איגוד המוסכים בישראל

לוי יצחק: קשה לחזות את מחירי הרכב המשומש

שוק המכוניות המשומשות צפוי לשנות כיוון בשנה הקרובה, עקב התייקרות מחירי הליסינג. עם זאת, קשה עדיין לחזות לאיזה כיוון תהיה התפנית. כך אומר לוי יצחק, עורך מחירון המכוניות המשומשות. לדבריו, ייקור מחירי הליסינג עשוי לגרום לעודפים גדולים של מכוניות ליסינג שיפלטו מהחברות, משוםשבעלי רכב יגיבו לייקור בוויתור על ההטבה, תמורת הוצאות רכב ורכישת מכונית פרטית. עודפים כאלה – בדומה לנעשה בחודשים האחרונים, יגרמו להוזלה ומבצעי מכירות אגרסיביים שימשכו את מחירי המכוניות המשומשות מטה. אלא שבאותה עת, צמיחה בביקוש רכב יד שנייה זול יותר על-ידי נהגי ליסינג שיוותרו על ההטבה, עלולה לגרום לעליית מחירי המכוניות האלה.לכן לא ברור לאיזה כיוון יפנה השוק, והתחזית חייבת להיות זהירה במיוחד, כך מסביר לוי, המוסיף כי במהלך 2011 ירדו מחירי המכוניות בשיעור של 10 עד 30 אחוזים בממוצע. גם בדצמבר נרשמה ירידת מחירים בשוק הרכב המשומש, ומחירי מרבית הדגמים ירדו ב-2 עד 3 אחוזים. ירידות חזקות יותר של 3-4 אחוזים נרשמו לחובת מכוניות יוקרה דוגמת אודי A6 ו-A8, דגמי כביש ופנאי של ב.מ.וו, מרצדס, פורשה וקדילאק. ירידת מתונות יותר של 2% בלבד רשמו דגמי לקסוס ויגואר. במכוניות משפחתיות עממיות נרשמו ירידות מתונות של כ-2%, בהם דגמי מאזדה שונים, ניסן (להוציא את הקשקאי שלא איבד מערכו), יונדאי, דגמי קורולה משנות ייצור קודמות (2007 ומעלה ירדו באחוז בודד) והפריוס, מרבית דגמי סוזוקי ופולקסווגן, פורד פוקוס, ודגמי קיה שונים. ירידות של כ-3 אחוזים נרשמו בשברולט, רנו, פיז’ו וסיטרואן, פורד מונדאו, סוזוקי ליאנה וספלאש, פיאט ורובר. סקודה לעומת זאת שמרה על יציבות במחיר או ירידות קלות בלבד, וגם סיאט, סובארו ומרבית דגמי הונדה.

לצפייה בכתבה המלאה