איגוד המוסכים בישראל

באיגוד המוסכים מוטרדים מתשתית התיקון לרכב החשמלי

עתיד השימוש ברכב החשמלי עדיין לוט בערפל, אולם בימים אלה מתחיל השיווק של רכבים אלה, כשהוא מצטרף לרכבים ההיברידם המצויים בשוק מזה מספר שנים. חברת בטר-פלייס הצהירה שהיא תשלים בקרוב את בנייתן של כ- 40 תחנות החלפת סוללות וכי באפשרותה להתקין עמוד טעינה לכל רוכש פוטנציאלי – בביתו הפרטי, או בבניין משותף. הערכה היא שבקרוב יצטרפו יצרנים נוספים שיפיצו רכבים כאלה. עם זאת, באיגוד המוסכים מטילים ספק רב בדבר המוכנות הישראלית מבחינת תשתית ורגולציה. מפניות שקיבל האיגוד מנציגי יצרנים עולה שקיים חשש בדבר היכולת לשרת ולטפל ברכבים אלה, ולחלצם מתאונות דרכים וכן חשש נוסף בשל אי-המוכנות הישראלית לקלוט כמות רחבה של דגמים המבוססים על סוללות להם אפשרות טעינה בלבד.בביקור האחרון של נציגי האיגוד בגרמניה נמצא שבמדינה מובילה זו, כמו גם במדינות אחרות באירופה, עדיין לא ביצעו מהלך מלא של רגולציה בכל הקשור למעטפת השירות ללקוחות רכבים אלה. כפי שדווח לנו מידידינו הגרמנים, היצרנים, בשלב זה מבצעים רגולציה עצמית בכל הקשור לבטיחות הרכב ולאחזקתו לרבות התקינה, ההדרכה ואספקת האישורים למוסכים ולבעלי המקצוע ובשלב זה השימוש והשירות לרכבים אלה מתבסס על הוראות היצרן.לעומת זאת, באיגוד המוסכים מציינים שדווקא בישראל נעשה רבות לכתיבת תכניות לימוד והדרכה וכן מנסים להתגבר על קשיי הבירוקרטיה ולדון בכל סיכוני הבטיחות הכרוכים בטיפול ברכבים אלו. מהניסיון הקצר בשיווק כלי הרכב ההיברידי נראה כי “השד” לא נורא כ”כ וכי בהכשרה טובה ועל בסיס תשתיות מתאימות, רכבים אלה יכולים לזכות בטיפול מקצועי ובשימוש תקין.איגוד המוסכים נערך בשנים האחרונות לביצוע תכניות העשרה לחבריו ולכל דורש בכדי להפחית את הרתיעה ובכדי להכין את חבריו לשינוי אשר עומד לחדור לעולם הרכב. אנו פועלים לכך, שתכניות ההסמכה לעובדי המוסכים וכן לתקינת המוסכים שיורשו לטפל ברכב החשמלי ייפתחו בעתיד לכל מי שיחפוץ לעסוק בכך. בשלב זה ככל הידוע לנו, הוכשרו מוסכים מועטים בלבד לקלוט את החידוש החשמלי ואנו כמובן מברכים את החברים החלוצים הללו ומקווים שאכן הקליטה תצליח וכי נזכה לראות כמות מכובדת של כלי רכב חשמליים נעים על הכבישים בשנים הקרובות. אנו מקווים כי תימצא הדרך גם להוזיל את עלויות כלי הרכב הללו בעתיד בכדי לאפשר רכישה ושימוש לציבור יותר רחב.

לצפייה בכתבה המלאה