אלפי קורבנות השווא הללו מתאונות הדרכים בישראל מחייבים אותנו להמשיך ולפעול ולהשפיע ככל יכולתנו, על ממשלת ישראל כי תשקיע את מיטב משאביה וכישורי טובי בניה לטובת הפסקת הקטל בכבישי ישראל.

כתבי הרכב ניצלו בשבועות האחרונים את קמפיין הבחירות וקראו לשר כץ ולאחרים לשים דגש ומאמצים להשקעה בבטיחות בדרכים. אנו כמובן מצטרפים לקריאה זו וקוראים לנבחרים החדשים והישנים:  ולהשקיע יותר בכבישים בהם אין גדרות הפרדה, ליישר עיקולים, להאיר עיקולים ונקודות מסוכנות בכבישים בינעירוניים צרים, להרחיב כבישים, לטפל במעברי חצייה ונקודות מסוכנות להולכי רגל, לטפל בכשלי הבטיחות בכלי הרכב ובכלל זה – עשרות אלפי “הפצצות המתקתקות” המכונות בטעות “אובדן להלכה”, לפקח על מוסכים פירטיים, ועוד ועוד פעולות…  עד שנגיע לתוצאה המיוחלת – 0 נפגעים מתאונות דרכים בישראל.

סעו בזהירות ושבת שלום

:כתבות נבחרות השבוע
 
 
המכללה הטכנולוגית לרכבלרשימת הקורסים המלאה של המכללה
הטכנולוגית לרכב, לחצו כאןהרשמה
 
Ecar-Red-Banner ערוץ הרכב YouTube-Logo FACEBOOK-LOGO GreenP-iga4u 
תיאור: תיאור: image04IGA תיאור: תיאור: image021.jpg תיאור: תיאור: image06 המכללה הטכנולוגית לרכב

‘השבוע ברכב’ הינו עיתון דוא”ל (Newsletter), המופץ
לכ-30,000 מנויים, בתדירות שבועית. הנושאים המרכזיים בהם הוא עוסק: רכב
ותחבורה, ביטוח, ליסינג, בטיחות בדרכים ועוד (ניתוח
וסיכום שבועי, חדשות אחרונות מהתחום, כתבות וידאו-‘ערוץ הרכב’, מידע
צרכני, מאמרים משפטיים, הכשרה מקצועית, כנסים, תערוכות ועוד).
אגוד המוסכים בישראל לרבות הבאים מטעמו (להלן-“אגוד המוסכים“)
לא ישאו בכל אחריות לתוכן והמידע המסחרי – פרסומי המתפרסם בניוזלטר זה.אין בהצבת הפרסומים ו/או הקישורים לאתרי תוכן אחרים משום הצעה של האגוד
להשתמש בהם ו/או כדי להביע תמיכה/עידוד/הסכמה או מתן חסות של האגוד
למפרסמים כאמור. הסתמכות המשתמש על התוכן כאמור הינה באחריותו בלבד. אגוד
המוסכים אינו צד לעסקה ו/או אינו גורם מתווך לעסקאות שתתבצענה בעקבות
המידע הפרסומי המתפרסם בניוזלטר.אתר iga.org.il שולח
עדכונים במגוון תחומים בענף הרכב והתחבורה. השירות ניתן חינם, ללא כל
כוונת רווח ואינו מותנה בדבר. להרשמה לרשימת תפוצה באמצעות דואל admin@iga.org.il להסרה מרשימת תפוצה באמצעות לינק המופיע בתחתית הודעת המייל האלקטרוני.
דוא”ל.חלק מהניסוחים המופיעים בניוזלטר זה נכתבים בלשון זכר או
נקבה מטעמי נוחות בלבד. מובהר כי כל
האמור בלשון זכר או נקבה, מתייחס לשני המינים, ללא כל
אפליה. ט.ל.ח. ©כל
הזכויות שמורות לאיגוד המוסכים בישראל. דוא”ל לפניות