איגוד המוסכים בישראל

חברות ביטוח שותפויות במוסכים ובייבוא חלפים

במסמך שהעביר לאחרונה רונן לוי , מבעלי מוסך בירושלים ויו"ר פורום התיקון הבטוח באיגוד המוסכים , למפקח על ביטוח , בנושא מצבו של ענף תיקוני הרכבים. לטענתו המפקח על הביטוח אינו אוכף את הנושא

בין היתר , טוען לוי, כי ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בנושאים של איכות החלפים במוסכי הסדר, הארכת תוקף הסדר השמאים- ללא תוצאה אופרטיבית עד כה

לוי מציין במסמך, כי לחברות הביטוח יש קשרי מסחר ענפים בענף הרכב: שותפויות של ממש במוסכים , שותפויות של ממש בייבוא חלקי חילוף, באספקת חלקי חילוף ובתוכנות ניהול שונות, הסכמי מכר לרכב ניזוק , מוסכים זכיינים ושמאי חוץ

לוי ציין , כי יש שליטה כמעט מוחלטת של חברות הביטוח וחברות הליסינג על מהות התיקון. " הוראות היצרן שאמורות להוות אורים ותומים לאופן ביצוע התיקון- אינן מוכרות כלל, או שמתעלמים מהן", הוא ציין

הוא הבהיר , כי ברכבים רבים מותקנים חלקי מרכב תחליפים הנחותים מרמת החלפים המקוריים בכל הפרמטרים וברכבים רבים מותקנים חלפים משומשים לא מתאימים לא מתאימים , משוחזרים או משופצים ו" המנהל המקצועי הופך לקבלן התקנת חלפים ללא שיקול דעת מקצועי"לוי מציין במסמך שהכין , כי חברות הביטוח מודעות לדברים , אך מבכרות את השיקול הכלכלי" המבטח", הוא מדגיש "קיבל תשלום מהמבוטח במסגרת חוזה בו מחויב ישירות כלפיו להשיב את הרכב לקדמותו". ואולם לדבריו , כשהחלטה על העלות (על –ידי קביעת זהות המוסך המתקן , אספקת החלפים והשומה) היא הראשונה בסדר הפעולות שנוקטת חברת הביטוח לבירור חבותה , לא יכולה להתבצע השבה מלאה לקדמות

ממשרד האוצר נמסר בתגובה , כי " המפקח על הביטוח אינו מפקח על רמת תיקון הרכבים . האחראי על איכות התיקון הוא המוסך"

 לצפיה בקובץ

כניסה לחברים
עיצוב ובניה B-net digital
error: Content is protected !!