איגוד המוסכים בישראל

איגוד המוסכים: ירידה של כ-40% בהיקף הטיפולים ברכב במוסכים

שתי סיבות עיקריות: בעלי רכב מעדיפים לדחות טיפולי, בשל המצב הכלכלי; חלה ירידה בהיקף הנסיעות, ולכן הבלאי נמוך

ירידה חדה של כ-40% נרשמה בחודשים האחרונים בהיקף כניסות של כלי רכב למוסכים לצורכי טיפולים שוטפים. הסיבה לטענת יו"ר איגוד המוסכים בישראל – המצב הכלכלי.

יו"ר אגוד המוסכים בישראל, אריה מטוס אומר, כי המצב הכלכלי הקשה במשק, הנובע מסיבות שאינן תלויות בענף, גורם לכך שבעלי רכב רבים מעדיפים להדיר רגליהם מהמוסכים ולדחות טיפולים, לעיתים אף חיוניים.

במקביל, אומר מטוס, חלה ירידה בשיעור דומה בהיקף הנסיעות: "אנשים צמצמו באופן חד את היקף הנסיעות שלהם, בודאי כאלה, שאינן חיוניות או נחוצות מאוד. כיון שיש פחות נסיעות, הבלאי נמוך יותר, כלי הרכב מתקלקלים פחות וגם הסיבה הזו תורמת להעדר עבודה במוסכים".

אלה שתי הסיבות המיידיות לצמצום הפעילות במוסכי ישראל, אומר מטוס.

פחות בלאי ופחות תקלות ואי-כניסה מכוונת ויזומה, על-ידי בעל הרכב למוסך, כדי לחסוך. "מקרים של טיפול קבוע, נאמר של 15,000 ק"מ שהוא חיוני לרכב, נהג בעלי רכב מעדיפים למשוך עוד כ-5000 ק"מ, עד לטיפול הבא. הדבר חמור במיוחד בכלי רכב משנתונים מתקדמים. בעלי רכב חדש מקפידים על טיפולים בזמן", אמר מטוס.

"הם גם חרדים לעניין האחריות ומשום כך מקפידים לטפל בזמן. ברם, כאשר פגה אחריות היצרן והיבואן, מתחילים למשוך את פרקי הזמן בין טיפול אחד לבא אחריו ובלבד לחסוך את הוצאות הטיפול".

לדברי יו"ר האגוד, המצב בפריפריה הרחוקה קשה משום מיעוט כלי הרכב, באופן יחסי, לעומת אזור המרכז. באזור המרכז ובעיקר תל-אביב מצוי אמנם ריכוז כלי הרכב הגדול בישראל, אך גם הריכוז הגדול ביותר של מוסכים וכיון שכך, הם מתמודדים על נתח הולך וקטן של משתמשים דבר הגורם לבעיות תפעול שוטף קשות אצל רובם. גם רמות השכור ואחזקת המוסכים בתל-אביב ובמרכז, שונות מאשר בפריפריה, כך שהמוסכים באזור המרכז נקלעו למצוקה קיומית קשה.

כניסה לחברים
עיצוב ובניה B-net digital
error: Content is protected !!