איגוד המוסכים בישראל

נתוני מכירות הרכב מוכיחים: הציבור אדיש למחירי הדלק

אם לשפוט על פי נתוני המכירות היבשים של חודש פברואר פרשת “ועדת זליכה” הייתה לא יותר מאשר מכה קלה בכנף של הענף. ענף הרכב ממשיך לטוס הלאה ונתון מכירות חודשי של מעל 18 אלף כלי רכב – כמעט זהה לפברואר אשתקד – בחודש גשום, קר ועם הרבה עננים קודרים שמעיבים על הכלכלה המקומית, מעיד על סימני אופטימיות. מתחת לפני השטח התמונה מורכבת יותר.היפניות נעלמות, האירופיות מרוויחותהנתון הבולט ביותר במפת המכירות בחודשיים הראשונים של השנה הוא התגברות ההשפעה של שערי המטבע. הין החזק ממשיך להכחיד את המכירות של מותגי הרכב היפניים בישראל, או לפחות את המותגים שמתבססים על כלי רכב מתוצרת יפן, ומפנה נפח מכירות מאסיבי למתחרים. הדוגמאות הבולטות ביותר הן קורולה סאן ומאזדה 3, שתי המובילות המסורתיות של שוק המשפחתיות, שכיכבו בצמרת טבלאות המכירות בארץ יותר מעשור. כיום הן נמצאות במאבק הישרדות. הקורולה מסרה בפברואר 665 יחידות והמאזדה 3 הסתפקה ב-584 יחידות. מדובר בקצב מכירות נמוך ב-40%-60% מהקצב המקובל, שבו נמכרות שתי המכוניות הללו בשנים רגילות.

לצפייה בכתבה המלאה