איגוד המוסכים בישראל

מוסכים ירוקים; העתיד, או שיגעון חולף?

מוסך S.O.S חדרה, הוקם בשנת 1947, בידי בנימין פרטר ועסק במתן שירותי תיקונים לכל סוגי הרכב ושירותי גרירה לרכב תקוע. אחרי שנים החליף אותו משה בנו והגדיל והרחיב את המוסך והפך להיות גם סוכנות משנה של טויוטה, עכשיו נכנסו למערכת הניהול בני הדור השלישי, ושוב הוגדל והורחב המוסך. בשנת 2010 נחנכה הסוכנות החדשה שכוללת אולם תצוגה, מכלול מוסכים, מגרש לסחר מכוניות ושירותי גרירה, המשתרעת על שטח של 5 דונמים בכניסה לאזור התעשייה של חדרה.בת-חן גלילי פרטר, כתבה אל קרן יפה גדיש, דוברת איגוד המוסכים, וביקשה ממנה עזרה בהפצת סיפורה של מה שהיא מגדירה: “הסוכנות החדשה שמציבה סטנדרטים שלא נראו כדוגמתם”. במכתבה הוסיפה בת-חן ופירטה את דרכי העבודה את ממוחיות העובדים, את ההליכה לקראת הלקוחות, את השירות סביב השעון, ובמיוחד ביקשה להשתבח בעובדה שזהו מוסך ירוק.קרן העבירה את המכתב אלי, והחלטתי “להרים את הכפפה”, כדי לבדוק האם בישראל מתחיל הטרנד של ‘מוסכים ירוקים’?טוב, פשוט זה לא היה; פניתי לקבלת תשובה אל אגף הרכב במשרד התחבורה והם היו בכינוס. פניתי אל אמיר זלצברג מהמשרד להגנת הסביבה והוא ענה לי “זה לא אני, אני מטפל רק בזיהומים שמקורם כלי רכב”, ולא התעצל והעביר את מכתבי וגם הפנה אותי אל הדובר ואל הממונה על רישוי עסקים. שניהם לא חזרו אלי, צלצלתי שוב, אמרו לי: “תכתוב ונענה לך” כתבתי ועדיין איש לא ענה. גם במכון התקנים ה”תו הירוק” אמרו שזה לא הם אולי ד”ר נצן איל (לבטא כמו ניצן) ידע. חיכיתי שיחזור מחו”ל. בינתיים חזר אלכס בוגטיקוב ממשרד התחבורה שבין היתר הוא ממונה על המוסכים. “מוסכים ירוקים? לא שמעתי על דבר כזה”. בכל אופן ביקשתי לראיין אותו והוא סירב מפאת לחץ גדול בעבודה והסכים לענות בכתב על כמה שאלות קצרות.

לצפייה בכתבה המלאה