איגוד המוסכים בישראל

וועדת בכר החלה היום (21.12.2006) בשימועים לבחינת הרפורמה בענף הליסינג

הוועדה, בראשות מנכ”ל משרד האוצר יוסי בכר, נפגשה היום עם נציגים של ענף הליסינג וענף המוסכים והחלה בשימועים לצורך בחינת ייקור שווי השימוש ברכב צמוד. הצוות אמור להגיש את המלצותיו בעניין לשר האוצר, אברהם הירשזון. בצוות שהוקם בשבוע שעבר חברים סמנכ”ל בכיר ברשות המסים, בועז סופר, המשנה לממונה על הכנסות המדינה, פרידה ישראלי, וסגן הממונה על התקציבים, שרון גמבשו

את ענף הליסינג ייצגו יו”ר הארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינג מוני בר, מנכ”ל אלבר איציק תורג’מן, מנכ”ל ניו-קופל ניר גלילי ונציב מס הכנסה לשעבר דורון לוי את ענף המוסכים ייצגו יו”ר איגוד המוסכים רונן לוי, דובר האיגוד דורון אובז’נק ובעל רשת מוסכים גדולה מאזור המרכז, רחמים אליקים

יו”ר אגוד המוסכים רונן לוי לוועדה: “ענף הליסינג פוגע פגיעה אנושה בכלל הציבור, תוך מתן הטבה לא הוגנת ולא שוויונית בגיבוי ממשלתי. כל ענף שעלול לסכן את הצרכן באופן כלכלי ו/או אחר זוכה לפיקוח ולבקרה מצד רשויות המדינה. ענף זה המסכן כ – 15 מיליארד ₪ (!) מכספי הציבור וגורם לנזקים נילווים רבים, זוכה להתנהלות בתנאי הפקר ויוצר תרעומת רבה בקרב צבורים רבים ומגוונים במדינה. חובתם הציבורית, המוסרית והאזרחית של עובדי המדינה בישראל – לתקן מצב זה ומהר ככל הניתן. באם לא יוסדר אבסורד ציבורי זה, לענף שרותי הרכב והתחבורה במדינה, המונה כ-40,000 איש, אין תועלת נראית לעין מכספי המיסים אותם הוא משלם לרשויות המדינה

אגוד המוסכים מסר לוועדה את נייר העמדה של ענף שרותי הרכב והתחבורה בישראל בנושא הרפורמה בליסינג (רצ”ב) וכן תיק מחקר עב קרס בנושא שוק הליסינג, הנותן ביטוי להיבטים הבאים :נהיגה ובטיחותאחזקה לקויה, תיקון לקוי של תאונות דרכים, פגיעה בבטיחות הרכב, פגיעה בשיקול הדעת המקצועי של המוסכים, שימוש מופקר בחלקי חילוף משומשים, שימוש בחלקי חילוף שאינם עומדים בתקני איכות והתאמה נדרשים, שיקום רכבי “טוטאל לוס” בניגוד לתקנות התעבורה, סחר בשרידי רכב, הגדלת גניבות רכב, חוסר אכיפה ופיקוח מטעם הרשויותיצירת סטנדרט בטיחות נמוך יחסית לרכבים זהים המשווקים לשוק הפרטי, אי רישוי מקצועי, חוסר אכיפה ופיקוח :פגיעה בתחרות פגיעה בתחרות בין מותגי הרכב (יבואני הרכב), פגיעה בתחרות בין המוסכים, פגיעה בתחרות בין השמאים, פגיעה בתחרות בין סוחרי חלקי החילוף לרכב, סחר לקוי ברכבי “יד שניה מליסינג” :פגיעה סקטוריאליתענף שרותי הרכב, פגיעה בשכירים שאינם מוטבים ישירים של הטבת שווי השימוש, ציבור רוכשי רכב פרטי חדש ומשומש בישראל, פגיעה קשה בערך הרכב הפרטי והמשומש לכלל ציבור בעלי הרכב :היבטים בעלי חשיבות ציבורית רחבהעיוות במיסוי, ריכוזיות הון, עיוות שלטוני זיהום אוויר ואיכות סביבה

 לצפיה בקובץ