איגוד המוסכים בישראל

שר התחבורה באירוע לציון 70 שנה לאיגוד המוסכים:”לא חשוב מה יכתבו, המלצות זליכה ייושמו והתחרות בשוק הרכב תיפתח”

‏24 אוקטובר, 2012

-הודעה לעיתונות-

שר התחבורה באירוע לציון 70 שנה לאיגוד המוסכים:

“לא חשוב מה יכתבו, המלצות זליכה ייושמו והתחרות בשוק הרכב תיפתח”

איגוד המוסכים ציין השבוע שבעים שנות עמל ועשייה בהיכל אושן שבגני התערוכה בתל אביב.

באירוע נכחו מעל 1,300 נציגים – שר התחבורה ישראל כץ, עוזי יצחקי מנכ”ל משרד התחבורה, אמיל מלול מנהל פדגוגיה במשרד התמ”ת ובכירי משרדים ממשלתיים, סגן שגריר גרמניה בישראל רונלד שפר, נשיא איגוד המוסכים הגרמני יורגן קפרינסקי, נשיא להב אהוד רצבי, מנכ”ל המועצה הישראלית לצרכנות אהוד פלג, בעלי מוסכים, יבואני רכב, קציני בטיחות, שמאי רכב, מיטב ספקי ציוד ותוכנות ביטוח,חברות פרסום ועוד מתחום תיקון הרכב והבטיחות בדרכים.

האירוע בסימן העלאת קרנו של הענף וקידום התחרות בו והנפת דגל ההכשרות המקצועיות ואיכות שירות התחזוקה, היווה שלב מסכם לערב הגאלה שערך האיגוד שבוע לפני כן בו התקיימו שני פאנלים בהשתתפותם של בכירי ענף הרכב בישראל. האירוע המרכזי כלל הקרנת סרטון בו הוצגו מסקנות הפאנלים, ברכות של בכירי הענף וחלוקת מגני הוקרה לותיקי האיגוד ששימשו בו בתפקידי מפתח בעבר.

שר התחבורה ישראל כץ פתח את האירוע ואמר: “פעלתי לטובת הרחבת הפיקוח על מוסכים בלתי מורשים, על מוסכים מורשים ועל מכוני רישוי ואמשיך לעשות הכל כדי למגר את תופעת המוסכים הפיראטיים כיוון שהמוסכים הם אלה שדואגים בפועל לבטיחות 2.7 מליון כלי רכב הנעים בכבישי ישראל. בנוסף אמר כץ כי: “לא חשוב מה יכתבו, המלצות זליכה ייושמו והתחרות בשוק הרכב תיפתח”

ובכך תמך במהנדס אבנר פלור, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה שצוטט מערב הגאלה שפתח את אירועי ה – 70 לאיגוד המוסכים שבוע לפני כן: “נכון להיום 13 המלצות מהדו”ח נמצא בתהליכי יישום, חלקן בתהליכים מתקדמים, וחלק אחר – לא יצא לפועל בממשלה הנוכחית, חלק גדול מההמלצות אנחנו מטמיעים בחוק שירותים לרכב. למשל, אנו משתדלים להסיר את כל החסמים ביבוא חלקי החילוף… אני מאמין שאת הניצנים הראשונים של יישום מסקנות הועדה אנו נראה ברבעון הראשון של 2013. בנוסף, אנו עובדים על ביטול רישום “יד” על רכב ליסינג שלא נעשה בו שימוש, נדאג להקלות בתהליך הייבוא, נקים את המוסך המומחה שיהווה אופציה נוספת מלבד מסכי היבואן והמוסכים הכלליים..אנו עמלים על כל ההמלצות הקשורות לסמכות משרד התחבורה את יישום חלקן נבסס על החקיקה הקיימת היום על פי הנחיית השר והמנכ”ל. בעוד כחודש תהיה לנו טיוטה כמצע לדיון, ונמצא גם את מסגרת החקיקה המתאימה בכדי צאת לדרך”.

לדברי רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים: המוסכים החוקיים בישראל מפסידים פוטנציאל הכנסות של מעל 3 מיליארד שקל בשנה ושני גורמים נהנים מזה בלבד – מיעוט בעלי הון ועוסקים בלתי חוקיים. לא נהנים בעלי המוסכים, לא עובדי המוסכים הנאלצים להסתפק בשכר נמוך, לא אוצר המדינה ולא הציבור הישראלי המשלם מחיר גבוה על תחזוקת הרכב, לציבור אין מספיק אלטרנטיבות מקצועיות וגם לא כל מדד לדעת מי טוב ומי לא.

את העובדות הללו חייבים לשנות והעוולות חייבות להיפסק!!!”

נשיא להב החדש, אהוד רצאבי התייחס גם הוא בדבריו להשפעת הריכוזיות במשק על העסקים הקטנים ואמר כי: “איגוד המוסכים הוא מבין מקימי להב. ראשי האיגוד אז הבינו את הצורך בארגון שייצג את האינטרסים של העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים. לפנינו עוד משימות רבות על מנת לשכנע את הממשלה והכנסת כי לא מספיק להגיד שהעסקים הקטנים הם חשובים והם “הקטר שמניע את המשק”. צריך גם להביא זאת  לידי ביטוי בצעדים מעשיים. עדיין קיימים נושאים רבים שעל הממשלה לעשות בכדי לעודד פתיחת עסקים קטנים ובינוניים – ואני קורא מעל במה זו לשר ישראל כץ – גם הוא, לפעול למען הנושא, בין אם יהיה בממשלה או לא לאחר הבחירות הקרובות”.

סגן שגריר גרמניה בישראל רונלד שפר ונשיא איגוד המוסכים הגרמני יורגן קפרינסקי התייחסו בדבריהם לחשיבות של שיתוף הפעולה המיוחד שנרקם לאחרונה בין ענף הרכב בגרמניה לענף הרכב בישראל, כאשר איגוד המוסכים הישראלי חתם על אמנה לשיתוף פעולה עם האיגוד הגרמני במטרה להפוך את המקצוע להייטק הישראלי החדש במרוץ אחרי ההתפתחות הטכנולוגית הדירה בענף. כיוון שבגרמניה הייצור, הטיפול והשירות בענף הרכב הינם מהמפותחים בעולם, השת”פ יבטיח ידע ברמה גבוהה, איכות שירות, טיפול ותיקון לכלי הרכב ברמת בטיחות ומקצועיות גבוהה. השת”פ הייחודי יכלול קידום נושאי הלימוד המקצועי וההכשרות המקצועיות של ענף הרכב וקידום מסלול הכשרה של המודל הגרמני “מייסטר” בישראל (תואר בכיר לטרום הנדסאים ולהנדסאי רכב עם אפשרות להמשיך לתואר מהנדס רכב) לכלל בוגרי הנדסת מכונות בארץ. הדיפלומה לתואר “מייסטר” הגרמני היא באישור משרד התמ”ת.

לדברי יו”ר איגוד המוסכים במחוז הסן גרמניה המאגד 4,000 מוסכים ומרכזי שירות ברחבי גרמניה, יורגן קפרינסקי: “אנו שמחים להיות שותפים לתכנית החינוך הטכנולוגי בישראל. תעשיית הרכב בגרמניה היא המפוארת והטכנולוגית ביותר בעולם המערבי ואנו נעביר לאיגוד המוסכים הישראלי את כלל הידע שלנו הכולל תכניות לימוד והסמכה ונהיה שותפים מלאים להצלחת קידום החינוך הטכנולוגי ולביסוס ענף הרכב בישראל. אנו גאים בשיתוף הפעולה עם איגוד המוסכים הישראלי ואנו בטוחים כי הידידות האמיצה והאמנה עליה חתמנו יובילו להצלחה המיוחלת בישראל”.