איגוד המוסכים בישראל

הקרב על חלקי החילוף

משרד התחבורה ויבואניות חלקי החילוף התחליפיים נמצאות במאבק מזה זמן, הנוגע לאיכות ובטיחות החלפים. מי צודק, למה הצרכנים מפסידים ומדוע התערבה ועדת הכלכלה? אמש, יומיים קודם לדיון בבית המשפט העליון, כינסה ועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) דיון דחוף בנושא וזאת בלחץ של ח"כ דני דנון (ליכוד). המאבק המדובר אינו חדש ומעורבים בו גורמים רבים וכמו תמיד, מדובר על כסף רב. אלא שהמפסידים העיקריים הם כנראה הצרכנים והפגיעה אינה דווקא בכיסם, כי אם בבטיחותם. בעתירתן לבג"צ, מבקשות יבואניות החלפים לגרום לביטולו של נוהל הקובע רף מינמלי של איכות, בטיחות והתאמה של חלקי מרכב (פגושים, מכסי מנוע וכדומה) תחליפיים המיובאים לישראל. רף זה נקבע לאור תלונות וממצאים בהם התגלו חלקי חילוף מסוכנים שהורכבו בכלי רכב. ברוב המקרים, הורכבו חלקים אלה במסגרת תיקוני תאונות על ידי חברות הביטוח או חברות ליסינג, הצרכניות העיקריות של חלפים אלה עקב מחירם הזול אשר חוסך להן סכומי כסף רבים על חשבונם של הנהגים…

 לצפיה בכתבה המלאה

כניסה לחברים
עיצוב ובניה B-net digital
error: Content is protected !!