איגוד המוסכים בישראל

מכה מתחת לחגורה: זכויות המבוטח בתביעה של תאונת דרכים

“קיימת חובה חוזית של חברת הביטוח, המחייבת אותה להשבת מצב הרכב לקדמותו, טרם קרות התאונה. האינטרס של חברת הביטוח הוא לחסוך עלויות והיא תעשה הכל כדי לשלם כמה שפחות”, אומרת עו”ד אינגריד הר אבן, היועצת המשפטית של פורום התיקון הבטוח… “זכותכם להכניס את הרכב לכל מוסך שתבחרו, מרצונכם החופשי, ולא לקבל המלצות או הנחיות מבעל אינטרס כלשהו. חברת הביטוח, סוכן הביטוח או מי מטעמם אינם רשאים להפנות רכב למוסך מסוים, ובוודאי אינם רשאים לכפות עליכם להכניס את רכבכם למוסך שאינכם חפצים בו, במיוחד במקרה של תאונה. בחרו את מי שאתם מכירים ועל מי שאתם סומכים”, ממליץ רונן לוי, יו”ר איגוד המוסכים. לדבריו, “המפקח על הביטוח הוציא הכרעה עקרונית האוסרת לחלוטין על סוכן הביטוח להפנות מבוטחים למוסכים תמורת עמלה ו/או כל טובת הנאה אחרת”. …”רק המנהל המקצועי במוסך מוסמך לבחור את החלפים שבהם יתוקן הרכב ואת אופן התיקון. לכן, זכותכם לקבל מידע מלא ואף חוות דעת נוספת בנוגע לדו”ח השמאי ואופן תיקון הרכב לפני הסכמתכם לביצוע התיקון”, מוסיף לוי.

לצפיה בקובץ

לצפיה בכתבה המלאה