איגוד המוסכים בישראל

סכנה: צמיגי BFGoodrich

על רכב הכביש-שטח שלכם יש צמיגי BFGoodrich? בדקו אותו מיד. היצרנית והיבואן המקומי קוראים לבעלי הרכב להחליף אותם מיד עקב בעיה חמורה


שימו לב: מדובר בקריאה דחופה להחזרה והחלפת צמיגים שפרסם היבואן המקומי, "אשר" חברה להפצת צמיגים, בנוגע לשתי מידות צמיג All Trerrain (לכל סוג שטח) מתוצרת BFGoodrich. האחת היא LT235/70R16 104S All Terrain T/A KO RWL, המידה השנייה היא LT235/75R15 104S All Terrain T/A KO RWL. שימו לב, לצמיג הראשון דופן "70" וקוטר "16, לשני דופן "75" וקוטר "15. אלה למעשה ההבדלים הבולטים בין שני הצמיגים, הפופולרים למדי בישראל.

בהודעה שפרסם היבואן נטען כי "בצמיגים שנרכשו אחרי ה-10.5.2004 אמורים עשויות להופיע תופעות כגון: רעידות, רעש ופגיעה בנוחות העלולה להחמיר, עד כדי הפרדת רובדי הפלדה". יוסף נעים, חבר ועד ענף הצמיגים של איגוד המוסכים, הבהיר במה בדיוק מדובר. לדבריו, הפרדת רובדי הפלדה מהגומי עשויה במקרים רבים לגרום לפיצוץ מיידי של הצמיג וכתוצאה מכך לגרום אף להתהפכות הרכב.

 לדברי יבואן הצמיגים, בין כלי הרכב העשויים לעשות שימוש בצמיגים האמורים נמצאים כל הדגמים בקטגוריית ה-SUV. דגמי פורד שונים, יונדאי גלופר וטרקאן, שברולט בלייזר וג'יפ צ'ירוקי, דגמי לנד-רובר שונים, מאזדה טריביוט ומרצדס, מיצובישי פאג'רו וניסאן פטרול וטראנו, טויוטה פראדו ולנד-קרוזר, סאנגיונג ועוד.

לא מיידעים על סיכונים

בעצם, "קוראים להחליף" אינו ביטוי מדויק כל-כך. כנראה שלעולם לא היינו יודעים (וכך גם אתם) כי מתבצת קריאה שכזו לתיקון, אם לא היו מפנים את תשומת ליבנו למודעה קטנת-מידות, שהסתתרה בעיתון סוף השבוע בעמוד "מחוייבי פרסום", בין הזמנה לכינוס נכסים ומכרזים לרכישת קרקעות בפרדס כץ.

מוזר היה גם לגלות כי המידע אודות הקריאה לתיקון שמפרסם יבואן, החייב להגיע למשרד התחבורה, משום מה אינו מוכר לאנשי המשרד. בבדיקה שערכנו עם האחראים על המידע במשרד התחבורה, קיבלנו תשובה ממנה עולה כי איש אינו יודע שם על הבעיה. בדיקה עם אגוד המוסכים, הגוף שלטענת היבואן היה הראשון לדעת מהקריאה התיקון, העלתה כי גם שם איש אינו יודע דבר. מה אומר על כך היבואן? "את המידע שלי העברתי לגורמים המוסמכים".

אגב, כדאי להזכיר כי נוהל העברת מידע זה מדגיש את הבעיה בקריאות לתיקון המתבצעות בארץ. במקרה ומדובר בבעל רכב הדורש בדיקה ותיקון, יש תמיד אפשרות להגיע אליו דרך רישומי משרד התחבורה או היבואן עצמו. במקרה של צמיגים, הנרכשים באופן עצמאי וללא כל רישום, קשה עד בלתי אפשרי להגיע אל העושים שימוש בצמיג המסוכן.

הדרך היחידה בה ניתן לידע את בעלי הרכב כי הם עלולים למצוא עצמם עם צמיג מתפוצץ לפתע, במהירות של 100 קמ"ש, היא לפרסם את הדבר באופן בולט ככל שניתן. המקרה שלפנינו מוכיח כי כאשר יבואן אינו מחוייב לכך, מה שנקבל היא מודעה קטנה וחבויה בעמוד הפחות-נקרא של עיתון. זה לא רק חבל, זה עלול להיות קטלני.

יוסף נעים מאיגוד המוסכים מבהיר כי הבעיה חמורה מספיק, כדי שלא לקחת כל סיכון. לכן הוא ממליץ לכל בעל רכב כביש-שטח לבדוק את הצמיגים שברכבו, בכל צמיגייה בארץ, חינם ללא תשלום. במידה ותתגלה בעיה כלשהי, גם אם מדובר בצמיגים שאינם מתוצרת BFGoodrich, יש ליצור קשר עם איגוד המוסכים, בטלפון שמספרו 03-5620113.

Ynet , הלל פוסק

לצפיה בכתבה המלאה

כניסה לחברים
עיצוב ובניה B-net digital
error: Content is protected !!