איגוד המוסכים בישראל

אז מה היה לנו?

…”מחירי שעת העבודה ירדו ל-80 שקל לחברות הליסינג, מול 150 שקל ללקוחות פרטיים”, מספר דורון אובזנק, דובר איגוד המוסכים. “מוסכים קטנים נסגרו ונפלו כי לא היו יכולים להציע מחירים כאלה. יו”ר איגוד המוסכים, רונן לוי, טוען שבחינה של כלל הענף מחמיצה הבדלים מהותיים. הוא מחלק את המוסכים לשלושה: “מצבם של מוסכים מקצועיים ובעלי התמחויות ספציפיות שעוסקים בצבע או שיפוץ מכלולים לא השתנה בשנים האחרונות. מוסכים כלליים, שאינם מורשי יבואן, הגדילו פעילות ורווחים, מכיוון שהם יכולים להביא חלפים זולים, שלא לדבר על המוסכים הלא חוקיים. המפסידים הגדולים הם המוסכים המורשים, שצריכים לייבא חלפים יקרים ולעמוד בתקנים מורכבים”. לדבריו, מפסיד נוסף הוא הצרכן הפרטי: “הצרכנים מסבסדים את ההנחות שמקבלים ציי הרכב ומשלמים יותר על כל תיקון קטן”.

 לצפיה בקובץ