איגוד המוסכים בישראל

מהפכה בענף הרכב: זליכה קובר את היבוא המקביל

במאי 2009 בישר משרד התחבורה על מהפכה בתחום הרכב: היבוא המקביל. ע”פ הודעת משרד התחבורה מאותה עת: “פתיחת ענף הרכב ליבוא מקביל תחסוך לציבור בין 500 מיליון שקל ל-1.2 מיליארד שקל בשנה”, לא פחות.למי ששכח נזכיר שרפורמת היבוא המקביל נועדה לאפשר יבוא מסחרי סדיר של מכוניות באמצעות דילרים בחו”ל ללא צורך בקשר חוזי ישיר עם יצרן הרכב. היבוא אמור היה להיות מלווה בערבויות ובאחריות של היבואן להבטחת השירות ללקוח בישראל, ממש כמו היבוא הסדיר ולהבדיל מ”היבוא האישי”, שאמור להתבצע בצורה פרטנית כשהאחריות כלפי הלקוח היא בשיטת “מסור ושכח”.בפברואר השנה, לאחר שלא הגיעה ארצה אף מכונית ביבוא מקביל במשך שנתיים, שיתף אותנו המשרד בתיאוריית קונספירציה לגבי הסיבה לכישלון: היבוא המקביל לא התממש כי “גורמים שונים (כלומר היבואנים הסדירים) מונעים כניסת יזמים חדשים לענף הרכב”. בהודעה נמסר כי המשרד אף הגיש תלונה בנושא לממונה על ההגבלים העסקיים ופנה ישירות לכל היצרנים בעולם בדרישה “להסיר את החסמים הקיימים כיום בהתקשרות בין הדילר של היצרן לבין היבואן המקביל, כדי להקל את היבוא”.

לצפייה בכתבה המלאה