איגוד המוסכים בישראל

אגוד המוסכים מבקש אישור מהממונה על ההגבלים לנהל מו"מ עם חברות הביטוח, הליסינג והשכרת רכב לעדכון מחיר שעת עבודה

הפניה לממונה נעשתה כדי לקבל פטור מהסדר כובל לפני תחילת המו"מ. העדכון הוא במוסכי הפחחות והצבע. משקל חומרי הגלם ושכר העבודה במוסכים אלה מגיע לכדי 80% ויותר מכלל הוצאות תפעול המוסך. מאז 1994 ועד היום עלו מחירי חומרי הגלם המשמשים את הפחחים בעבודתם בשיעורים של בין 80%-200%.

אגוד המוסכים פנה בימים אלה לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד דרור שטרום, כדי שזה יאשר לו לפנות לחברות הביטוח, חברות הליסינג והחברות להשכרת רכב, על- מנת לדון עימן בגיבוש בצוותא מחיר מעודכן וריאלי לשעת עבודה במוסכים.

הפניה לממונה לקבלת אישור לנהל משא ומתן עם חברות הביטוח ולדרוש את המחיר הראוי עבור עבודת המוסכים, נעשתה על-מנת לקבל פטור מאישור הסדר כובל.

הדרישה לעדכון מחיר שעת עבודה במוסכים נשענת על המצב בשטח הכולל עלויות חומרי הגלם, אופי העבודה, שכר העבודה והציוד היקר.

חיים מלאך, מזכ"ל אגוד המוסכים אומר, כי שוק עבודות הפחחות בישראל אינו שוק תחרותי. חברות הביטוח, הליסינג, וההשכרה הן הקובעות, למעשה, את מחירי שעת העבודה במוסכי הפחחות והצבע. לדבריו, הן עושות זאת תוך ניצול סמכותן ובשל העובדה, כי קיימים מוסכי פחחות וצבע רבים.

מטרת ההסדר היא לנסות ולאזן בין הכוח הרב של הלקוחות (חברות הביטוח, ליסינג והשכרת רכב) לבין כוחם הדל של המוסכים, דבר שכלל לא בטוח, כי יצליח. משום שבסופו של דבר, שיקול הדעת לגבי מחיר שעת העבודה וההתקשרות עם המוסך, יישאר בידי הלקוחות.

מלאך אומר, כי אם משווים את מחירי שעת העבודה בפחחות למחירי שעת העבודה במכונאות, עולה שמחירי שעת העבודה בפחחות נמוכים באופן משמעותי ממחירי שעת העבודה במכונאות.

מבדיקה שערך האגוד מתברר כי מחירי שעת עבודה בפחחות, המאושרים לתשלום ע"י חברות הביטוח הוא בין 85-90 שקל לשעה, וע"י חברות הליסינג והשכרת הרכב השונות הוא בין 75-85 שקל. לעומת זאת, מחירי שעת עבודה לטיפולי מכונאות נעים בין 112-180 שקל בהתאם לסוג הרכב.

בנוסף למחירים הנמוכים, אומר מלאך, חברות הביטוח, הליסינג וההשכרה מנצלות את כוחן על- מנת לדרוש הטבות נוספות ממוסכי הפחחות. ישנן חברות הדורשות הנחה כללית על כל עבודה בשיעור של כ- 10% אחוז מעלות העבודה כולה, וישנן חברות הדורשות אף רכב חלופי על חשבון המוסך, שעלות השכרתו ליום הוא כ-30$ ממוצע שנמשך 3-4 ימים. יש כאן הנחה נוספת של כ- 100$.

מלאך אומר, כי בשוק זה אין מתקיימת כלל תחרות משוכללת , עובדה המחזקת את הטיעון, כי מחיר שעת העבודה בפחחות נמוך מהמחיר הריאלי.

בדיקה של עליית מחירי התשומות בעשור האחרון, שערך האגוד מגלה, כי משקל חומרי הגלם ושכר העבודה במוסכי פחחות וצבע מגיע לכדי 80% ויותר מכלל הוצאות תפעול המוסך.

לאגוד נמסר מספקי חומרי הגלם, כי מאז 1994 ועד היום עלו מחירי חומרי הגלם המשמשים את הפחחים בעבודתם בשיעורים של בין 80%-200%.

כניסה לחברים
עיצוב ובניה B-net digital
error: Content is protected !!